Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Gozdar je gospodar

Subaru forester 2,0 XS

Avtor prispevka: Miha Dovč
No, po hierarhični lestvici obrtniki in rokodelci resda niso bili kaj prida visoko, vendar tu ni govora o poklicih temveč o avtomobilih.
Gozdar je gospodar
Foto: Matej Mihinjač
1. 12. 2008 ob 19:50
Komentarjev: 0

Že povprečno osveščeni avtomobilski zanesenjak je slišal za znamko Subaru ter njihovega foresterja. 'Fori' kot ga ljubkovalno kličejo pristaši znamke z zvezdicami v emblemu je namreč eden izmed pionirjev vozil za prosti čas. In te izkušnje se mu zelo poznajo. Če so njegovemu predhodniku očitali, da ni pravi SUV, saj je oblikovno res bolj spominjal na povišanega karavana, je novi kleni SUV. Lastnost vozil subaru je (bila), da se vozilo kupuje zaradi tistega, kar se skriva pod zakrivljeno pločevino, a ker so ti časi mimo, so si Subarujevci dovolili nekaj več drznosti in zrisali tudi očesu prijetno obliko, ki pa je povrhu vsega še zrasla. Prirastek se takoj opazi v vse dimenzije. Predvsem v višino. Novi je namreč dobrih 10 centimetrov višji od starega. Voznik se zatorej višje usede in dobi boljši pregled iz vozila nad ostalimi udeleženci v prometu. Zaradi nekaj večje oddaljenosti od tal pa je še bolje pripravljen na kakšen dvig kolesa od podlage. Poleg tega bo največ navdušenja pokazala zadaj sedeča ekipa 'gozdarjev', saj je zaradi daljše medosne razdalje tudi več prostora. Le zadnja sedežna klop je nameščena dokaj nizko, tako da se zadaj sedi z dokaj pokrčenimi nogami. Mogoče so njegovi stvaritelji imeli v mislih, da se bodo zadaj prevažali gozdarji z nameščenimi zaščitnimi čeladami.

Prej kot motorna žaga se bo v 450-litrskem prtljažniku (ki je mimogrede zopet večji kot pri predhodniku) znašla oprema za aktivno preživljanje prostega časa (npr. plezanje). In tu je forester doma kot pesek v puščavi. Stalni štirikolesni pogon namreč v teoriji zagotavlja in v praksi potrjuje izjemne plezalne sposobnosti. Ker je ta forester opremljen z bencinskim agregatom, mu za vzpone pomaga reduktor s krajšimi prestavami. A ni uporaben le na vzponih ampak tudi pri speljevanjih v vsakodnevnem prometu. Manjša moč (s tem tudi manj ogljikovega dioksida, spuščenega v ozračje), večja masa in upor so oklestili zmogljivosti vozila, ki mu nekaj moči pobere tudi štirikolesni pogon. Z vklopljenim reduktorjem ima motor tako manj dela, saj se prestave lepše pokrivajo med sabo. Forester pa še zdaleč ni namenjen samo gozdnim podvigom, saj se zaradi odličnega podvozja dobro znajde tudi na asfaltnih podlagah. Vzmetenje vzorno prestreže vse tresljaje, ki bi se sicer prenesli v kabino, vendar pa kljub mehkobi podvozja motečega nagibanja karoserije ni (tudi zaradi specifike bokserskega motorja, ki ima nižje težišče). Poraba goriva se je ustalila pri 10 do 11 litrih bencinskega goriva, kar je glede na velikost, težo in vrsto pogona še dokaj ugodna številka, čeprav se pri novem dizlu spusti še vsaj za dva litra niže.

Če so si drznost dovolili pri zunanjem oblikovanju, je notranjost zopet bolj zadržanih linij. Pravzaprav je skoraj takšna kot pri imprezi. Uporabna, s srednje kvalitetnimi materiali in solidno izdelavo a vanjo se ne boste zaljubili. Forester je 'oborožen' z veliko sladkorčki, ki jih je treba pri konkurenci dodatno in tudi drago plačati. Reduktor, ksenonski žarometi, pomoč pri speljevanju v klanec, ogrevani sedeži, velika panoramska streha, tempomat, samodejna klimatska naprava ter še kaj. In še vedno je tipičen subaru. Ali vam ni všeč ali pa se takoj zaljubite vanj. Tudi nejeverne Tomaže zlahka prepriča s svojimi kvalitetami, ki se počasi odkrivajo. In kaj hitro se zgodi, da forester postane gospodar dvomljivčevega dvorišča in garaže.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki subaru forester 2,0
vrsta motorja bencinski, štirivaljni, bokserski, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.994
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 196 pri 3.200
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.560 x 1.780 x 1.700
medosna razdalja v mm 2.615
prtljažnik v litrih 450-1.660
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.495 (520)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 11,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,9/7,0/8,4
poraba na testu v l/100 km 10,0
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR 31.490
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR /

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |