In celo Toyota sama je pripravila konkurenta znotraj svoje hiše. V bistvu nadgradnjo, se lepše sliši. Nekateri kupci so se namreč pritoževali, da je prius premajhen, da ima premajhen prtljažnik in podobno. Pa je nastal takšen prius+. Niso kaj preveč komplicirali pri imenu. Pri Toyoti pravijo, da ima vse odlične lastnosti navadnega priusa, le da lahko ta pelje 7 potnikov in da je prtljažnik v osnovi precej večji.
Seveda je višja tudi cena, v primerjavi z običajnim priusom stane 4.000 evrov več, in povečale so se prav vse mere; vključno z medosno razdaljo, širino in za dobrih 13 centimetrov večjo dolžino. Na posnetkih je osnovna in najcenejša izvedba modela z opremo luna, ki stane okoli 30 tisoč evrov. Glede na hibridni pogon, samodejni menjalnik in spodobno opremo se ne zdi tako drago. Seveda: 30 jurjev ni malo denarja, ampak tu je potrebno računati malo drugače.
Če bi živeli v idealnem svetu in bi ta prius v povprečju res porabil 4,1 litra, tako kot pravi tovarna, in če bi se vas vozilo 7, bi na enega potnika v povprečju porabil samo dobrega pol litra bencina na 100 kilometrov! Si že predstavljam študente, ki si delijo stroške za vožnjo do faksa, samo še priusa jim mora najprej kupiti kakšen požrtvovalen ati. Žal praksa ni takšna, tako kot pri nobenem drugem avtomobilu ne. Proizvajalci so res našli dober način za meritev porabe, ki nima kaj dosti zveze z realnostjo.
Pri priusu plus so številke sledeče: na avtocesti je kuril nekaj čez 6, na odprti cesti okoli 5, v mestu pa nekje med 5 in 6. Če sem bil priden, tudi manj kot 5. Za bencinski motor, ki je precej bolj čist od dizelskega, je to še vedno dober rezultat, električni motor pa pomaga, da je prius+ zelo lepo prožen in da hitro potegne z mesta. Še najbolj moti, da je bencinski motor tako glasen, ko hitro pospešujete, ali pa vozite v kakšen dolg klanec na avtocesti. Na trenutke je res nadležno, kar lastniki priusov že vedo, je pa res, da je na primer pri novejšem aurisu menjalnik malo drugače izračunan in z enakim pogonom vse skupaj deluje bolj prijetno. Za vse skupaj je kriv brezstopenjski menjalnik z neskončnim številom prestavnih razmerij, ki naj bi na ta način najbolje izkoriščal navor obeh motorjev. V praksi vse skupaj nekako zvodeni, ima pa super funkcijo B (Brake), ko greste po klancu dol ali ko se ustavljate, da dodatno polni baterije in malo bolj učinkovito zavira.
Prius že v osnovi ni avtomobil, ki bi vozniku ponujal veliko dinamičnih občutkov med vožnjo, različica plus pa je na tem področju še slabša. Vse skupaj deluje precej odtujeno, na volanu in zavorah je premalo občutka, tudi sama vožnja ni tako udobna kot bi pričakovali od tovrstnega vozila. Nad notranjostjo bodo nekateri vihali nosove, ker je zelo plastična, sama plastika je trda, po drugi strani pa reciklirana, kar bo druge navdušilo. Kupci priusa so pač specifični in si morajo takšen avtomobil želeti. Potem jih bo tudi mir v kabini med počasnim pomikanjem v koloni veselil. Takrat so seveda prihranki pri gorivu največji, ne pa med pogosto vožnjo na avtocestah, kjer prius+ tudi z največjo hitrostjo 165 km/h ni ravno kralj.
Skoraj bi pozabil na najpomembnejše, zadnja 2 sedeža! Pač, nista udobna. Za mularijo bo že, za dedka z zdelanim hrbtom in koleni pa ne. In prtljažnik je tukaj za kar 340 litrov večji, če uporabljate 5 sedežev, če je v uporabi vseh 7, pa še vedno 232 litrov, kar bo dovolj za kakšen izlet, težko pa za otroški voziček, na primer. Najbolj tečna stvar pri tem avtomobilu pa je piskanje, ko vozite vzvratno. Verjetno imate takrat vsi vozniki radi mir, da se lahko osredotočite na vožnjo, ki je za marsikoga lahko zahteven manever. Če se otroci derejo, jih utišate, če je radio na glas, ga utišate, no, tukaj pa vas bo na to, da se vozite nazaj, ves čas lepo opominjalo zelo nadležno piskanje, da še vedeli ne boste, če opraskate avto.
Pri takšnih hibridih vedno pogrešam še eno zadevo; da se ne da prevoziti več samo z elektriko. Kakšen kilometer ali dva in že se vklopi bencinski motor. Ampak Toyota ima že pripravljeno tehnologijo plug-in, ki omogoča daljšo električno vožnjo, baterijo pa lahko polnite tudi doma. Če ne potrebujete sedmih sedežev, je bistveno, ne, absolutno (!) boljša alternativa auris ST hybrid, večina voznikov pa bo bistveno bolje shajala kar lepo z versom z dizelskim motorjem, ki tudi precej bolje izgleda. Prius+ je sicer posebnež, ki nima sebi enakega, ampak sem prepričan, da vas bosta zgoraj našteta modela iz iste hiše precej bolj navdušila.