Mercedes-Benzov E je lahko tudi v resnici brutalen, a potem morate izbrati pravi AMG, po novem pa bo lahko še rahlo terensko naravnan, vsak čas namreč pride različica all-terrain. Še vedno je seveda lahko skrajno umirjen in eleganten, ali pa takšen, kot testni: v osnovi eleganten in z ravno toliko dodatki, da izstopa.
Test smo tokrat pričeli s kozarcem vode na armaturni plošči, ki je odličen dokaz, kako zelo udoben je E. Poskusite prevoziti le kilometer v katerem od modernih in preveč priljubljenih križancev pa boste videli, kaj se bo zgodilo. In vzemite s seboj krpo, da boste lahko razlito vodo hitro pobrisali. V tistem segmentu udobja, kakršnega ponuja ta limuzina, nikoli ne boste deležni, v bistvu lahko nanj pozabite tudi tisti, ki kupujete kakšno drugo premijsko limuzino enakega segmenta, recimo audi A6 in BMW 5, ker niti slučajno nista tako udobna kot novi E.
Čeprav je novi E na pogled zelo eleganten in simpatičen, je ravno njegova zunanjost zame najmanj posrečena stvar.
Ampak, gremo po vrsti. Čeprav je novi E na pogled zelo eleganten in simpatičen, je ravno njegova zunanjost zame najmanj posrečena stvar. Ob prevzemu za test je bilo na parkirišču kakšnih dvajset mercedes-benzov, itak vsi v podobnih barvnih odtenkih, in tega E-ja nisem našel, dokler na ključu nisem stisnil gumba za odklepanje, da so zasvetili smerniki. Na prvi pogled je skoraj enak kot C, le malo daljši. Vem, da je mnenje o obliki subjektivno, ampak zame je premalo posebna in drugačna. Že prav, da je lahko celo diskretna, če to želite, ampak se E vseeno premalo razlikuje od manjšega brata.
Je pa notranjost bolj posrečena, vendar le, če boste doplačali za široki zaslon, dober tisočak stane. V bistvu sta dva, vmes sta prekinjena, čeprav je panel en sam. In ga kar takoj pohvalim, ločljivost je odlična, ko se na zaslonu pokaže slika katere od kamer, ki so vseokrog vozila, saj je okolica vedno zelo razločno vidna. Tudi sicer nimam veliko pripomb, sistem za upravljanje je postal malo boljši, čeprav še vedno ni tako enostaven kot pri zaslonih na dotik, sedeža sta krasna in zelo udobna, spredaj je prostora ogromno. Mogoče me moti le varčevanje, zaradi katerega je plastika na nekaterih delih pretanka in na soncu zaškripa; tudi, da je sedež skoraj povsem električno nastavljiv, naprej ter nazaj pa ga moram pa še vedno vleči na roke, mi ni najbolj logična poteza. No, vsekakor je počutje znotraj nadvse prijetno in pomirja, kar je v segmentu zelo pomembno. E prav nič ne spodbuja k divjanju, vse skupaj je tako elegantno in umirjeno, da se pomiri tudi voznik.
Skoraj trije metri medosja pomenijo, da je tudi zadaj precej prostoren. Za prevažanje poslovnežev in direktorjev je sicer v ponudbi še večji S, vendar tudi tukaj nikomur ne bo nerodno šefa posesti na zadnjo klop, ker tam ne bo trpel. Prtljažnik v tem segmentu niti nima pogosto zelo pomembne vloge, a s 540 litri prostornine v E-ju vsekakor ni majhen, je pa limuzinsko plitek. Za družinsko uporabo imajo še karavan.
Med vožnjo je udobje neverjetno, kot bi se vozil na oblaku, zlasti v načinu 'comfort'. Tokratni E je namreč imel doplačljivo zračno blaženje airmatic, ki stane 2 tisočaka in pol in ga nadvse priporočam. Z njim se namreč E lahko iz oblaka prelevi v precej čvrsto limuzino, ki ji niti hitreje odpeljani zavoji ne delajo preglavic. Saj veste, če se bo mudilo in bo direktorja čimprej potrebno dostaviti na pomemben sestanek. Ta E ima še paket AMG line, ki je še tisočak dražji od zračnega vzmetenja, zato v načinu 'sport' postane precej trši, krmilni mehanizem težji in občutek vodljivosti boljši. Če se boste kdaj želeli zapoditi v ovinke, kar sicer dvomim, bo dober tudi tam. Ampak tole je predvsem izjemno udoben potovalnik in za svojo velikost na parkirišču neverjetno okreten. Pa še izgleda malce bolj vpadljivo z diskretnimi dodatki zunaj.
Imam pa en pomislek, oziroma, imajo ga moja ušesa. Štirivaljni motor z oznako 220d je v tem primeru močnejši in ponuja 143 kW moči, torej skoraj 200 'konjev'. Baje bo prav ta najbolj prodajan. Dobrih 7 sekund potrebuje do stotice, kar pomeni, da je dovolj hiter in prožen, v kombinaciji s hitrim 9-stopenjskim menjalnikom pa se vam nikoli ne bo zazdelo, da moči manjka. Če boste pridni, porabi le okoli 6 litrov, tudi super. Ker je E dobro zvočno zatesnjen, med vožnjo ne boste slišali neprijetnega ropota, kar pa ne pomeni, da ga ni.
Od zunaj je vseeno nadležno glasen in hladnega boste slišali tudi med vožnjo. Ni grozno, ampak mu ne pristoji, sploh pri ceni malo pod 80.000 EUR ne. Sam bi imel pod pokrovom vsekakor nekaj šestvaljnega, čeprav vem, da v resnici ni za to čisto nobene potrebe. Bi pa vseeno pripomoglo k splošni eleganci, pri čemer moram dodati, da sem vseeno vesel, ker niso šli preveč v športnost, ampak ohranili tisto, v čemer so najboljši - eleganco in udobje.