Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Granturizem

Renault laguna coupé dCi 150 dynamique

Avtor prispevka: Pavel Furlan
Izdelati kupe na osnovi limuzine srednjega razreda je dokaj drzna poteza, sploh ker se za takšne, bolj posebne avtomobile najdejo zgolj petični kupci. Ti pa so navadno preveč zahtevni in jim 'konfekcijskost' ne ustreza v nobenem primeru. Renaultova laguna coupé je odličen zgled, kako iz takšnega avtomobila napraviti mikaven in dober granturistični avtomobil, za katerim se zna obrniti marsikdo.
Granturizem
Foto: Matej Mihinjač
16. 4. 2010 ob 15:09
Komentarjev: 0
video test renault laguna coupé dCi 150 dynamique
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Seveda se laguna coupé najbolj ponaša s svojo ekstravagantno obliko, ki z običajno kombilimuzino nima, razen potez prednjih luči, prav nič skupnega. Dolg nos, gladke linije, kupejevski strešni lok in ritka, ki smo je vajeni pri Aston Martinovih avtomobilih. Napravijo jo še privlačnejšo, kot bi si lahko mislili. Pa čeprav bi se nekatere poteze dalo izpeljati še bolje. No, da gre tu predvsem za kupejevsko eleganco in ne športne ambicije, je videti po vitkih bokih in povsem normalni oddaljenosti karoserije od tal. Slednja je optično previsoka in tako že skoraj moteča. Po drugi strani pa so povsem getejevska zajetna stranska vrata brez okvirja za steklo ter široka in močna spodnja robova karoserije, ki ju ne gre spregledati ob vstopanju v kabino.

Povsem druga zgodba je notranjost tega kupeja. Je že res, da je konfekcijska notranjost, prenesena iz običajne lagune, dobra in lično napravljena, ampak bi se za avtomobil tega kova spodobilo napraviti, ali ji vsaj dodati nekaj več. Tudi razlaga, da dobite enako v športnejši različici GT, tokrat ne pomaga. Sicer pa je sedenje v školjkastih sedežih ugodno, položaj za volanom izvrsten, nizka bočna stekla in k glavam približan strop pa poskrbijo za intimno, a prijetno utesnjenost. Zadnja klop je uporabna; za dva, manjša in s krajšimi nogami. O prtljažniku ne gre izgubljati besed; njegova velikost je še sprejemljiva, vendar je zaradi podrejenosti obliki dostop vanj ozek in nizek, globina pa ravno pravšnja, da si boste pri seganju vanj vsakokrat fino obrisali hlače ob odbijač.

Glede na to, da je testna laguna coupé pravzaprav tako opremsko (paket dynamique) kot motorizacijsko najosnovnejša različica, je kot takšna povsem solidno opremljena. V njej ne manjka pravzaprav nič, kvečjemu gre pohvaliti Tom-Tomov navigacijski sistem ter dvofunkcijski tempomat, odlično avdionapravo s sistemom bluetooth in tudi učinkovit klimatizacijski sistem. Pikra pripomba leti le na razsvetljavo; čudno je, da avtomobil ni serijsko opremljen s prednjima meglenkama, ki so v jesenskem in zimskem času še kako potrebni za vidljivost in varnost v prometu.

Dizelski agregati se tudi v kupejih vrtijo že kar nekaj časa in laguna coupé ni tu nobena izjema. Dvolitrski dCi s 110 kilovati moči in 340 Nm navora pri 1550 vrtljajih na minuto predstavlja v Renaultovi izbiri med sebi enakimi srednjo možnost po zmogljivostih, v tem avtomobilu pa velja za osnovnega. Že mnogokrat preizkušen stroj je precej poskočen in se zelo rad vrti, v kombinaciji s šeststopenjskim menjalnikom zna biti tudi prepričljiv; seveda ne gre tu računati na nikakršne dirkaške zmogljivosti. In njegova velika prednost je uglajeno, tiho in mirno delovanje. Ter z dobrimi sedmimi litri na sto prevoženih kilometrov še vedno majhna poraba goriva. Pospeški so za dinamično vožnjo dovolj, dosežene hitrosti pa glede na zmogljivost pogona dobre.

Pohvaliti je potrebno tudi učinkovite in zmogljive zavore. Veliko bolj športno naravnano je podvozje tega kupeja. Trši amortizerji dodajo svoje k že tako izvrstni legi na cesti, vendar motijo njegovo uglajenost. Stalno poskakovanje ne sodi k slogu lagune coupé, kajti to ni dirkaški avtomobil. In v tem primeru so lastniki običajnih lagun bolj zadovoljni. Po drugi strani sta vodljivost in odzivnost avtomobila odlična, krmiljenje vseh koles 4control blesti tudi v tem primeru; no, motiti zna le preveč mehkobe in nekaj pomanjkanja občutka pri sukanju volanskega obroča.

Pa še nekaj je, kar je povezano z laguno coupé. Cena. Solidna za soliden avtomobil. In še več: dostopnost s ceno krepko pod 30 tisočaki zna biti zanimiva za marsikoga, ki si takšnega avtomobila želi. Gran turismo ni bil še nikoli tako poceni.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki renault laguna coupé dCi 150 dynamique
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1995
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4000
največji navor v Nm pri vrt./min 340 pri 2000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4643 x 1812x 1398
medosna razdalja v mm 2693
prtljažnik v litrih 423/873
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1495 (470)
največja hitrost v km/h 210
pospešek 0-100 km/h v s 9,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 5,5/7,8/6,0
poraba na testu v l/100 km 7,2
cena osnovnega vozila v EUR 26.640
cena testnega vozila v EUR 27.320
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 29.420

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |