2,8 milijona voznikov se je odločilo za tiguan v prvih devetih letih. To je veliko. In avto je bil takrat za Volkswagen čisto nov model. Če še ne veste, naziv so izbrali bralci nemške revije in je sestavljena iz tiger in legvan - tiguan. Ampak o njiju ni sledu.
Kljub privlačnemu imenu namreč oblika ni prav nič razburljiva. Daleč od tega, v bistvu je zelo dolgočasna. Precej neizrazita škatla z zelo ravnimi linijami je tiguan, ampak voznikov to prav nič ne moti, nasprotno, celo navdušuje jih. Jasno, ker to pomeni, da se dobro ve, kje so vogali avtomobila, in da je notri dejansko veliko prostora. Vseeno bi lahko vsaj malo bolj povzeli linije novega passata, ki s svojo obliko res prepriča, kar pomeni, da Nemci tudi znajo, če se potrudijo. Če tiguan nima vsaj velikih platišč, če že ne paketa opreme R-line, izgleda precej dolgočasno, ampak to je že druga zgodba.
Navdušuje zadnja klop. Vzdolžno se pomika za kar 18 centimetrov in s tem se prtljažnik s 476 lahko poveča na kar 615 litrov.
Prej omenjeni okraski v bistvu samo pokvarijo uporabnost in poslabšajo udobje vozila, zato sem v tem, za Evropo srednje velikem križancu, po novem navdušen nad zadnjo klopjo. Vzdolžno se pomika za kar 18 centimetrov in s tem se prtljažnik s 476 lahko poveča na kar 615 litrov. Uporabno, če zadaj sedijo tisti s kratkimi nogami. Seveda je tudi sam tovorni prostor urejen tako, da je nalaganje prtljage lahko in da so notranje stranice čimbolj ravne.
Do najmanjših malenkosti izpiljeno načrtovanje se še lepše pozna v od predhodnika bolj prostorni kabini. Voznik se počuti odlično, ker ravno prav visoko sedi in ker je okolje dobro znano iz ostalih sodobnih volkswagnov, kjer je vse tako pospravljeno, da je že dolgočasno. Ampak zato so med sedežema zelo praktična odlagalna mesta, vsi gumbi so dobro postavljeni in sam sedež ter volanski obroč sta dovolj dobro nastavljiva, da si spet zasluži le odlične ocene. Na določenih mestih sem bil glede na cenovni rang presenečen le nad uporabo trde plastike, ki daje vtis cenenosti, čeprav je bila izdelava brezhibna.
In še enkrat, nič posebnega tudi med vožnjo, kar je pri takšnem tipu avtomobila samo plus. Pelje se zelo nevtralno, za križanec, vidite, celo ime je križano pri tem avtu, je dovolj udoben, čeprav z velikimi platišči ne blaži dovolj udobno cestnih razpok. Če vam izgled ni važen, absolutno priporočam manjša. Lepo je vodljiv in med vožnjo imaš občutek, da ga nič kaj ne spravi s tira, če nisi prvič v življenju za volanom. Prav hecno je, kako Volkswagnu vedno uspe pri praktično vseh avtomobilih ustvariti skoraj isti občutek med vrtenjem volana, ki ni ne mehek, ne trd, rahlo umeten, ampak še vedno z dovolj informacijami ... bi se lahko usedel iz enega v drugega in bi vedel, da je to avto te znamke.
Motor je klasična izbira, dvolitrski TDI s 110 kW (150 KM). Imajo še dva močnejša, ampak zanju ni potrebe, če ste priden očka ali umirjena mami, kar seveda ne pomeni, da ni zmogljiv. V kabini je kar lepo zvočno zadušen do srednjih vrtljajev in je dovolj odločen tudi pri manj vrtljajih, čeprav še zdaleč ne tako kot tisti z dvema turbinama. Menjalnik DSG je pa super, iz serije tistih za močnejše motorje, pri katerem sta večploščni sklopki potopljeni v olje. Spet je malo neodločen med speljevanjem in neroden pri parkiranju, deluje pa sedaj bistveno bolje skupaj s samodejno ročno zavoro, ki tudi sama popusti, ko ste na klancu. Sploh pri vožnji navzdol se izkaže s 'pametjo', saj zazna, da se vozilo spušča, in pusti v isti stopnji ali celo prestavi eno nižje, da pomaga z zaviranjem motorja. 7 prestav ima in bi bila ravno zadnja lahko zato še daljša za avtoceste, čeprav poraba ni velika, na testu okrog 7 litrov na 100 kilometrov. S štirikolesnim pogonom (sklopka Haldex 5. generacije) je to kar dober rezultat in kot mi je povedal Anže, ko so ga na predstavitvi peljali na posebnem terenskem poligonu, baje deluje odlično, ko prestavite v terenski program. Sam sem ga tokrat uporabljal tako kot 99,9 odstotka voznikov vseh križancev, zato ga nisem rabil niti enkrat. Pa smo ga med snemanjem peljali tudi po precej slabih cestah. Vprašanje, če ga boste vi, oziroma bom raje rekel, če ga vzamete, se vsaj zapeljite z njim na kakšno fino gorsko cesto in na smučanje takrat, ko je na cestah veliko snega. Ne, da boste delali gnečo, ampak, da upravičite nakup tega odličnega križanca za kar 39 tisoč evrov. Morda ni nepomemben podatek, da lahko v takšni izvedbi vleče do kar 2.500 kilogramov težko prikolico, zato jih bo verjetno naslednje poletje vse polno na cestah z nizozemskimi registrskimi tablicami.
Visoka cena je dejansko edina težava novega tiguana, saj že osnovni model s tem motorjem brez robotiziranega menjalnika in z osnovno opremo stane vsaj 27 tisočakov. Sami pa dobro veste, da s takšnim ne boste zadovoljni, zato bo treba primakniti še lep kupček, da bo vsaj takšen kot testni. Pa me kljub ceni ne skrbi za uspeh, ker sem že videl prve navdušene odzive mimoidočih, ko sem kje parkiral. Si mislim, pa saj je samo tiguan in še nič posebno ne izgleda, ampak ravno to je recept za uspeh. In seveda značka Volkswagen, za katero vemo, kaj pomeni v Sloveniji.
1 / 30
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen tiguan 2.0 TDI 4motion DSG comfortline
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj