Govorim o pogonskih agregatih, katerih razvoja so se lotili pozno, zato nas pri praktično vsakem testu njihovega avtomobila poslušate, ko razlagamo, da so motorji preglasni ali porabijo preveč goriva. To naj bi se sedaj spremenilo, saj začenjajo s pravo ofenzivo novih motorjev. Dva sta že zunaj, še dodatnih enajst pa jih bo s tekočih trakov zapeljalo v roku treh let. Sodobni motorji zahtevajo sodobno tovarno, zato so nas pri Oplu povabili na ogled proizvodnega obrata, kjer prva dva novinca že izdelujejo.
Tovarna Szentgotthard že od leta 1991 stoji na Madžarskem, le nekaj kilometrov od meje z Avstrijo. V njej so včasih izdelovali tudi avtomobile (prvo generacijo astre), danes pa so specializirani le za izdelavo pogonskih agregatov. Na 350.000 kvadratnih metrih površine jih letno izdelajo okoli 630.000, po potrebi lahko številko še povečajo, motorje pa potem izvažajo po celotnem svetu. Tovarna velja za eno najsodobnejših na svetu, saj so pred nedavnim vanjo vložili petsto milijonov evrov in s tem zagotovili dodatnih osemsto delovnih mest.
Prvi je 1,6-litrski dizelski agregat s stotimi kilovati moči, ki zamenjuje 1,7-litrski motor CDTi in delno tudi dvolitrskega. Trenutno je na voljo le v tej moči in ga je mogoče dobiti le pri modelu zafira tourer, seveda pa bo kmalu na voljo še v ostalih vozilih znamke, pričakujte tudi, da s še večjim naborom različnih motornih moči. Motor ustreza normativom Euro 6 in po prvi vožnji vam povem, da je bistveno bolj uglajen in tišji od 1,7-litrskega predhodnika. V precej veliki zafiri se je na kratki predstavitveni vožnji dobro obnesel, če res porabi blizu tovarniško deklariranih 4,1 litra, pa bomo ugotavljali, ko ga dobimo na test.
Drugi novinec je bencinski motor. Tega smo pred nedavnim preizkušali v cascadi (test si boste lahko prebrali kmalu) in takrat povedali, da je zelo tih in uglajen, bolj od priganjanja pa ima rad normalno vožnjo. V težki cascadi se nam je edino poraba goriva zdela prevelika, zato sem se tokrat zapeljal z lažjo astro in ugotovil dvoje. Poraba je bila manjša, kot sem tudi pričakoval, motor pa karakterno enak. Sicer se lahko zavrti, a je bolj umirjene sorte. Večino navora ponudi že krepko pod dvema tisočakoma in je iz tega vidika celo bolj podoben dizelskim agregatom. Je pa tudi ta motor pripravljen na normative Euro 6. In kot rečeno, to je le začetek. Ofenziva se je začela.