Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Jumbo altea

Seat altea XL 1.9 TDI style

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V bližini glavnega mesta Španije, v Martorellu, je leta 2006 s tekočega traka Seatove tovarne zapeljala prva povečana altea - XL. Nekaj manj kot 19 centimetrov daljša je ciljala predvsem na tiste kupce, ki so bili mnenja, da običajna altea ne nudi dovolj velikega prtljažnika in udobja.
Jumbo altea
Foto: Matej Mihinjač
22. 12. 2009 ob 12:00
Komentarjev: 0

Po treh letih jo je sedaj doletela manjša prenova, tako da še vedno ohranja lastnosti zelo prostornega avtomobila.  Pregovor pravi, da se paradnega konja ne menja in tako so pri Seatu alteino dovolj privlačno zunanjost pustili skoraj nedotaknjeno. Na prvi pogled se vam bo zdela identična prvi generaciji in le redki boste opazili, da so luči širše, vzvratna ogledala in odbijači drugačni ter emblem manjši. Večje spremembe je doživela notranjost. Spremenjeni so merilniki, ki zdaj svetijo belo, in tudi grafika. Od prve generacije je lepši nov usnjen večfunkcijski volan, ki potrebuje nekaj privajanja, saj lahko upravljate z veliko napravami kar preko njega. Tako boste velikokrat kar preveč gledali na zaslon med merilniki namesto na cesto. Tudi plastika armaturne plošče je občutno boljša kot prej, razen tista neposredno nad merilniki, ki deluje zelo poceni in na slabši cesti včasih škripa. V stilu ostalih sprememb sta nova še radio in upravljanje z ventilacijo. Prvi ob doplačilu predvaja tudi datoteke MP3, najboljše pa je, da je pod sredinskim naslonom za roko (v katerega zaradi skromnih mer spravite le telefon ali manjšo denarnico) še USB-reža za glasbo.

Altea XL tudi v novi izdaji nudi veliko mero ugodja. Trije odrasli na zadnjih sedežih se vsaj zaradi prostora pri dolgih vožnjah ne bodo preveč pritoževali. V razmerju ena proti dvema tretjinama se dajo še dodatno pomakniti nazaj za več prostora pri nogah ali za večji prtljažnik, ki ga s 532 litrov lahko povečate na 1604 litre, kar je že zelo veliko. Na žalost niso odpravili nakladalnega roba in bo natovarjanje večjih predmetov zelo nerodno, klop pa se tudi ne skrije v dno ali prekucne naprej, da bi postala nakladalna površina čisto ravna kot pri nekaterih konkurentih. Veliko prostora je seveda tudi spredaj, še bolj pomembno pa je, da si voznik lahko poišče primeren položaj za volanom. Zaradi cene lepote niso mogli odpraviti nekaterih malnkosti. Ob velikih varnostnih stebričkih, ki jih povečata še brisalca, ki sta skrita vanju, se boste ob zavijanju morali kar dobro skloniti naprej, če boste želeli preveriti razmere na cesti.

Čeprav Volkswagen že veselo uporablja nove turbodizelske motorje s skupnim vodom, ima testna altea XL še vedno starega in dobro preizkušenega 1,9-litrskega TDI, ki je glasen in tudi malce peša v moči. Nekaj več kot poldruga tona mase ni več tako majhen zalogaj, agregat pa se dobro zbudi šele pri okoli 2000 vrtljajih. Po drugi strani je z okoli sedmimi litri porabe dokaj varčen in preizkušen dizelski motor, ki bi se moral izkazati z zanesljivostjo. Morda je blaženje za odtenek pretrdo (glede na naravo vozila) vendar višina in dolžina avtomobila zahtevata svoj davek, če želite, da so vozne lastnosti varne. Medosna razdalja namreč ostaja enaka kot pri običajni altei, previs čez zadnji kolesi pa je tukaj konkretno večji. Kljub dinamični noti španske znamke je torej takšna 'jumbo altea' tipično družinsko vozilo. Za dolge izlete z veliko prtljage. Pa še draga ni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki seat altea XL 1,9 TDI style
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1896
moč v kW (KM) pri vrt./min 77 (105) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1900
menjalnik ročni, 5-stopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4469 x 1768 x 1581
medosna razdalja v mm 2578
prtljažnik v litrih 532/1604
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1505 (545)
največja hitrost v km/h 183
pospešek 0-100 km/h v s 12,6
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/4,5/5,4
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 16.639
cena testnega vozila v EUR 20.132
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 20.132

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |