Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Planinsko-urbana simpatičnost

Fiat panda 4x4 1.3 multijet

Avtor prispevka: Anže Jereb
Prave potrebe po nakupu pande 4x4 v Sloveniji nima veliko voznikov in tudi ne bo jih veliko, ki bi se zanjo odločili. Ampak to ne pomeni, da po svoje ni fantastična. V uredništvu smo z njo nadvse uživali.
Planinsko-urbana simpatičnost
Foto: Anže Jereb
5. 8. 2014 ob 14:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

kompaktne mere zagotavljajo mestno okretnost in igrivost
trda plastika je robustna in delovno posledično uporabnejša
lahkotnost krmilnega sistema in menjalnika bo všeč ženskam
eden redkih avtomobilov, ki kar izžareva simpatičnost
na brezpotjih se panda izkaže za zelo zmogljivega terenčka
najbolj zahtevne ovire premaguje s pomočjo sredinske zapore diferenciala
poraba goriva je izven avtocest majhna in motorček prijeten
na avtocesti se zgodba spremeni in panda vas bo tam živcirala
motor je obenem preglasen
trda plastika v notranjosti pomeni tudi, da se predmeti med vožnjo premikajo
za najresnejše terenske vragolije je premalo oddaljena od tal
panda 4x4 nima širokega kroga potencialnih kupcev
cena je za tako majhen avtomobil previsoka
4,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (21 glasov)
video test fiat panda 4x4 1,3 multijet
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Lahko bi rekel, da je panda 4x4 najboljša v svojem razredu, ampak to ne bi bilo posebej pohvalno, ker je tudi edina. Vendar pa, glede na to, da vztraja že vrsto let, očitno ima določeno število kupcev, ki jo z veseljem izberejo. Večino najbrž v rodni Italiji, a tudi tukaj zna prepričati s svojim zanimivim karakterjem in posebnostjo. Pravzaprav je tako simpatična, da smo jo proglasili za enega najbolj zabavnih testnih vozil letošnjega leta.

Za koga bi sploh bila panda 4x4? Kot mali avtomobil za vse, ki potrebujejo mestno vozilce s pohvalno majhnim obračalnim krogom, a taisti ne potrebujejo štirikolesnega pogona. Za hitro pošto bi bila v večini primerov premajhna, ker bi v prtljažnik pospravili le paket ali dva, s svojimi terenskimi vrlinami bi jo lahko namenil še lovcem, a bi v njen prtljažnik lahko spet stlačili le zajca, podlasico ali krta.

Dejansko ta avtomobil še najlažje vidim v vlogi prevoznega sredstva za gorske reševalce. Panda je namreč sila okretna, prepleza lahko zavidljivo zahtevne ovire, je ozka in zna poskakovati po kozjih poteh, vseeno pa ima povsem dovolj prostora za nujno opremo. Evo, ozko uporabna, a v določenih vlogah briljantna. Konec koncev je panda 4x4 primerna tudi za nekoga, ki živi v malce bolj odročnih krajih in ne potrebuje velikega avtomobila. Za kakšno deklico, ki ji bo izjemno lahkoten petstopenjski ročni menjalnik naravnost všeč.

Sicer pa je 1,3-litrski dizelski motorček dovolj poskočen za mesto in obmestne izlete in s porabo malo nad petimi litri tudi dovolj varčen. Dokler se ne boste zapeljali na avtocesto, tam porabi liter ali dva več in tudi več kot 110 km/h se prav dolgo ne boste hoteli voziti. Bo namreč občutno preglasno. Na srečo si potniki sedijo vsaj zelo blizu, ker je panda pravi malček. Dva močnejša sopotnika spredaj ne smeta biti sramežljive sorte, ker se bosta nenehno dotikala, tisti zadaj pa ravno tako.

Najbolj boste seveda uživali na brezpotjih. Na kakšnem makadamu se boste počutili kot dirkač iz WRC-ja, ker jo boste tako enostavno in natančno premetavali po ovinkih. Ali pa takrat, ko bo podlaga postala zahtevnejša. Takšna panda ima namreč celo elektronsko sredinsko zaporo diferenciala in takrat se pogon iz sprednjih ne prenaša na vsa kolesa po potrebi, ampak je stalno štirikolesni. Takrat je ne ustavi praktično nič. No, razen ovire, ki so višje od 16,5 centimetra, ker je trebuh te pande oddaljen od tal le toliko. In to je iz terenskega vidika dejansko največja ovira.

Na cesti je panda 4x4 torej udobna in nadvse okretna, z nosom sicer rada rine naravnost, a nič dramatično. Resnično pa zaživi takrat, ko jo boste postavili pred težavo in jo bo prežvečila kot za šalo. Vprašajte Italijane, ki so na pande 4x4 nori. Še na tiste stare in neudobne, pa vam bodo povedali, da jih ne zamenjajo za nič drugega. Mogoče le za to novo.

Toliko karakterja danes premore le malo avtomobilov in zato je plastiki in ceni navkljub to eden najbolj zanimivih avtomobilov letošnjega leta. In dejansko avtomobi, ki nima konkurence, ker tako kompaktnih malčkov, ki bi znali vihrati med mestnimi ulicami ali pa plezati na vrh Krvavca sploh ni. 

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat panda 4x4 1.3 multijet
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1248
moč v kW (KM) pri vrt./min 55 (75) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 190 pri 1.500
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 3686 x 1672 x 1605
medosna razdalja v mm 2300
prtljažnik v litrih 225
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1115 (500)
največja hitrost v km/h 159
pospešek 0-100 km/h v s 14,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,0/4,6/4,7
poraba na testu v l/100 km 5,4
cena osnovnega vozila v EUR 7.650
cena testnega vozila v EUR 13.550
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.860

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 11. 2024
November 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
28293031010203
04050607080910
11121314151617
18192021222324
25262728293001

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |