Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Romunski kangoo

Dacia dokker 1.5 dCi 90 laureate

Avtor prispevka: Anže Jereb
Dacia dokker ni avtomobil, ki vas bo razvajal s strašanskim udobjem ali z najnovejšo tehnologijo, je pa avtomobil, ki ima vseeno številne zanimive vrline in natančno ve, kakšne kupce išče.
Romunski kangoo
Foto: Gašper Miš
20. 1. 2014 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

cenovno dokkerju ne pride blizu noben nov tekmec
prostora za potnike je ogromno, tudi, če nosijo cilindre na glavi
prtljažni prostor je zajeten in uporaben
motor je dovolj zmogljiv in dovolj varčen
daljše neravnine podvozje ublaži pohvalno dobro
prtljažna vrata hvalimo zaradi lahkega odpiramo
prtljažna vrata grajamo zaradi slabše preglednosti nazaj
zvočna izolacije je preslaba
voznik lahko le ugiba, kaj se dogaja pod kolesi, ker je krmilni mehanizem slab
manjša odlagališča so le delno uporabna, ker predmeti na njih drsijo
volan ni nastavljiv po globini, sedež ne po višini
armaturna plošča je oblikovno zelo suhoparna
3,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.9 (36 glasov)
video test dacia dokker 1.5 dCi 90 laureate
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Najbrž v največji meri obrtnike, ki iščete poceni dostavnik, saj najcenejšega dokkerja brez davka na dodano vrednost lahko dobite že za 6.400 EUR, kar je smešno poceni. Resda opremsko bolj okrnjenega novega avtomobila v tem primeru ne boste našli, ampak boste pa imeli nov avtomobil z garancijo in z vsem kar sodi zraven. V primeru, da niste obrtnik, a iščete poceni nov avtomobil, ki bo zadostil vsem muham in potrebam novodobno prostorsko razvajene družine, zna dokker zadovoljiti tudi takšne potrebe.

Dokker bo seveda v tem primeru dražji. Natančno takšen, kakršnega vidite na fotografijah, z bogatejšim paketom opreme in močnejšim dizelskim motorjem ter nekaj dodatne opreme, stane 14.000 EUR, z vključenim DDV, kar je sicer občutno več od zgornje cene, ampak še vedno precej manj od drugih predstavnikov. Recimo kangooja, caddyja, partnerja, berlinga in ostalih. Sledi odgovor, kako je cena lahko tako nizka.

Znotraj je okolje v primerjavi z ostalimi tekmeci manj kakovostno in manj raznoliko. Plastika je trda in robustna, ampak mene je zmotila končna izdelava, ker sem ter tja kakšna stvar med vožnjo zaškripa in v kangooju ne bi, trda plastika me v tem primeru moti še zato, ker stvari na njej drsijo. Odlagališč je sicer veliko, ampak so prav zaradi tega le delno uporabna. Volan je nastavljiv le po višini, sedeža pa ne, zato idealnega položaja nisem mogel najti in sem v tem avtomobilu sedel le povprečno dobro. Testni je bil z opremo dobro založen, kolikor je dokker sploh lahko, in je imel še navigacijo, zato je bilo počutje čisto v redu. Pač, zavedati se morate, da za manj denarja ne boste dobili najbolj kakovostno sestavljenega avtomobila z najsodobnejšo opremo in z izbranimi materiali. Če to upoštevate, vam bo dokker všeč, ker ima tudi nekaj zelo prepričljivih vrlin.

Začnimo s prtljažnim prostorom, ki pogoltne kar 800 litrov prtljage, z mano vred je tovora v tem avtomobilu lahko za 750 kilogramov. In prtljažnik je tudi zelo dolg, 1,16 metra, če nadaljujem s številkami, oziroma skoraj 1,6 metra, če podrem drugo vrsto sedežev. Ker gre v osnovi za dostavno vozilo, je prtljažni (skorajda lahko rečem tovorni) prostor robustno izdelan, visok in oglat ter zlasti primeren za večje predmete. Če v klasičnega enoprostornika kolesa ne boste uspeli stlačiti, ga bo dokker (in ostali podobni tekmeci) pogoltnil z lahkoto. Po eni strani so prednost še krilna vrata, ker niso tako težka in velika kot dvižna, se pa nazaj slabše vidi zaradi stebrička. Je pa sicer preglednost precej v redu.

Tudi potniki se boste v ta avtomobil 'pospravili' z lahkoto, ker so drsna vrata zelo široka in seveda je tudi znotraj veliko prostora. Ne pričakujte vrhunskega udobja, saj kljub temu, da se dokker dokaj lepo pelje, predvsem slaba zvočna izolacija poskrbi za hrup in manj prijetno vožnjo.To je najbolj občutno pri hitrejši vožnji, ko boste denimo z družino odpotovali na dopust in bo večino kilometrov predstavljala avtocesta, takrat boste ugotovili, da je hrupa v notranjosti preveč in to je dejansko največja razlika v primerjavi z dražjimi predstavniki segmenta. Kar se tiče samega udobja na splošno, pa kakšno grbino sem ter tja podvozje dokaj slabo pogoltne, ampak nič slabše od večine v tem segmentu, zaradi dolgega medosja pa večje neravnine celo lepše od marsikaterega osebnega vozila drugega segmenta. Sam sem pri 1,5-litrskem turbodizelskem motorju dCi pogrešal še šesto prestavo, ker bi potem bila poraba še manjša in motor tišji. Ampak tudi dobrih šest litrov ni veliko, motor pa je že velikokrat dokazal, da je dober in dovolj zmogljiv. Spet pa, zaradi slabše zvočne izolacije, se vam bo zdel glasnejši, kot v katerem drugem vozilu.

Na dokkerja lahko gledate z dveh vidikov. Kot na poceni alternativo kangooju in ostalim, ki je seveda manj prepričljiva, a še vedno v redu. Lahko pa ga primerjate z rabljenimi avtomobili, ker to je dejansko tudi njegov namen in ugotovili boste, da za podobno ceno (ali kakšnega tisočaka več) v tem primeru lahko dobite nov avtomobil, z garancijo in vsem kar sodi zraven. Če bo kot celota boljši, torej bolj udoben, bolje opremljen in še kaj, je sicer druga zgodba, bo pa nov. Na to ciljajo pri Dacii in glede na dobro prodajo imajo očitno prav. Takšnih kupcev vas je precej.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki dacia dokker 1,5 dCi 90 laureate
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1461
moč v kW (KM) pri vrt./min 66 (90) pri 3.750
največji navor v Nm pri vrt./min 200 pri 1.750
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4363 x 1751 x 1814
medosna razdalja v mm 2810
prtljažnik v litrih 800
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1205 (649)
največja hitrost v km/h 162
pospešek 0-100 km/h v s 13,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,4/4,5/4,9
poraba na testu v l/100 km 5,6
cena osnovnega vozila v EUR 9.230
cena testnega vozila v EUR 12.630
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 14.005

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |