Ker želijo Korejci z optimo nagovoriti predvsem najzahtevnejše, evropske kupce, je model v četrti reinkarnaciji videti precej nastopaško. Nenazadnje tudi mora, ker nastopa v razredu D, kjer po podatkih kar 40 odstotkov lastnikov ta vozila dojema kot prestižna, vsi pa dobro vemo, da tudi oblika prodaja avtomobile. Tako se po limuzinski optimi po novem predstavlja še kombijevska optima SW in priključno-hibridna različica PHEV.
Predstavitev prve je povsem logična poteza, ker kar polovico vozil v razredu predstavljajo te prostornejše različice, pri nas pa je odstotek kombijevskih še nekoliko večji. Optima sportswagon, za kar stoji oznaka SW, je v primerjavi z limuzinsko različico le pet milimetrov višja, medtem ko se ostale mere niso spremenile. Oblikovno celo malo spominja na konceptni model sportspace, načeloma pa napram limuzinski ni bistvenih razlik. Optimi z nahrbtnikom se pridružuje še polarnim medvedom prijaznejša različica PHEV oziroma plug-in hybrid electric vehicle, če želite enostavno oznako malo zakomplicirati. Ni prva v razredu, vseeno pa nima veliko konkurentov. To so le BMW 530e iPerformance, mercedes-benz E350e in volkswagen passat GTE, mogoče še volvo V60, a ne na našem trgu. Optimo PHEV boste načeloma kar hitro prepoznali, ima malo spremenjena odbijača pa novo masko motorja z aktivnimi režami, za razliko od običajne različice žarometa svetita izključno v LED-tehniki, poleg številnih oznak pa so novinki namenili še številne svetlo modre okrasne črte in nova, bolj aerodinamična platišča. Tudi ta pripomorejo k zagotovitvi odličnega količnika zračnega upora, ki meri le 0.25 Cd in ne 0.27 Cd, kot to velja za klasično limuzino.
Tudi v notranjosti je zgodba podobna, armaturna plošča je kopija limuzinske, kar pomeni, da je rahlo zasukana k vozniku, prevladujejo pa horizontalne linije. Pri priključni različici PHEV boste sicer našli še malo spremenjene merilnike, nekaj novih menijev na osrednjem 8-palčnem zaslonu ter nova stikala in oblazinjenje v beli barvi. Torej, spredaj pri obeh le malo novosti, se pa te potem začnejo takoj za B-stebričkom. Pri kombijevski različici SW se streha spušča malo počasneje, pa tudi pet milimetrov višje je postavljena, kar pomeni, da imajo potniki zadaj nad glavami malo več prostora. Precej več pa ga je v prtljažniku. 552 litrov sprejme, kar je 42 več od limuzinskega, se pa lahko ob podiranju klopi, deljive v razmerju 40:20:40, ta poveča tudi do 1.686 litrov. Poleg tega ima SW na tem področju še nekaj prednosti, kot je možnost izbire pametnega električnega odpiranja prtljažnih vrat, ne manjkajo niti dvojno dno, pritrdilna mreža in številne zanke. Ne pozabimo na limuzinskega posebneža, ki pa ima le 307 litrov prtljažnega prostora, kar je celo več kot 200 litrov manj kot pri klasični optimi. Baterije jemljejo svoj davek. Kar se varnostnih in asistenčnih sistemov tiče, tu ni novosti, optima je tako opremljena s serijskim sistemom samodejnega zaviranja v sili, opcijsko pa po paketih še s sistemom za opozarjanje na prečni promet, nenamerno menjavo voznega pasu, vozila v mrtvem kotu, ne manjka niti sistem prepoznave hitrostnih omejitev in prilagodljivi radarski tempomat.
Kot limuzina tudi kombi k nam prihaja le z enim motorjem, in sicer 1,7-litrskim štirivaljnim turbodizelskim CRDi. Ta v povezavi s šeststopenjskim ročnim oziroma sedemstopenjskim robotiziranim menjalnikom DCT razvije največ 104 kilovate moči (141 KM) in 340 Nm navora. Priključno-hibridna različica PHEV pa pod pokrovom skriva 2,0-litrski štirivaljni bencinski motor z oznako GDi, ki sam razvije 115 kilovatov moči (156 KM) in 189 Nm navora, potem pa je v kombinaciji s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom tu še 50 kW elektromotor in 9,8 kWh litij-polimerna baterija. To mu prinaša sistemsko moč 151 kilovatov (205 KM) in 375 Nm navora, na voljo že od 2.300 vrtljajev naprej. Pri Kii pravijo, da takšna optima kombinirano porabi le 1,6 litra na sto prevoženih kilometrov in vsak kilometer v zrak izpusti le 37 gramov CO2, kar je najboljši rezultat v razredu. Takšen naj bi bil tudi doseg ob pomoči elektrike, in sicer 54 kilometrov v teoriji in kakšen kilometer manj v praksi. Ob 55-litrskem rezervoarju za gorivo to nanese na malo manj kot 1.000 kilometrov z enim polnjenjem.
Tudi optimo SW si lahko kupci omislite v vseh petih, že znanih paketih opreme. Ob tem pričakujte, da boste napram limuzinski odšteli dodatna dva tisočaka, kar pomeni od 28.690 (optima SW 1.7 CRDi LX comfort eco, 6-st. roč.) do 39.990 evrov (optima SW 1.7 CRDi DCT EX limited eco, 7-st. rob.), na navedene cene pa lahko tudi tu pričakujete dodatnih 2.500 evrov popusta. Priključni hibrid stane najmanj 43.990 evrov (optima PHEV 2.0 GDi EX PHEV, 6-st. sam.), a lahko tu pričakujete 4.000 evrov popusta in še dodatnih 4.500 evrov državne subvencije. To pomeni, da boste kupci za takšno optimo na koncu odšteli malo več kot 35.000 evrov. Teh sicer ne bo veliko, le 5 do 10 letno, medtem ko bistveno več povpraševanja pričakujejo po kombijevski različici SW. Tudi do tri četrtine celotne prodaje modela bi lahko beležila, kar v številkah pomeni približno 150 vozil letno.
Dodatne informacije o limuzinski različici optime lahko pridobite med domačimi premierami.
Cene:
kia optima 1.7 CRDi LX comfort eco, 6-st. roč. (104 kW) – 26.690 EUR
kia optima 1.7 CRDi LX family eco, 6-st. roč. (104 kW) – 28.490 EUR
kia optima 1.7 CRDi EX smart eco, 6-st. roč. (104 kW) – 30.990 EUR
kia optima 1.7 CRDi DCT EX business eco, 7-st. rob. (104 kW) – 33.490 EUR
kia optima 1.7 CRDi DCT EX limited eco, 7-st. rob. (104 kW) – 37.990 EUR
kia optima PHEV 2.0 GDi EX PHEV, 6-st. sam. (151 kW) – 43.990 EUR
kia optima SW 1.7 CRDi LX comfort eco, 6-st. roč. (104 kW) – 28.690 EUR
kia optima SW 1.7 CRDi LX family eco, 6-st. roč. (104 kW) – 30.490 EUR
kia optima SW 1.7 CRDi EX smart eco, 6-st. roč. (104 kW) – 32.990 EUR
kia optima SW 1.7 CRDi DCT EX business eco, 7-st. rob. (104 kW) – 35.490 EUR
kia optima SW 1.7 CRDi DCT EX limited eco, 7-st. rob. (104 kW) – 39.990 EUR