Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Kje sta tiger in legvan?

Volkswagen tiguan 2.0 TDI 4motion DSG comfortline

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
2,8 milijona voznikov se je odločilo za tiguan v prvih devetih letih. To je veliko. In avto je bil takrat za Volkswagen čisto nov model. Če še ne veste, naziv so izbrali bralci nemške revije in je sestavljena iz tiger in legvan - tiguan. Ampak o njiju ni sledu.
Kje sta tiger in legvan?
Foto: Gašper Miš
22. 8. 2016 ob 10:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

zanimivo ime so izbrali bralci revije, ne pa marketinški oddelek
notranjost je po zaslugi ravnih linij in rahlega povečanja karoserije prostorna
klop se lahko vzdolžno pomika in močno poveča uporabnost prtljažnika
voznikov delovni prostor je brezhibno urejen in pregleden
končna obdelava je povsod na najvišjem nivoju
zelo nevtralne vozne lastnosti pomenijo varno in predvidljivo vožnjo
kljub povprečnemu občutku na volanu je vodljivost dobra
motor je dovolj zmogljiv in varčen za tip vozila
štirikolesni pogon poskrbi, da tiguan prileze bistveno dlje, kot si upajo lastniki
menjalnik DSG navduši v vseh režimih vožnje, le pri speljevanju še ne
elektronika menjalnika zna predvidevati, kdaj se vozite po klancu navzdol
v takšni kombinaciji lahko tiguan vleče kar do 2.500 kilogramov težko prikolico
kot celota izredno prepričljiv in moderen križanec
pri izgledu so se premalo potrudili, ker so pri VW pokazali, da znajo tudi bolje
robotizirani menjalnik je včasih neroden pri speljevanju in parkiranju
motor postane glasen tudi v kabini pri višjih vrtljajih
blaženje je premalo udobno na naših cestah, ker ima prevelika platišča
plastika bi bila lahko v kabini na nekaterih delih bolj kvalitetna na otip
cena je kljub odličnosti previsoka
4,4
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
4.3 (43 glasov)

Kljub privlačnemu imenu namreč oblika ni prav nič razburljiva. Daleč od tega, v bistvu je zelo dolgočasna. Precej neizrazita škatla z zelo ravnimi linijami je tiguan, ampak voznikov to prav nič ne moti, nasprotno, celo navdušuje jih. Jasno, ker to pomeni, da se dobro ve, kje so vogali avtomobila, in da je notri dejansko veliko prostora. Vseeno bi lahko vsaj malo bolj povzeli linije novega passata, ki s svojo obliko res prepriča, kar pomeni, da Nemci tudi znajo, če se potrudijo. Če tiguan nima vsaj velikih platišč, če že ne paketa opreme R-line, izgleda precej dolgočasno, ampak to je že druga zgodba.

Navdušuje zadnja klop. Vzdolžno se pomika za kar 18 centimetrov in s tem se prtljažnik s 476 lahko poveča na kar 615 litrov.

Prej omenjeni okraski v bistvu samo pokvarijo uporabnost in poslabšajo udobje vozila, zato sem v tem, za Evropo srednje velikem križancu, po novem navdušen nad zadnjo klopjo. Vzdolžno se pomika za kar 18 centimetrov in s tem se prtljažnik s 476 lahko poveča na kar 615 litrov. Uporabno, če zadaj sedijo tisti s kratkimi nogami. Seveda je tudi sam tovorni prostor urejen tako, da je nalaganje prtljage lahko in da so notranje stranice čimbolj ravne.

Do najmanjših malenkosti izpiljeno načrtovanje se še lepše pozna v od predhodnika bolj prostorni kabini. Voznik se počuti odlično, ker ravno prav visoko sedi in ker je okolje dobro znano iz ostalih sodobnih volkswagnov, kjer je vse tako pospravljeno, da je že dolgočasno. Ampak zato so med sedežema zelo praktična odlagalna mesta, vsi gumbi so dobro postavljeni in sam sedež ter volanski obroč sta dovolj dobro nastavljiva, da si spet zasluži le odlične ocene. Na določenih mestih sem bil glede na cenovni rang presenečen le nad uporabo trde plastike, ki daje vtis cenenosti, čeprav je bila izdelava brezhibna.

In še enkrat, nič posebnega tudi med vožnjo, kar je pri takšnem tipu avtomobila samo plus. Pelje se zelo nevtralno, za križanec, vidite, celo ime je križano pri tem avtu, je dovolj udoben, čeprav z velikimi platišči ne blaži dovolj udobno cestnih razpok. Če vam izgled ni važen, absolutno priporočam manjša. Lepo je vodljiv in med vožnjo imaš občutek, da ga nič kaj ne spravi s tira, če nisi prvič v življenju za volanom. Prav hecno je, kako Volkswagnu vedno uspe pri praktično vseh avtomobilih ustvariti skoraj isti občutek med vrtenjem volana, ki ni ne mehek, ne trd, rahlo umeten, ampak še vedno z dovolj informacijami ... bi se lahko usedel iz enega v drugega in bi vedel, da je to avto te znamke.

Motor je klasična izbira, dvolitrski TDI s 110 kW (150 KM). Imajo še dva močnejša, ampak zanju ni potrebe, če ste priden očka ali umirjena mami, kar seveda ne pomeni, da ni zmogljiv. V kabini je kar lepo zvočno zadušen do srednjih vrtljajev in je dovolj odločen tudi pri manj vrtljajih, čeprav še zdaleč ne tako kot tisti z dvema turbinama. Menjalnik DSG je pa super, iz serije tistih za močnejše motorje, pri katerem sta večploščni sklopki potopljeni v olje. Spet je malo neodločen med speljevanjem in neroden pri parkiranju, deluje pa sedaj bistveno bolje skupaj s samodejno ročno zavoro, ki tudi sama popusti, ko ste na klancu. Sploh pri vožnji navzdol se izkaže s 'pametjo', saj zazna, da se vozilo spušča, in pusti v isti stopnji ali celo prestavi eno nižje, da pomaga z zaviranjem motorja. 7 prestav ima in bi bila ravno zadnja lahko zato še daljša za avtoceste, čeprav poraba ni velika, na testu okrog 7 litrov na 100 kilometrov. S štirikolesnim pogonom (sklopka Haldex 5. generacije) je to kar dober rezultat in kot mi je povedal Anže, ko so ga na predstavitvi peljali na posebnem terenskem poligonu, baje deluje odlično, ko prestavite v terenski program. Sam sem ga tokrat uporabljal tako kot 99,9 odstotka voznikov vseh križancev, zato ga nisem rabil niti enkrat. Pa smo ga med snemanjem peljali tudi po precej slabih cestah. Vprašanje, če ga boste vi, oziroma bom raje rekel, če ga vzamete, se vsaj zapeljite z njim na kakšno fino gorsko cesto in na smučanje takrat, ko je na cestah veliko snega. Ne, da boste delali gnečo, ampak, da upravičite nakup tega odličnega križanca za kar 39 tisoč evrov. Morda ni nepomemben podatek, da lahko v takšni izvedbi vleče do kar 2.500 kilogramov težko prikolico, zato jih bo verjetno naslednje poletje vse polno na cestah z nizozemskimi registrskimi tablicami.

Visoka cena je dejansko edina težava novega tiguana, saj že osnovni model s tem motorjem brez robotiziranega menjalnika in z osnovno opremo stane vsaj 27 tisočakov. Sami pa dobro veste, da s takšnim ne boste zadovoljni, zato bo treba primakniti še lep kupček, da bo vsaj takšen kot testni. Pa me kljub ceni ne skrbi za uspeh, ker sem že videl prve navdušene odzive mimoidočih, ko sem kje parkiral. Si mislim, pa saj je samo tiguan in še nič posebno ne izgleda, ampak ravno to je recept za uspeh. In seveda značka Volkswagen, za katero vemo, kaj pomeni v Sloveniji.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki volkswagen tiguan 2.0 TDI 4motion DSG comfortline
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1968
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) od 3.500 do 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 od 1.750 do 3.000
menjalnik robotizirani, sedemstopenjski (DSG)
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4486 x 1839 x 1643
medosna razdalja v mm 2681
prtljažnik v litrih 476
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1673 (547)
največja hitrost v km/h 200
pospešek 0-100 km/h v s 9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 6,8/5,1/5,7
poraba na testu v l/100 km 7,4
cena osnovnega vozila v EUR 23.982
cena testnega vozila v EUR 35.024
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 38.953

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 17. 2. 2025
Februar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
27282930310102
03040506070809
10111213141516
17181920212223
24252627280102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 3 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |