Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Elektrika v vsako vozilo

Renault kangoo express Z.E.

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Elektrika ni primerna samo za osebna vozila ampak tudi gospodarska. V bistvu še bolj, če imamo v mislih takšen kangoo. Težko si predstavljam bolj primeren avto za dostavne službe v Ljubljani, kjer voznik na dan ne prevozi več kot 100 kilometrov.
Elektrika v vsako vozilo
Foto: Gašper Miš
1. 12. 2015 ob 15:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

električni pogon je idealen za mestno dostavo z malimi kombiji
voznikov delovni prostor ne more biti bolj enostaven za uporabo
tovorni prostor ni zaradi baterije v dnu vozila nič manjši
nosilnost ostaja konkretnih 650 kilogramov
pospešek z mesta do 60 km/h je zelo dober
ne omogoča hitrega polnjenja
motor bi bil lahko vsaj še malo bolj zmogljiv
s polno baterijo v praksi ni možno prevoziti več kot 100 km
zadnji del ni zvočno izoliran, zato je vožnja glasna
3,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
5 (2 glasov)
test renault kangoo express Z.E.
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Prednosti je veliko: kangoo se takoj požene z mesta in čeprav potem res dooolgo rabi do 100 km/h, je važen tisti pospešek do 60, ki je odličen. Če vas vseeno zanima, do 100 z mesta prileze v 20,3 sekunde, končna hitrost pa je omejena na 130 km/h. Motor je šibek, 44 kW (60 KM) pa je vseeno dovolj za mestno dostavo. Prestav nima, tako da samo premaknete ročico v D in se vozite. Bi rekel, da je znotraj tiho, ker motorja ne slišite, ampak ni, ker je nazaj odprt prostor in se pač zelo sliši kolesa in zrak, ki reže oglato karoserijo. Merilniki so zelo enostavni, na njih lahko spremljate, koliko je napolnjena baterija, spodaj, kakšen je še doseg, in to je to. Tudi voznikov prostor mi je všeč za delo, ker ima kar nekaj uporabnih odlagalnih mest. Nosilnost je zelo uporabnih 650 kilogramov, torej boste v tovorni prostor, ki meri 3 kubike, lahko stlačili marsikaj. Le tovarniškemu podatku o dosegu s polno baterijo 170 kilometrov ne gre verjeti. Na našem testu smo v povprečju prevozili le slabih 100 km, ko smo začeli preračunavati, če nam bo uspelo pripeljati do najbližje polnilnice.

Ima pa tale kangoo eno večjo pomanjkljivost. Vgrajeni polnilnik omogoča samo polnjenje s tokom 16 amperov oziroma z močjo 3,3 kilovata tudi na hitrih polnilnicah. Baterija nima možnosti polnjenja z enosmernim 43-kilovatnim tokom ali vsaj z 22 kW kot ZOE. To bi uporabnost tega malega kombija, ki nima zaradi 22 kWh litij-ionske baterije nič manjšega tovornega prostora, še precej povečalo. Voznik recimo pride nazaj v bazo, da za uro ali dve hitro polniti kombi in šiba dalje z novo robo. Ne bo šlo, vedno bo treba čakati vsaj 7 ur, da se dovolj napolni, kar bo OK za tiste, ki imajo dostavo samo podnevi in se lahko kombi potem ponoči polni. Je pa prednost električnih vozil ta, da se jih da dokaj enostavno nadgrajevati, zato bodo verjetno v kratkem ponudili še zmogljivejšo baterijo in hitrejše polnjenje.

Če so poti po mestu kratke, je tole idealen delovni stroj, takšen stane dobrih 20 tisočakov in lahko zanj dobite še 5 subvencije, tako da cena ob nakupu sploh ni visoka. Bo pa seveda potrebno najeti še baterijo, kar pomeni dodaten strošek od 73 do 118 evrov na mesec. Podjetja, ki znajo dobro preračunati stroške vzdrževanja (kombiji se na pogostih kratkih vožnjah hitro izrabijo), ki so pri električnem vozilu bistveno manjši, in ki dnevno s posameznim kombijem opravijo dovolj voženj, da varčujejo pri energentu, lahko kar dobro pridejo skozi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault kangoo express Z.E.
vrsta motorja električni
baterija 22.0 kWh litij-ionska
moč v kW (KM) pri vrt./min 44 (60) od 3.500 do 8.000
največji navor v Nm pri vrt./min 226 od 0 do 2.000
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4282 x 1829 x 1805
medosna razdalja v mm 2697
prtljažnik v litrih 3000
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1426 (650)
največja hitrost v km/h 130
pospešek 0-100 km/h v s 20,3
doseg (po NEDC) v km 170
poraba na testu v l/100 km 23,2
cena osnovnega vozila v EUR 18.361
cena testnega vozila v EUR 18.361
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.824

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 30. 11. 2023
November 2023
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 1 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |