Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kompromisi

Renault clio grandtour 1,2 TCE dynamique

Avtor prispevka: Miha Dovč
Kupci avtomobilov smo velikokrat postavljeni v dilemo. Izbrati majhen, okretnejši avto, ali večjega, prostornejšega? Varčnega a po zmogljivostih skromnejšega od bolj zmogljivega a tudi bolj potratnega? V praksi se za rešitev izkaže neka srednja pot. Kompromis med štirimi neznankami je v naslovu omenjeno vozilo.
Kompromisi
Foto: Matej Mihinjač
23. 4. 2008 ob 19:04
Komentarjev: 0

Družina clio je bogatejša za še enega člana. Karavanski clio noši hišno ime Renaulta, ki pripada tudi laguni in meganu, grandtour. In Francozi se z novim cliom podajajo tja, kjer sta Volkswagnov polo in Seatova ibiza (začasno?) odstopila. Med malčke z več prostora. Clio grandtour je od svojega, v Sloveniji neuradno poimenovanega ljudskega avtomobila, daljši za približno dvajset centimetrov in prostornejši za 150 litrov. Vsaj. Liter gor ali dol. Komur je všeč praktičnost majhnega avtomobila, ki je še vedno najprimernejši za parkirna mesta (ki ne rastejo v razmerju z avtomobili), a je bil zaradi majhnosti prtljažnika v upravičenih dvomih, je clio grandtour lahko ena od treh izbir. Čeprav je po prostorskih litrih v zlati sredini, za fabio in pred 207.

Drugi kompromis je pogonski stroj. Ker avtomobilska industrija stremi k zmanjšanju emisij strupenih plinov v ozračje, se manjšajo tudi prostornine motorjev. In posledično zmogljivosti. Sprva nemški Volkswagen, kasneje pa še torinski Fiat razvije prostorninsko skromen bencinski agregat, ki sam po sebi ni nikakršna omembe vredna lastnost, če mu pri dihanju ne bi pomagal turbinski polnilnik oziroma v prvem primeru še kompresor. Nemec se imenuje TSI, zahodni sosedi so ga poimenovali T-Jet, Pri Renaultu pa TCE. Liter ter 2 decilitra prostornine iz sebe iztisne 74 kilovatov (okroglih 100 'žrebcev'). S tem je zagotovljena odzivnost in dobra vleka vse od nizkih vrtljajev naprej. Kljub temu pa v ozračje ne izdahne več kot 140 miligramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Clia, tudi s karavanskim zadkom, ta agregat požene do skoraj 190 kilometrov na uro in do prvih 100 v 11 sekundah. Poraba naj bi bila po navedbah tovarne okoli 6 litrov, a se v praksi dvigne za kakšen liter, kar je še vedno ugodno za vse 'konje', ki so na voljo. Motor dobro sodeluje z menjalnikom, ki še vedno na žalost šteje zgolj pet prestav. Tu se odkriva priložnost za še kakšen deciliter manjšo porabo goriva.

Clio grandtour se od svojega, vsem dobro znanega običajnega clia ne loči v mnogo stvareh. Potniki bodo novinca spoznali zgolj po oddaljenosti zadnjih sedežnih naslonjal od prtljažnega stekla. 2575-milimetrska medosna razdalja je tako ostala nespremenjena, zato sedenje zadaj ni nič drugače kot pri petvratnem cliu a je prostora glede na mere kljub temu dovolj. Voznik ne bo navdušen nad odzivnostjo volanskega mehanizma in posredovanem občutku na njem izpod prednjih koles. Servoojačevalnik tu pobere preveč pristnega občutka. Zgodba ima logično nadaljevanje tudi kar se zunanjosti tiče. Prednji del vozila je ostal nespremenjen, zadek pa močno spominja na laguno grandtour, kar pomeni, da je zadnje steklo precej, za karavane neobičajno položno.

Takšen clio, ki prostorninsko ni najbogatejši in cenovno ne najugodnejši, je najbolj svež produkt tega majhnega a ne nepomembnega avtomobilskega razreda, kjer se zdi, da ima večina kupcev raje sodobne mini-enoprostorce. Če je tradicija na njegovi strani, ga bodo kupci dobro sprejeli, vendar takšna prodajna uspešnica kot kombilimuzinski skoraj ne more biti.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault clio grandtour 1,2 TCE
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.149
moč v kW (KM) pri vrt./min 74 (100) pri 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min 145 pri 3.000
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.203 x 1.719 x 1.497
medosna razdalja v mm 2.575
prtljažnik v litrih 439 – 1.277
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.120 (405)
največja hitrost v km/h 184
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,8/5,8
poraba na testu v l/100 km 7,6
cena osnovnega vozila v EUR /
cena testnega vozila v EUR /
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.130

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 21. 6. 2024
Junij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627282930

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |