Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Deklica za vse

Škoda octavia combi 1.8 TSI elegance 4x4

Avtor prispevka: Miha Dovč
Če hodite v službo (ali pa še boste), imate zelo verjetno za sodelavca ali sodelavko neko osebo, ki zna postoriti in tudi opravi več stvari kot je predvideno za njen plačilni razred. Dobro se znajde pri kopiranju, kuhanju kavic in tudi pri bolj resnih nalogah. Takšne sposobnosti lahko mimogrede pripišemo škodi octavia combi 1,8 TSI 4x4.
Deklica za vse
Foto: Matej Mihinjač
7. 10. 2011 ob 14:00
Komentarjev: 0
test škoda octavia combi 1.8 TSI elegance 4x4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Octavia combi v osnovi meri na prostornost. V vsakem primeru vsaj 580 litrov lepo obdelanega prtljažnega prostora s številnimi kljukicami za vpetje mreže, z nekaj 'kaveljčki' za vrečke in dvojnim dnom, ki izniči nakladalni rob, čaka na prtljago. Ob odstranitvi prtljažnega roloja in podrtju zadnjih sedežev se ta številka potroji. Ker octavia sloni na platformi golfa, je prostora pred zadnjimi kolesi toliko kot v golfu. Za dva dovolj udobja, za tri pa dovolj za krajše vožnje, za daljše bo že bolj tesno. Voznik si bo hitro našel ugoden položaj za volanom, le 'brcanja' z levo nogo zaradi dolgega hoda stopalke za sklopko ne bo najbolj vesel. Prenovljena octavia je v notranjosti žlahtnejša za novo osvetlitev merilnikov, ki po novem sijejo v belem, za nova stikala klimatske naprave, za spremenjen avdiosistem in volan, ki ga je podedovala od superba. Na žalost volanu niso namenili tipk za upravljanje avdiosistema, ki se upravlja preko zaslona, občutljivega na dotik, vase pa lahko poleg šestih zgoščenk hkrati sprejme še pomnilniško kartico SD. Sprednja sedeža sta čvrsta in dobra sopotnika na daljših popotovanjih kot tudi na krajših dinamičnih vožnjah ob hitrem spreminjanju smeri.

Nekaj sprememb je octavia, ki je nekaj časa veljala celo za najlepši avtomobil, deležna tudi na zunaj.

Nekaj sprememb je octavia, ki je nekaj časa veljala celo za najlepši avtomobil, deležna tudi na zunaj. Sprednja žarometa se po novem bolj zajedata v blatnike, spremenjen je tudi pokrov motorja ter prednji in zadnji odbijač. Spremembe niso bistveno posegle v zunanji izgled, le malce bolj svež je po novem.

Zaradi močnega motorja in štirikolesnega pogona je octavia lahko hitra na ravninah in ovinkih, lahko pa tudi skrene z utrjenih cest na kakšno gozdno pot. Zasluge za to imata bencinski agregat, ki mu pri dihanju pomaga 'puhalo', ter že omenjeni vsekolesni pogon. Da gre za izredni primerek motorznanstva, smo že večkrat omenili, a vendar: 118 kilovatov oziroma bolj domačih 160 'konjev' 1,4 tone težko vozilo požene do prve stotice v osmih sekundah. Še bolj pa se izkaže v prožnosti. 250 Nm navora je na voljo že pri 1500 vrtljajih in jih je toliko vse do 4500 vrtljajih. V praksi to pomeni zvezno vleko malo nad prostim tekom pa vse do 6000 vrtljajev v minuti, kamor igla merilnika brez oklevanja hitro seže. V primerjavi s turbodizlom je tako pospeševanje bolj zvezno in dalj časa lahko vztrajamo v isti prestavi. 'Kazen', ki jo za to zahteva, je sedem litrov pri relacijski vožnji oziroma 12 litrov pri dinamičnem sukanju volana. V povprečju pa manj kot deset litrov. Kar je liter do dva več kot zahteva primerljiv turbodizel. Kakšen deciliter manj pa bi steklo do motorja, če se na prestavni ročici ali na prtljažnih vratih ne bi iskril napis 4x4. Pogon preko sklopke haldex razporeja moč med prvim in zadnjim parom glede na oprijem koles. Skoraj vsa moč, ki je na voljo, je torej dodeljena bodisi prvemu bodisi zadnjemu kolesnemu paru. Poleg večje varnosti v prometu to prinese tudi neprimerno boljšo trakcijo v snegu ali dežju in več veselja v ovinkih. Tudi ob izklopljenem stabilizacijskem programu je občutek vedno zanesljiv in meje zdrsa postavljene zelo visoko.

Časov, ko je bila Škoda slabša od konkurentov na trgu, je konec. Kombinacija prostornega-hitrega-'skoraj' terenskega vozila vzbuja skomine marsikateremu vozniku, ki se 10 let niti ozrl ne bi za tem vzhodno-evropskim avtomobilom. V osnovi več kot 25 tisočakov je na prvi pogled res veliko za nakup avtomobila, vendar je ta več-uporabnost vredna skoraj vsakega zapravljenega evra. Novo octavio s starimi škodami, ki so imele celo poletje rezerviran odstavni pas na cesti proti morju, povezuje le še zelen znak na pokrovu motorja. Vse ostalo je le še zgodovina.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki škoda octavia combi 1,8 TSI 4x4 elegance
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1.798
moč v kW (KM) pri vrt./min 118 (160) pri 4.500
največji navor v Nm pri vrt./min 250 pri 1.500-4.500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4.569 x 1.769 x 1.463
medosna razdalja v mm 2.578
prtljažnik v litrih 580 – 1.620
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1.425 (660)
največja hitrost v km/h 218
pospešek 0-100 km/h v s 8,1
poraba (po normah EU) v l/100 km 10,3/6,2/7,7
poraba na testu v l/100 km 9,8
cena osnovnega vozila v EUR 15.170
cena testnega vozila v EUR 25.456
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.742

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |