Kompromisi
Renault clio grandtour 1,2 TCE dynamique
![Kompromisi](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-large/667x400/middlexcenter/100/15831843391060830.jpg)
Družina clio je bogatejša za še enega člana. Karavanski clio noši hišno ime Renaulta, ki pripada tudi laguni in meganu, grandtour. In Francozi se z novim cliom podajajo tja, kjer sta Volkswagnov polo in Seatova ibiza (začasno?) odstopila. Med malčke z več prostora. Clio grandtour je od svojega, v Sloveniji neuradno poimenovanega ljudskega avtomobila, daljši za približno dvajset centimetrov in prostornejši za 150 litrov. Vsaj. Liter gor ali dol. Komur je všeč praktičnost majhnega avtomobila, ki je še vedno najprimernejši za parkirna mesta (ki ne rastejo v razmerju z avtomobili), a je bil zaradi majhnosti prtljažnika v upravičenih dvomih, je clio grandtour lahko ena od treh izbir. Čeprav je po prostorskih litrih v zlati sredini, za fabio in pred 207.
Drugi kompromis je pogonski stroj. Ker avtomobilska industrija stremi k zmanjšanju emisij strupenih plinov v ozračje, se manjšajo tudi prostornine motorjev. In posledično zmogljivosti. Sprva nemški Volkswagen, kasneje pa še torinski Fiat razvije prostorninsko skromen bencinski agregat, ki sam po sebi ni nikakršna omembe vredna lastnost, če mu pri dihanju ne bi pomagal turbinski polnilnik oziroma v prvem primeru še kompresor. Nemec se imenuje TSI, zahodni sosedi so ga poimenovali T-Jet, Pri Renaultu pa TCE. Liter ter 2 decilitra prostornine iz sebe iztisne 74 kilovatov (okroglih 100 'žrebcev'). S tem je zagotovljena odzivnost in dobra vleka vse od nizkih vrtljajev naprej. Kljub temu pa v ozračje ne izdahne več kot 140 miligramov ogljikovega dioksida na prevožen kilometer. Clia, tudi s karavanskim zadkom, ta agregat požene do skoraj 190 kilometrov na uro in do prvih 100 v 11 sekundah. Poraba naj bi bila po navedbah tovarne okoli 6 litrov, a se v praksi dvigne za kakšen liter, kar je še vedno ugodno za vse 'konje', ki so na voljo. Motor dobro sodeluje z menjalnikom, ki še vedno na žalost šteje zgolj pet prestav. Tu se odkriva priložnost za še kakšen deciliter manjšo porabo goriva.
Clio grandtour se od svojega, vsem dobro znanega običajnega clia ne loči v mnogo stvareh. Potniki bodo novinca spoznali zgolj po oddaljenosti zadnjih sedežnih naslonjal od prtljažnega stekla. 2575-milimetrska medosna razdalja je tako ostala nespremenjena, zato sedenje zadaj ni nič drugače kot pri petvratnem cliu a je prostora glede na mere kljub temu dovolj. Voznik ne bo navdušen nad odzivnostjo volanskega mehanizma in posredovanem občutku na njem izpod prednjih koles. Servoojačevalnik tu pobere preveč pristnega občutka. Zgodba ima logično nadaljevanje tudi kar se zunanjosti tiče. Prednji del vozila je ostal nespremenjen, zadek pa močno spominja na laguno grandtour, kar pomeni, da je zadnje steklo precej, za karavane neobičajno položno.
Takšen clio, ki prostorninsko ni najbogatejši in cenovno ne najugodnejši, je najbolj svež produkt tega majhnega a ne nepomembnega avtomobilskega razreda, kjer se zdi, da ima večina kupcev raje sodobne mini-enoprostorce. Če je tradicija na njegovi strani, ga bodo kupci dobro sprejeli, vendar takšna prodajna uspešnica kot kombilimuzinski skoraj ne more biti.
tehnični podatki | renault clio grandtour 1,2 TCE |
vrsta motorja | turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1.149 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 74 (100) pri 5.500 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 145 pri 3.000 |
menjalnik | ročni, petstopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4.203 x 1.719 x 1.497 |
medosna razdalja v mm | 2.575 |
prtljažnik v litrih | 439 – 1.277 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1.120 (405) |
največja hitrost v km/h | 184 |
pospešek 0-100 km/h v s | 11,2 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 7,4/4,8/5,8 |
poraba na testu v l/100 km | 7,6 |
cena osnovnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila v EUR | / |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 14.130 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 |
08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/23360078409314156.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/25266248267143964.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/45503486599773168.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/57652728911489248.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/11863858997821808.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/58000140078365800.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/37341193063184616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/14532345766201616.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/64311343710869552.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/68415086390450600.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/50697362748906016.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/36772069707512856.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/94538445957005024.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/13392323069274426.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/92412502877414224.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/88917939038947232.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/54668685607612136.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/61316186375916008.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/90133448923006656.jpg)
![](/application/volan/request/image/image.php/news/news/thumb-medium-2/40x30/middlexcenter/100/35376809677109124.jpg)