Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Top-ponudba

Peugeot 308 GTi

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Peugeotova tristoosmica je eden tistih avtomobilov, ki v svojem, nižjem srednjem razredu, gleda med tekmece po večini iz ozadja. Pa ne zato, ker bi bil kaj slabši avtomobil od ostale konkurence, pač pa zato, ker ni tako atraktiven in ker je nemški golf v tem razredu kralj.
Top-ponudba
Foto: Anže Jereb
9. 9. 2011 ob 20:18
Komentarjev: 4
video test peugeot 308 GTi
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

A pustimo zdaj to. Nova pridobitev v družini tristoosmic sliši na ime GTi. Kot golf. In kot pri Peugeotu že nekoč; pravi 'Gran Tturismo internazionale'. Ja, takšna tristoosmica lahko predstavlja granturistični razred, ampak na precej omejen način. Klasična kombilimuzina s petimi vrati in ravno pravo mero aerodinamičnih dodatkov, dvojno izpušno cevjo ter velikimi, osemnajstpalčnimi kolesi deluje prepričljivo in solidno, ampak le malo drugače od pol cenejših izvedenk tega istega avtomobila.

Ko peugeota 308 GTi pogledamo od znotraj, hm, nam ostanejo, glede na njegove ponujene atribute, dobri, a precej mešani občutki. To pa zato, ker izgleda tale GTi tudi znotraj skoraj povsem enako kot vse ostale tristoosmice. Je že res, da mu aluminijaste stopalke lepo prisedejo in da v črni lak odeta sredinska konzola naredi vzdušje bolj intimno, ampak vse ostalo je isto. Še za sedeže, za katere bi pričakovali, da bodo zarobljeni v školjkasto silhueto, to ne velja; takšni so kot v navadnih izvedenkah, le tapecirani so z imenitnejšimi materiali. A vseeno velja pohvaliti njihovo udobnost in precej dobro podporo celotnemu telesu. Tudi pri odrezavi vožnji. Kljub štirim letom starosti je notranjost še vedno lično in dovolj moderno oblikovana, s kakovostnimi uporabljenimi materiali in solidno gradnjo pa nudi vedno prijeten ambient med vožnjo.

'Geteijevski' pa je pri tej tristoosmici definitivno spisek serijske in dodatne opreme, ki je dolg, na njem pa je moč najti praktično vse, kar nižji srednji razred ponuja. Naj izpostavim le 3D-navigacijski sistem, ki med drugim stane več kot 10 odstotkov celotnega avtomobila proti doplačilu ali pa super veliko panoramsko stekleno strešno steklo, katero je moč s pomočjo električnega mehanizma in platna elegantno zakriti. No, tudi aktivni ksenonski prednji žarometi, ki znajo slediti smeri vrtenja volana, so res vredni vse hvale. Pa tudi tistemu, ki je poskrbel, da ima avtomobil v prtljažniku serijsko skrito rezervno kolo, ki je normalnih dimenzij, bi z veseljem plačal pivo.

Najbolj čistokrven GTi pa je seveda in logično, pogonski sklop. Ponovno poznani 1,6-litrski turbobencinski stroj, ki se ponaša z oznako THP, je po zmogljivostih enak tistemu iz hišnega modela RCZ in zmore 147 kW moči. Najzmogljivejša tristoosmica nudi 275 Nm navora v območju med 1700 in 4500 vrtljaji na minuto, kar obljublja vedno dobra pospeševanja in solidne končne kapacitete. A na žalost šeststopenjski ročni menjalnik ni tako zelo dober, da bi zmogel slediti potenci agregata, saj je preveč nenatančen in prepočasen za res hitra prestavljanja.

Vseeno: v 7,7 sekunde avtomobil zmore z mesta pospešiti do 100 km/h in njegova končna hitrost krepko presega 200 km/h. Je pa za običajno uporabo menjalnik solidno preračunan, saj se da z njim zaradi dovolj velike zaloge moči in navora povečini voziti v četrti ali peti prestavi. In slednje je všeč tistim, ki dajo kljub športnosti tudi nekaj na majhno porabo. V tem primeru testnih 8,7 litra na 100 prevoženih kilometrov. Kot piko na i velja omeniti še načrtno na rezek zvok uglašen izpušni sistem, ki dopolnjuje peugeotovo športno usmerjenost in temu avtomobilu dobro pristoji.

Potem pa je tu še podvozje. 10 milimetrov nižje je kot pri običajnih tristoosmicah, ojačano ter opremljeno z zmogljivejšimi blažilniki in tršimi vzmetmi. Torej, kot nalašč za 'razkazovanje mišic'. Ampak ni ravno tako. Pri normalni uporabi izpade kot vedno pretrdo nastavljeno, ko gre za vožnjo po slabših voziščih, na kar opozarja s stalnim stresanjem, pri dirkaški uporabi pa se čvrstost izkaže kot njegova vrlina, ampak se zadnji del avtomobila obnaša precej nervozno in zato neprepričljivo. No ja, za slednje so bile 'krive' tudi zimske pnevmatike, ki v poletno toplih zadnjih dneh marca logično niso opravljale svojega dela tako, kot bi morale. Zato pa velja pohvaliti zmogljive zavore, katerih se zlepa ne da spraviti do njihove meje zdržljivosti. V vsem ostalem je tudi ta tristoosmica prijeten, spodoben in uporaben avtomobil, ki bi znal zadovoljiti mnogo kupcev.

Peugeotov poskus v ponovnem vpeljevanju GeTeijevstva je uspel, a bolj na pol. Če bi šlo zgolj za predstavljanje 'top-modela', potem ja, ta tristoosmica je najboljša doslej. Do pravega GTi-ja pa ji še nekaj manjka.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki peugeot 308 GTi
vrsta motorja turbobencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1598
moč v kW (KM) pri vrt./min 147 (200) pri 5500-6800
največji navor v Nm pri vrt./min 275 pri 1700-4500
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4276 x 1815 x 1498
medosna razdalja v mm 2608
prtljažnik v litrih 348
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1574
največja hitrost v km/h 237
pospešek 0-100 km/h v s 8,3
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,8/5,5/6,9
poraba na testu v l/100 km 8,8
cena osnovnega vozila v EUR 12.280
cena testnega vozila v EUR 25.950
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.750

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MTk5MDg3XzM0NzYwOTYzMTk5MzE1M18yNjI1OTY1MTBfbi5qcGcxMzQ4OTM4MTQ3.jpg
sk3lt4h pravi:
avto še zmer bolš zgleda ke bmwji :)
(pred 1 desetletji )
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
pa volan od gusarske ladje :) hehehe
(pred 1 desetletji )
a2l0dF9yZXN0YXVybzEzLmpwZzEzMTU3NjI2MDU=.jpg
s0me0ne0 pravi:
Ma pa dva rora :D
(pred 1 desetletji )
VEVTVC1CTVdkLTA1X2IuanBlZzEzMTU2NTk1NTk=.jpg
specto pravi:
avto za mame
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 8. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |