Medtem ko je stuttgartska karavana lansko leto k nam zapeljala med zadnjimi, so nas tokrat prehiteli le sosedje Madžari. Pravijo, da je ta tridnevni dogodek, ki ga obišče približno 500 udeležencev, logistično precej zahtevna reč. Poleg same testne flote, ki stane poldrugi milijon in jo pripeljejo s kar šestimi tovornjaki, je nekaj prostora rezerviranega še za 15 do 20 izkušenih inštruktorjev varne vožnje, ki obenem upravljajo z omenjenim voznim parkom. Karavana s Centra varne vožnje na Vranskem, kjer se je dogodek kot kaže pri nas ustalil, bo pot sprva nadaljevala k našim južnim sosedom, sledi še obisk Srbije, Slovaške in Ukrajine. Skupaj dobrih 10.000 kilometrov.
Razporejeni v štiri skupine smo se podali na cestni preizkus, kjer smo modele razredov C, E, S, SL in V preizkusili na cestah Spodnje Savinjske doline. Preizkus na poligonu pa so sestavljali trije moduli, in sicer test asistenčnih sistemov, preizkus na mokri podlagi in poslastica v obliki AMG-modelov.
Kot drugi proizvajalci tudi pri Mercedes-Benzu veliko stavijo na varnost, rezultat tega pa so številni varnostni in asistenčni sistemi pod skupnim imenom intelligent drive. Ker je novi E pravi računalnik na kolesih in je število sistemov skoraj nemogoče prešteti na prste rok, je njegova prisotnost tu prišla kot naročena. Čeprav lahko novi E vozi skoraj sam, sami pravijo, da ni avtonomna vožnja tista, ki jo želijo s sistemi doseči, temveč da bi bili ti v pomoč vozniku v trenutku, ko ta zataji in jih najbolj potrebuje. S tem imajo seveda v mislih preprečevanje nesreč ali vsaj omilitev njenih posledic. Niso pa vsi sistemi namenjeni temu: nekateri služijo drugačnim nalogam, predvsem v smislu olajševanja vsakodnevnih situacij, predstavili so nam sistem aktivne pomoči pri parkiranju.
Sledil je poučen preizkus na mokri podlagi z nalogo izogibanja oviri, za tisto pravo mero adrenalina pa so tudi tokrat poskrbeli AMG-ji. Letos so teh pripeljali kar šest, in sicer modele A 45 AMG, CLA 45 AMG, C in C coupe AMG, za piko na i pa še nabrita AMG GT in AMG GT S. Ta imata pod pokrovom nameščen 4,0-litrski prisilno polnjeni osemvaljni motor, ki razvije kar 340 kilovatov (462 KM) in 600 Nm navora oziroma 375 kilovatov (510 KM) in 650 Nm navora v primeru različice AMG GT S, ki smo jo seveda z veseljem preizkusili. V praksi to pomeni, da s pomočjo sedemstopenjskega menjalnika AMG speedshift DCT do stotice pospešita v vsega 4,0 oziroma 3,8 sekunde, merilnik hitrosti pa pokaže številki 304 oziroma 310 kilometrov na uro. Za nameček vse skupaj spremlja še zasvojljiva simfonija osemvaljnega stroja.
Kot zanimivost, predpremierno so pokazali še nova C cabriolet in GLE coupe. S prvim smo se pobliže spoznali že na mednarodni premieri, ki so jo gostili naši zahodni sosedje, novi GLE coupe pa bo na naše ceste prvič zapeljal že konec meseca.