Nismo je v naslednjih dvajsetih letih pošiljal na ceste tako dodelane avtomobile, da so na večini tekmovanj pobirali najbolj laskave naslove. Nismo skyline iz leta 1983 je celo dobil nadimek Godzilla, ker je bil praktično nepremagljiv, tako hud, da mu ni bilo para. Potem je ime Nismo zamrlo in večina mlajših bralcev verjetno niti ne pozna oznake. Morda pa se motim in jo poznate, a ne zaradi vozil izpred dvajsetih in več let, temveč zato, ker je ime Nismo zopet popularno v računalniških igrah, kjer lahko izbirate njihove vrhunske stroje. Celo akademijo igranja imajo ...
Da ne bi vse ostalo le pri igrah, so se odločili zadevo obuditi. Počasi in previdno, a nikakor ne na način, ki bi ime onečastilo. Za začetek z modelom juke nismo, ki je precej bolj športno nastrojen od običajnega, a po drugi strani ostaja vsakodnevno uporaben, kot so bila uporabna tudi nekdanja vozila oddelka Nismo. Je pa to šele začetek, v ponudbo pa bodo prišla še bistveno bolj agresivna vozila. Celo juke bo v prihodnosti postal z različico RS še bolj dirkaško nastrojen, a zaenkrat podatki ostajajo še zaviti v tančico skrivnosti, govori pa se o slabih 200 kW moči.
Mi smo se tokrat na stezi v okolici Beograda zapeljali z različico juke nismo. Dvesto 'konjev' moči je nekoliko več od najbolj zmogljivega juka brez te oznake, je pa podvozje nižje in blažilniki bolj čvrsti, da so dinamične karakteristike bolj suverene. Za stezo to sicer še vedno ni pravo orožje, je pa zanimivo, da se precej visok avtomobil lahko vseeno pelje tako suvereno. Sam sem peljal različico s sprednjim pogonom, ker je povezana z bolj zanimivim ročnim menjalnikom, je pa na voljo še štirikolesno gnani juke nismo z brezstopenjskim menjalnikom. Po izklopu sistema ESP je avtomobil dokaj živahen, zadek se lahko hitro vrže s tira in nos usmeri v zavoj, zato je tudi juke lahko zanimiva igrača. Na cesti vseeno ni pretrd, upoštevajte pa, da trši vseeno je in ga ne vzemite le zato, ker vam je všeč zaradi izgleda.
In izgleda atraktivno z vsemi dodatki in spojlerji, zlasti v takšni beli barvi. Značilna za vse nismo različice je rdeča barva, juke ima denimo rdeča ogledala in rdeči črti spredaj ter zadaj, da deluje še nekoliko bolj agresivno. Kmalu pride še 370Z nismo, ki bo imel prav tako rdeče črte, bo bistveno trši od trenutnega in za okoli osemdeset kilogramov lažji. Tisto pa bo že pravo orožje za dirkališča. Mi smo imeli priložnost zapeljati drugačnega 370Z. Takšnega, ki ga uporabljajo za treninge drifta in ima zadaj močno zaporo diferenciala, zaradi česar zadek hitro 'cukne' po svoje. Dodajte temu še kletko, snemljiv volanski obroč, povsem dirkaški sedež in glasno okolje pa boste razumeli, zakaj smo tako uživali.
Sam osebno celo bolj kot nekoliko pozneje, ko sem se presedel še za vozniški sedež nissana GT-R. Godzilla mu pravijo, ker je tudi neverjetno hud in dejansko je skoraj neverjetno, kako se tako velik avtomobil lahko suvereno premika na stezi. Dirkaškega 370Z je uničil v nekaj sekundah, brez kakršnekoli možnosti, da bi mu slednji sledil. Tako hitro gre, da je zastrašujoče in me ne preseneča, da je hitrejši od večine vozil na stezah. Prava uživancija pa čeprav mi je bil zaradi nudenja dirkaškega užitka 370Z še bolj všeč.