V bližini glavnega mesta Španije, v Martorellu, je leta 2006 s tekočega traka Seatove tovarne zapeljala prva povečana altea - XL. Nekaj manj kot 19 centimetrov daljša je ciljala predvsem na tiste kupce, ki so bili mnenja, da običajna altea ne nudi dovolj velikega prtljažnika in udobja.
Po treh letih jo je sedaj doletela manjša prenova, tako da še vedno ohranja lastnosti zelo prostornega avtomobila. Pregovor pravi, da se paradnega konja ne menja in tako so pri Seatu alteino dovolj privlačno zunanjost pustili skoraj nedotaknjeno. Na prvi pogled se vam bo zdela identična prvi generaciji in le redki boste opazili, da so luči širše, vzvratna ogledala in odbijači drugačni ter emblem manjši. Večje spremembe je doživela notranjost. Spremenjeni so merilniki, ki zdaj svetijo belo, in tudi grafika. Od prve generacije je lepši nov usnjen večfunkcijski volan, ki potrebuje nekaj privajanja, saj lahko upravljate z veliko napravami kar preko njega. Tako boste velikokrat kar preveč gledali na zaslon med merilniki namesto na cesto. Tudi plastika armaturne plošče je občutno boljša kot prej, razen tista neposredno nad merilniki, ki deluje zelo poceni in na slabši cesti včasih škripa. V stilu ostalih sprememb sta nova še radio in upravljanje z ventilacijo. Prvi ob doplačilu predvaja tudi datoteke MP3, najboljše pa je, da je pod sredinskim naslonom za roko (v katerega zaradi skromnih mer spravite le telefon ali manjšo denarnico) še USB-reža za glasbo.
Altea XL tudi v novi izdaji nudi veliko mero ugodja. Trije odrasli na zadnjih sedežih se vsaj zaradi prostora pri dolgih vožnjah ne bodo preveč pritoževali. V razmerju ena proti dvema tretjinama se dajo še dodatno pomakniti nazaj za več prostora pri nogah ali za večji prtljažnik, ki ga s 532 litrov lahko povečate na 1604 litre, kar je že zelo veliko. Na žalost niso odpravili nakladalnega roba in bo natovarjanje večjih predmetov zelo nerodno, klop pa se tudi ne skrije v dno ali prekucne naprej, da bi postala nakladalna površina čisto ravna kot pri nekaterih konkurentih. Veliko prostora je seveda tudi spredaj, še bolj pomembno pa je, da si voznik lahko poišče primeren položaj za volanom. Zaradi cene lepote niso mogli odpraviti nekaterih malnkosti. Ob velikih varnostnih stebričkih, ki jih povečata še brisalca, ki sta skrita vanju, se boste ob zavijanju morali kar dobro skloniti naprej, če boste želeli preveriti razmere na cesti.
Čeprav Volkswagen že veselo uporablja nove turbodizelske motorje s skupnim vodom, ima testna altea XL še vedno starega in dobro preizkušenega 1,9-litrskega TDI, ki je glasen in tudi malce peša v moči. Nekaj več kot poldruga tona mase ni več tako majhen zalogaj, agregat pa se dobro zbudi šele pri okoli 2000 vrtljajih. Po drugi strani je z okoli sedmimi litri porabe dokaj varčen in preizkušen dizelski motor, ki bi se moral izkazati z zanesljivostjo. Morda je blaženje za odtenek pretrdo (glede na naravo vozila) vendar višina in dolžina avtomobila zahtevata svoj davek, če želite, da so vozne lastnosti varne. Medosna razdalja namreč ostaja enaka kot pri običajni altei, previs čez zadnji kolesi pa je tukaj konkretno večji. Kljub dinamični noti španske znamke je torej takšna 'jumbo altea' tipično družinsko vozilo. Za dolge izlete z veliko prtljage. Pa še draga ni.
1 / 6
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
seat altea XL 1,9 TDI style
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj