Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Fatamorgana

Ford focus 1.0 ecoboost 92 kW ST-line business

Avtor prispevka: Anže Jereb
Morda so na urgenci tistega dne, ko se je ta focus vozil po Ljubljani, dobili več pacientov z zvitimi vratovi. Mimoidoči so namreč vanj buljili kot v kakšno fatamorgano.
Fatamorgana
Foto: Anže Jereb
15. 7. 2019 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

z opremo ST-line in zanimivo barvo je magnet za poglede
dodaten centimeter nižje podvozje poskrbi za dodatno nabritost
notranjost je zgledna, lepo izdelana in kakovostna
zaslon na dotik je dovolj velik in pregleden
lega na cesti je kot pravljica, ubogljivost pa vrhunska
motor je dober, ne porabi preveč in je dokaj živahen
doplačljive luči so vredne vsakega evra, odlične so
tudi radarski tempomat deluje odlično
kljub 18-kam ni pretrd in naporen, čeprav …
… športno podvozje poskrbi za odtenek manj lahkotnosti
vmesnik zaslona bi lahko bil vseeno še bolj tekoč in hiter
prostornost prtljažnika ni focusova vrlina
s ceno tudi ne prepriča
4,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (17 glasov)

In če sem čisto natančen, so fatamorgano tudi videli. Skoraj prepričan sem namreč, da je večina menila, da se mimo njih pelje brutalni focus ST. Pa se ni in zato je na mestu še ena primerjava. Tisti, ki spremljate borilne športe, veste, kdo je Bob Sapp. 160-kilogramska gora mišic, ki pa se navadno uleže že ob prvem udarcu. Hočem reči, njegov stas in dejanska zmogljivost nista na enakem nivoju. Vidite, tale focus z opremo ST izgleda kot Bob Sapp, kot da bo potrgal ves asfalt, v prostoru pod pokrovom motorja pa se skriva le litrski turbobencinar s 125 ’konjički’.

To pomeni, da se čisto spodobno premika, nikakor pa ni hiter. Je pa res tudi, da na jeznega Boba Sappa vseeno ne bi rad naletel v ozki ulici in tudi na focus raje ne naletite na zaviti cesti, če ne sedite v njem za volanom. Podvozje je namreč zelo poslušno, ko govorim o dinamičnem vidiku, zato je še vedno najbolj vozniško zanimiv avto segmenta. Hitro ovinkarjenje je podobno igranju kakšne dirkaške simulacije, četudi si v zavoju občutno prehiter, z nekaj pravilnimi potezami focus spet postane poslušen. Brez drame, brez zvijanja karoserije, brez padca voznikovega srca v hlače. Zelo nadzorovano.

Je pa res, da po eni strani športno podvozje, ST-line je centimeter bolj pritisnjen k tlom od navadnega focusa, in velika 18-palčna platišča zagotavljajo obilo nasmehov pri dinamični vožnji, po drugi strani pa terjajo manjši davek pri udobju oziroma lahkotnosti. Takšen focus ni naporen, je pa krmiljenje malce težje, kakšna nežna voznica zna imeti pripombe. Mi dedci pa ne, oooo, ne!

Izbira voznih programov (normal, eco, sport) se mi zdi skoraj nesmiselna, ker le stopalka za plin postane malenkost bolj odzivna, ostalo pa ne. Če bi bil menjalnik samodejni, bi spremenil svoje delovanje, pri ročnem pa ste le vi tisti, ki skrbite za ustrezne vrtljaje. Menjalnik je dober, ni pa odličen. Potrebuje malce bolj odločno roko, sicer se zdi, da se zatika, ima pa vseeno dovolj kratke hode, ki omogočajo hitro prestavljanje.

ST-line res dobro izgleda, sploh v takšni atraktivni barvi, zato me ne preseneča, da je večino preslepil, da gre za športni ST. Sicer pa focus že poznamo, novi je odlično izdelan, voznikovo okolje je intuitivno, stikal je malo in zaslon je velik, pelje se odlično, v bistvu ima samo dve hibi: ni med prostornejšimi v segmentu, zlasti prtljažnik takšnega ni posebej radodaren. Zna biti kar pomembna postavka, če potrebujete prostor.

In ni poceni, takšen stane kar 29 'jurjev', če ne upoštevam Fordovega trenutnega popusta, pa ima pod pokrovom majhen motorček. S slednjim ni seveda čisto nič narobe, kar že od leta 2012 potrjujejo nazivi za Svetovni motor leta, le prešibak je za takšno na pogled nabrito različico. Sicer 92 kilovatov oziroma 125 ’konjičkov’ čisto solidno potegne. In porabi manj kot 7 litrov, če se boste naokoli vozili brez izbruhov, oziroma okoli 7,5 litra s kar nekaj nasmeha na ustih. Kar je dobro.

Moram pa pohvaliti še nekaj dodatkov, ki jih je imel ta focus. Na primer samodejne luči, te so res zakon in jih nadvse priporočam. Delujejo odlično, ne motijo nasproti vozečih in hkrati dobro osvetljujejo okolico pred avtomobilom. Tudi projekcijski zaslon je fina reč in ta tokrat še zelo pregledno prikazuje podatke, v mrzlih jutrih boste veseli še ogrevanja volana, sprednjega stekla in sedeža. Ah, kje so časi, ko je bilo treba drgniti sprednjo šipo …

Tudi radarski tempomat moram pohvaliti. Predvsem, ker ponuja tri funkcije v eni, lahko je čisto navaden tempomat, lahko radarski, ali pa inteligentni, ki potem samodejno zmanjša oziroma poveča hitrost glede na omejitve na cesti. Voznik v meniju enostavno izbere, kakšnega bi tisti trenutek rad uporabljal. No, pa sem ugotovil, da ima veliko opreme in cena niti ni tako strašanska. Le ugodna ni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford focus 1.0 ecoboost 92 kW ST-line business
vrsta motorja turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 999
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 170 od 1.400 do 4.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4378 x 1825 x 1458
medosna razdalja v mm 2700
prtljažnik v litrih 273
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1322 (533)
največja hitrost v km/h 196
pospešek 0-100 km/h v s 10,0
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,7/6,5
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 18.490 (*2.700 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 23.870 (*2.700 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.745 (*2.700 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
U2NyZWVuc2hvdF8yMDE5MDgyMC0xMjI5MzlfSW5zdGFncmFtLmpwZzE1NjYyOTcxMzk=.jpg
automobilistt pravi:
Stroj mrcina ej
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |