Smer v tretje
Toyota prius executive
Futurizem je v notranjosti glavna smernica. Armaturna plošča ali bolje kokpit je sicer klasično japonsko plastičen, a odličen in podrejen vozniku spet najbolje doslej. Kvaliteta izdelave je na visokem nivoju; materiali, ki so za gradnjo uporabljeni, so deloma reciklirani in prijajo vsakemu posamezniku drugače. Z naše strani jih gre pohvaliti, tako kot gre pohvaliti sive barvne odtenke, ki sovpadajo s celotno filozofijo avtomobila. Z vsem tem gre odlično skupaj bogata zbirka gumbov sredinske konzole in množica prikazovalnikov, ki nudijo vozniku zvrhano mero informacij o avtomobilu in vožnji. Osrednji zaslon tako prikazuje hitrost avtomobila, tisti zraven prinaša preko vrtečega menija različne informacije o energetski učinkovitosti avtomobila, v tretji dimenziji pa se na istem mestu malce bolj naprej ob uporabi volanskih gumbov izrišejo stikala za lažjo orientacijo ob premikanju prstov po njih. Pred voznikom je postavljen še sistem HUD s prikazovanjem hitrosti, porabe energije ter smeri navigacije s projiciranjem na vetrobransko steklo.
Po drugi strani je sredinska konzola opremljena še z odličnim navigacijskim sistemom, ki se ga upravlja preko zaslona na dotik, hkrati pa ta isti zaslon služi še kot pomoč za vzvratno vožnjo in parkiranje, saj se v teh momentih nanj prenaša slika iz kamere, postavljene na zadku vozila. Pri vseh sistemih, vgrajenih v ta avtomobil, velja omeniti še tistega za samodejno bočno in vzvratno parkiranje. To je dobrodošla funkcija, vendar vzame precej časa za nastavitve pravilne pozicije za parkiranje, da nam avtomobil samostojno opravi to, kar želimo. Po drugi strani graja leti le na delovanje klimatske naprave, saj potrebuje ogromno časa, da v mrzlih jutrih odrosi stekla. Super je zasnovan vzvod, s katerim upravljamo delovanje menjalnika. Prostornost v kabini je pohvalna, isto velja za udobje. Kupejevski občutek je prisoten, kljub precej dolgemu strešnemu loku in tako prostornosti nad glavami. Pohvaliti gre tudi velikost prtljažnega prostora ter primerno število predalov v celotni kabini.
Realnost učinkovitosti je najbolje vidna iz številk. Pri normalni vožnji nikar ne pričakujte porabe, manjše od 6 litrov na 100 prevoženih km, ob priganjanju jih tudi 8 ne bo dovolj. Z malce truda in ob ugodnih terenskih pogojih pa bo moč doseči tudi porabo le 4,5 litra bencina za stokilometrsko razdaljo. Super stvar je električna zavora, ki pomaga zavirati avtomobil na klancih pri vožnji navzdol, saj ob tem hkrati polni akumulatorje. Lega na cesti je odlična, vodenje pohvalno, stabilnost je na visokem nivoju. Uglajenost in udobje sta sorazmerno dobra, kvari ju le pretrdo, skoraj športno nastavljeno podvozje. Graja pa leti na neizklopljiv ESP, ki pusti voznika na cedilu ob vožnji po zgolj malce zasneženih klancih, saj se tam avtomobil preprosto ustavi in klanec postane nepremagljiv.
Tako spodoben hibrid, kot je prius, lahko z lahkoto v vsem konkurira svojim konvencionalnim tekmecem. Le ena pomanjkljivost ga še pesti; da bi akumulatorji hranili električno energijo vsaj za 50 kilometrov vožnje. Potem tu ne bi bilo več dileme, katera smer je prava.
tehnični podatki | toyota prius 1,8 VVT-i executive |
vrsta motorja | bencinski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1798 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 73 (126) pri 5200 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 142 pri 4000 |
menjalnik | brezstopenjski, CVT |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4460 x 1745 x 1290 |
medosna razdalja v mm | 2700 |
prtljažnik v litrih | 446 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1370 (435) |
največja hitrost v km/h | 180 |
pospešek 0-100 km/h v s | 10,4 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 4,7/4,5/4,0 |
poraba na testu v l/100 km | 6,7 |
cena osnovnega vozila v EUR | 24.990 |
cena testnega vozila v EUR | 30.800 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 33.380 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!