Lep primer je bil telefonski klic kolega pred kratkim, ki me je spraševal, katerega karavana naj kupi. Da ima dva v ožjem izboru: ravno mazdo6 in škodo superb. Pa mu nisem znal takoj odgovoriti. Oba sta odlična in še kako različna. Eden je namenjen bolj tradicionalnim kupcem, ki želijo res veliko prostora, takšnim iz uvoda zgoraj, drugi pa tistim, ki dajo nekaj tudi na izgled in bolj dinamične vozne lastnosti. Pa kljub temu zahtevajo vse, kar imajo prvi.
Tukaj je treba Mazdi čestitati, saj je uspela privabiti kupce, ki nedolgo nazaj niti povohali ne bi znamke in to bi bila prava škoda, saj gre za odličen avtomobil. Vsi v uredništvu smo se strinjali, da šestici res težko kaj zameriš. Razveseli te že ob pogledu na obliko, ki je skladna, elegantna in vselej dinamična, čeprav mora imeti zelo velika kolesa, da pride do izraza. Velikosti nič kaj sramežljivo ne skriva, saj gre za konkretno dolg avtomobil, več kot 4,8 metra meri, s čimer se uvršča med večje predstavnike. Jasno, da ima zato tudi veliko prostora v kabini. V širino in višino ga bo dovolj tudi za večje potnike, v dolžino pa ga recimo na zadnji klopi ni toliko kot pri nekateri konkurenci, sploh superb je tukaj absolutni zmagovalec. Če hočete sedeti zadaj s prekrižanimi nogami, torej izberite češkega konkurenta, sicer pa bo mazda6 več kot zadovoljila vaše potrebe po prostoru.
Tudi s prtljažnikom, čeprav s 522 litri prostornine spet ni rekordno velik. Po številkah ga prekašajo že za razred manjši in kar nekaj tisočakov cenejši avtomobili, zato samo prostor ne sme biti v prvem planu. Oglata oblika, s finim rolojem ter lepa končna obdelava so dobri razlogi za nakup, sam bi morda raje videl še kakšen centimeter prostora več v višino za večje kose tovora, ki jih je včasih tudi treba pripeljati domov. No, tukaj je uporabnost dala prednost obliki. Nadalje je pomembno, da so sedeži dobri in udobni ter da je namestitev za volanom vzorna. Sploh v primeru mazde6, ki jo je užitek voziti, čeprav gre za velik in s tem že v osnovi ne tako dinamičen avtomobil. Inženirjem je uspelo najti pravo kombinacijo udobja in občutka zanesljive lege, ko se v kakšen ovinek pripeljete malo hitreje. Tudi na tako velikih kolesih je blaženje vzorno, testni model je imel namreč 19-palčna.
Kolega iz začetka testa je pri vprašanju o motorju pričakovano kot iz topa izstrelil: dizel. Seveda, več kot 90 odstotkov kupcev izbere v tem razredu takšen motor, v primeru Mazde pa se res splača dvakrat premisliti, saj je novi bencinski motor zelo zanimiv. Verjetno je celo edini karavan v tem razredu, ki v ponudbi nima bencinskega turbomotorja. Je to slabost? Kje pa! Gre za najsodobnejši agregat s tehnologijo skyactiv, ki prinaša zelo visoko kompresijsko razmerje, zaradi česar je izgorevanje goriva učinkovito in najlepši dokaz je odlična poraba. Brez posebnega truda se giblje okoli sedmih litrov bencina na 100 kilometrov, kar je v bistvu na ravni močnejših dizlov oziroma v večini primerov le slab liter nad njimi. Glede na to da pri Mazdi stane za 15 'konjev' šibkejši dizel 2 tisoč evrov več, je še kako vredno razmisliti o nakupu tega motorja. Morda komu ne bo všeč, da ga je treba veliko bolj vrteti, da se hitreje pelje, mene pa to ne moti, ker vseeno daje malo bolj športen občutek, ki ga mazda6 že nasploh daje največ med podobno velikimi karavani.
Če bi bil na sredinski konzoli nameščen še večji zaslon, bi se ob sicer bogati opremi v paketu revolution zdelo, da konkurenca za slabih 29 tisoč evrov skoraj ne more ponuditi več. K sreči je tudi svet avtomobilov dovolj raznolik, da bo boj še naprej zanimiv, Mazda pa ima srečo, da nova šestica tukaj s svojo pojavo zmaguje.