Saj veste, enega strupenega potrebujem za dirkališča, za posebne odprave na drug konec sveta bi bil hud terenec, še eden pa za takrat, ko grem z družino na dopust. Vem, kakšen polno opremljen kombi bi bil boljši in tudi zanj se v sanjah najde mesto, a če greste denimo v Španijo v hotel, prav veliko poleg polnih žepov denarja niti ne potrebujete. Seveda pa mora biti avtomobil zanimiv.
Hecno in bizarno obenem se mi zdi, da praktično vsak, ki ima kupe denarja, v svoji garaži gosti vsaj eno ali več avtomobilskih zverin. Sam bi jih imel, ampak jaz vožnjo in bliskovita ovinkarjenja po dirkališčih obožujem, za Justina Bieberja pa zelo dvomim. Ampak, kot vsi bogati, tudi on želi izstopati, eden najlažjih načinov za to pa je dober avtomobil. Uspešni poslovneži si zato velikokrat privoščijo kakšen BMW M5 ali audi RS6, krasna stroja, a v resnici bi si morali lexus GS F, ker bi bili z njim še bolj posebni.
Največja posebnost pri GS F je pod pokrovom motorja, petlitrski motor V8 s skoraj 500 'konji'.
Spredaj ima dovolj mrežic, da bi z njimi ovili pol Slovenije, ima tudi merilnik hitrosti (do 340 km/h!), pri katerem legalno ne boste prišli preko tretjine, in ima velik zaslon z miško za upravljanje, ki je dovolj posebna, da vas bo ves čas jezila. Aja, pa še eno malenkost ima, petlitrski motor V8 s skoraj 500 'konji'.
No, gremo po vrsti. Prostorsko je znotraj enakovreden prej omenjenima tekmecema, kakšen liter prtljažnika gor ali dol, sploh ni pomembno. Več šteje, da je znotraj poln elegance, ker jo v lovu na zahtevne kupce tudi mora imeti, na sedežih je usnje, vmes se najde še alkantara, da na njej lepo počivajo roke, karbonska vlakna so skoraj povsod, kamor poškili oko, pač, materiali so vrhunski, izdelava pa tudi.
Armaturna plošča je moderna in razgibana, a v tipičnem japonskem stilu na nekaterih področjih manj uporabna od traktorja na avtocesti. Tista 'miška', o kateri sem pisal malce višje, je namenjena upravljanju radia, klimatske naprave, navigacije, a če niste ravno japonski guru, ki si zajtrk nareže s katano, vam želim veliko sreče pri natančnem pomikanju po menijih. Mislim pa, da boste prej izgubili živce.
K sreči jih bo v prvem trenutku zagona pomiril motor. Za razliko od BMW-ja M5, ki ima prisilno polnjen motor, ta lexus prisega na atmosferski V8 in zato nanj prisegam tudi sam. Zvok je nenormalno možat in ob dviganju vrtljajev se vam bodo dvigovale tudi vse kocine. Eh, že ob zagonu se vam bodo, v prostem teku zamolklo brunda in je takoj jasno, da z njim ne bo šale. Enako, kot ob pogledu na tetovaže pripadnika Jakuze, pač, ne izzivaj.
Skoraj neverjetno je, ampak motor še bistveno bolj navduši med vožnjo. Ker ni 'turbo', je pospeševanje iz zavoja bistveno bolj prijetno, avtomobil nikoli ni živčen in polno pohojen plin sredi ovinka kljub zadnjemu pogonu ne bo pomenil izleta v bližnje drevo. Na tako svileno in enakomerno pospeševanje pri ostalih vrstah motorjev kar pozabite. Pravzaprav; ob izklopljeni elektroniki pospešujte v M5 in rezultat bo obraz, poln groze, z rokami pa boste morali vihteti hitreje od bobnarja sredi najbolj udarnega dela komada Battery od Metallice.
Da osemvaljni motor nima dovolj navora, tudi ne morem reči. Resda vas bo zelo redko v sedež potisnil tako silovito, da vam bo vzelo sapo, počasen pa seveda ni. Pogled na merilnik hitro pokaže, da je hiter, pravi brutalnež, če boste hoteli. Lahko pa presenetljivo tih, pri 130 km/h se denimo vrti s samo 2.000 vrtljaji in je tako umirjen, da misliš, da je ugasnil. To cenim, ker vem, da bodo tudi lastniki. Za vsak dan naj bo stroj nenaporen in dovolj udoben, če je treba, pa naj udari kot kladivo. GS F to obvlada.
Ko boste od njega zahtevali vse, bo rohnel, razgrajal, ropotal, kričal, nor bo. Razcepljena osebnost ga muči, bi rekel. Oziroma OCD, torej obsesivno-kompulzivna motnja. Vse mora obvladati in biti odličen na obeh polih. In čeprav morda ni pojem kirurške natančnosti, je vseeno bistveno manj naporen in lahkoten kot kakšen M5. Najbrž zato, ker je kljub podobnim dimenzijam bistveno lažji in po okretnosti je morda celo bližje M3. Volan ni težak in avto sploh ni naporen, niti trd ni. V bistvu je za svojo velikost zelo poseben in prijeten. In še preveč hiter. Predvsem pa zvok, uf, ta zvok. Sem se dvakrat zalotil na lastnem dvorišču med sedenjem v nadvse udobnih sedežih in s pritiskanjem desne stopalke, da je rohnelo. Mi je žena samo s pogledom na oknu dala vedeti, da ji moja kriza srednjih let ni preveč všeč.
Saj pravim, zelo poseben avtomobil je lexus GS F. Ker mi je všeč, sem očitno poseben tudi sam. Zdaj veste, zakaj bi bil ob polnem bančnem računu idealen za prevažanje družine. Z ženo na desni bi šlo umirjeno in elegantno, s sinom, ki je podobno 'počen' kot jaz, pa malo hitreje. Manjka mi samo še okoli 122 'jurjev', da ne bi več le sanjal.