Sistem start/stop (in njegove podobne besedne izpeljanke) je dejansko prisoten že vrsto let, skrbi pa, da je poraba goriva manjša. Prvega so pri Toyoti naredili že v sedemdesetih letih in ga namestili v model crown, katerega motor se je ugasnil, ko je vozilo mirovalo vsaj sekundo in pol.
toyota crown - prvi avto s sistemom start/stop
Pozneje, ko je ta princip varčevanja goriva začel prihajati v širšo uporabo, smo ga najprej našli v hibridih, kar je nekako logično. Hibridi imajo na voljo več električne moči, ki lažje skrbi za porabnike, kot so klima ali luči, in obenem imajo več energije za zagon motorja. Sedaj je sistem start/stop uveljavljen tudi pri običajnih vozilih, a so se posledično morale nekatere komponente precej spremeniti. Denimo zaganjalnik in alternator, ki bi v klasični obliki ob takšnih obremenitvah hitro odpovedala.
Sistem start/stop deluje samo ob vseh izpolnjenih pogojih: ob dovolj ogretem vozilu, ob dovolj veliki napetosti akumulatorja in ostalih predpostavkah; v primeru, da kateri od pogojev ni izpolnjen, motor ne bo ugasnil. Oziroma se bo prižgal nazaj, če je bil pred tem ugasnjen in je, recimo, napetost v akumulatorju padla pod določeno raven. To pomeni, da lahko pri daljšem čakanju pred semaforjem pričakujete, da se bo motor prižgal nazaj, četudi sami ne boste ponovno stisnili sklopke in se pripravili na speljevanje. Tudi za vklop sistema so namreč potrebni določeni pogoji, eden od nujnih je, da prestavite v nevtralno pozicijo in popustite sklopko, pri samodejnem menjalniku pa je potrebno ročico postaviti nazaj v položaj P.
Motor z notranjim izgorevanjem porabi ob zagonu več goriva le takrat, ko je hladen. In zato takrat tudi sistem start/stop ne deluje, pa tudi zaradi varovanja motornih komponent ne, saj so hladni zagoni za motor zelo naporni. Princip delovanja tega sistema se med znamkami tudi razlikuje, Mazda, denimo, uporablja tehnologijo i-stop, ob kateri se motorna gred in valji ustavijo v točno določenem položaju, da potem za ponoven zagon potrebujejo čim manj energije. Oziroma goriva.
Peugeot uporablja malce drugačen princip, kjer gre ob zaviranju del energije za napolnitev baterije oziroma kondenzatorja, ta pa potem to električno energijo nameni zaganjalniku ob vžigu motorja. V tem primeru sta alternator in zaganjalnik v eni sami enoti, posledično pa se ob zagotovljenih pogojih motor lahko ugasne še preden se avtomobil popolnoma ustavi. A le v primeru ročnega menjalnika. Obstajajo še drugačni principi delovanja sistema start/stop, vsi po vrsti pa imajo enako nalogo, da pomagajo prihraniti gorivo.
zaganjalnik Če zaganjalnik običajnega avtomobila zdrži okoli 50.000 vžigov, je pri samodejnem, kakršen je del sistema start/stop, številka desetkrat večja. V velikih mestih, kjer je veliko semaforjev in avtomobil res dolgo stoji, sistem resnično pomaga prihraniti gorivo, nekateri proizvajalci se hvalijo celo z za 10 do 15 odstotkov manjšo porabo goriva. Če vam bo na poti ugasnil le trikrat in to za zgolj za nekaj sekund, pa opaznega prihranka seveda ne bo. Ampak tako gre tehnologija naprej, v primeru, da vas nenehno ugašanje moti, ima vsak avtomobil namensko stikalo, s katerim sistem izključimo.