Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Močnejši motor, a počasnejši avtomobil

Nissan qashqai 1.7 dCi 150 4WD X-tronic tekna

Avtor prispevka: Jure Cehner
Po vseh teh letih se eden najstarejših še vedno aktualnih križancev ne preda, temveč poskuša držati korak s konkurenco predvsem z novo motorizacijo.
Močnejši motor, a počasnejši avtomobil
Foto: Jure Cehner
1. 1. 2020 ob 7:00
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

navzven je še vedno dovolj svež na pogled, da mu lahko rečemo nov
motor je soliden, čeprav ne moremo reči, da veliko boljši kot prej
tudi neskončnostopenjski menjalnik X-tronic je prebavljiv
na lepi in neluknjasti cesti je bolj udoben kot večina konkurentov
z vsemi možnimi asistenčnimi sistemi Nissan kar prednjači
pospešek z več kot 11 sekundami do stotice je slab glede na moč
kabina je zastarela
računalniški vmesnik kljub nekaj posodobitvam ni več konkurenčen
poraba okoli 8 litrov na 100 km ni vzorna
platišča izgledajo zelo lepo, a jih zaradi velikosti ne priporočamo
3,8
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.8 (13 glasov)

O nissanu qashqai smo tekom let toliko povedali, da že ptiči žvižgajo o tem, kako so 19-palčna platišča prevelika, potem kako, če ste visoki vsaj 180 centimetrov in sedite malo bolj narazen, armaturna plošča žuli v desno koleno, tudi o tem, kako zastarelo deluje računalniški vmesnik in tako naprej. Na testih smo do zdaj imeli nič manj kot osem qashqaijev zadnje generacije, ta, ki ga vidite, je že deveti, kar priča o tem, da se pri Nissanu vztrajno trudijo popravljati stvari in dodajati kaj novega. V testnem primerku brni čisto nov dizelski motor, tokrat 1,7-litrski.

Štirivaljnik ima za deciliter večjo prostornino od motorja, ki ga zamenjuje, in kar 20 'konjev' več. Skupno 150. Je seveda najmočnejši dizelski motor v ponudbi in tudi edini motor sploh, ki je lahko sparjen s štirikolesnim pogonom in brezstopenjskim menjalnikom X-tronic. Če bo katerikoli od teh dveh pogoj za nakup, potem izbire pri motorju ne boste imeli. No, testni qashqai ima oboje. Motor zdaj ustreza novim regulacijam Euro6d-Temp, kot uporabnik pa se dodatne moči ne boste pretirano razveselili, saj je pri pospešku do sto kilometrov na uro celo počasnejši kot prej. Potrebuje zelo nezavidljivih 11,2 sekunde, kar je za 150 'konjev' in 340 Nm navora precej nenavadno. V redu, neskončnostopenjski menjalnik CVT je kar težak; če ga primerjamo s štirikolesno gnanim qashqaijem z opremo tekna in ročnim menjalnikom, ima tisti kar 90 kilogramov manj. To je enako, kot da bi s sabo stalno vozili lepo rejenega drvarja. Opažamo, da je pri večini novih avtomobilov moč, čeprav večja na papirju, v praksi kar nekam izpuhtela, da bi ugodili vsem emisijskim zahtevkom, kar nam, navdušenim voznikom, ni niti malo všeč.

Sicer je pa motor prijeten, dokaj tih, s takšnim menjalnikom celo vzdržen za dušo in skoraj enako zmogljiv kot prej, predvsem pa za tako težak avto še vedno boljša izbira kot šibkejši 1,5-litrski turbodizel s 115 'konji'. Da bi bil veliko boljši kot motor, ki ga zamenjuje, pa ne moremo reči, ker nam je bil že 1,6-litrski tako po uglajenosti kot zmogljivosti dovolj všeč. Končna poraba novega je znašala 7,9 litra, kar je povprečno in za dva decilitra več kot pri prejšnjem motorju z ročnim menjalnikom. Jasno je, da neskončnostopenjski menjalniki (kljub obljubam v teoriji) niso znani po varčnosti in prepričani smo, da bi se vsaj v tej kategoriji z ročnim ta motor bolje odrezal.

Vožnja ostaja enaka kot prej, malenkost živčna in pretrda zaradi prevelikih platišč, tudi nagibanja v zavojih je več kot pri novodobni konkurenci, a vseeno ostaja blizu vrha, kar se tiče udobja, četudi ne pri dinamiki. Slednja bo tudi v vaših glavah nekje na zadnjem mestu, saj je menjalnik pojem nešportnosti.

Oprema tekna pomeni, da ima vse, kar sploh ponujajo pri Nissanu, vključno s celo paleto asistenčnih sistemov, kot imenujejo safety shield, ki vključuje prepoznavanje prometnih znakov, opozarjanje pri menjavi voznega pasu, samodejno zaviranje v sili in 360-stopinjski pogled okrog vozila. Tehnološko avtomobilu navkljub starosti ni mogoče prav ničesar oporekati. Škoda le, da je vzdušje v kabini prej arhaično kot novodobno, saj ga v tem pogledu od leta 2014, odkar so ga poslali na trg, niso skoraj nič posodobili. Predlanska posodobitev je prinesla novo masko z lepšimi lučmi, v notranjosti pa je bilo sprememb bore malo. Je pa vsaj volan še vedno eden boljših na trgu, ki bi ga prej pričakovali v kakšnem športnem modelu kot križancu.

Glede na to, da je avto do potankosti opremljen, ima temu primerno tudi ceno, ki je pri 34 tisočakih precej zajetna. V času tega testa se je sicer dalo dobiti še 4 tisočake popusta, če je avto na zalogi, tako da je bilo govora o 30 tisoč evrih, kar vseeno ni malo in odpira vrata do boljše, predvsem pa bolj moderne konkurence. Pri qashqaiju kabina, uporabniški vmesnik in blaženje ne držijo koraka z zunanjostjo in motorji, sicer bi bil lahko še vedno pri vrhu ponudbe križancev.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki nissan qashqai 1.7 dCi 150 4WD X-tronic tekna
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1749
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.600
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 1.750
menjalnik samodejni, neskončnostopenjski, X-tronic
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4394 x 1806 x 1615
medosna razdalja v mm 2646
prtljažnik v litrih 430
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1665 (445)
največja hitrost v km/h 193
pospešek 0-100 km/h v s 11,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,8
poraba na testu v l/100 km 7,9
cena osnovnega vozila v EUR 20.900 (*3.950 EUR popusta za vozila iz zaloge)
cena testnega vozila v EUR 33.050 (*3.950 EUR popusta za vozila iz zaloge)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 34.210 (*3.950 EUR popusta za vozila iz zaloge)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
ZmVycmFyaS5wbmcxNTQxMDcwMTI0.png
Borut V pravi:
Sorry, ampak glede dizajna je pa res precej out. Razredna kinga ostajata po mojem Volkswagen Tiguan in Kia Sportage.
(pred 5 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 14. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |