Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Belo kot sneg

Toyota auris HSD sol

Avtor prispevka: Anže Jereb
Da pri Toyoti izdelujejo hibride, čivkajo že vrabčki, da so pri tem dobri, pa tudi ve prav vsak. Njihova zadnja pridobitev sliši na ime auris HSD, gre pa za skoraj identičnega aurisa, kot ga že poznate, le s spremenjenim pogonskim sklopom.
Belo kot sneg
Foto: Anže Jereb
10. 12. 2010 ob 11:08
Komentarjev: 0
video test toyota auris HSD sol
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Za aurisa HSD je značilna bela barva, saj veste, čist kot sneg ... No, na cesti ga boste prepoznali po barvi, pa tudi po modrem logotipu na nosu in na zadku. In če boste dovolj blizu, še po napisu hybrid. Znotraj je zgodba podobna, da gre za hibrida, praktično izdajata le dve stvari. Modri merilniki in miniaturna ročica samodejnega brezstopenjskega menjalnika. Ja, ste uganili, je tudi modre barve. Vse skupaj pa pravzaprav pomeni tudi to, da s tem aurisom ne boste posebej izstopali, kot denimo s priusom. Nekaterim bo to zelo všeč.

Kot lastnik boste med vožnjo opazili še več razlik v primerjavi z običajnim aurisem. Če naštejemo najprej tiste, ki se ne tičejo neposredno pogonskega sklopa – avtomobil je trši, saj je zaradi baterij v zadku tudi težji. To pomeni, da grbine malce slabše požira, nekatere včasih celo precej grobo, a na splošno to dejstvo niti ne moti toliko. Bolj moti, da je precej manjši prtljažni prostor. Ta v tekočinskih enotah beleži le 279 litrov, kar pomeni, da kaj dosti več od dveh srednje velikih potovalk vanj ne boste postavili.

Tudi to, da vas bo pustil na cedilu, ko mu bo zmanjkalo elektrike, naj vas ne skrbi, saj motor vedno skrbi, da imajo baterije dovolj energije. Takoj, ko napetost pade pod določeno točko, se vključi bencinski agregat in baterijam zopet dovaja energijo. Baterije znajo kopičiti tudi energijo, ki nastaja, ko zaviramo, zato naj bi v teoriji ta auris porabil le 3,8 litra goriva na sto kilometrov. Torej celo manj od priusa, saj je od njega tudi lažji, a v praksi boste tako majhno porabo težko dosegli. Na našem testu se je gibala slaba dva litra višje, predvsem zaradi tega, ker smo imeli v času testa precej avtocestnih relacij. Najbolj varčen bo ta hibrid v mestu, kjer med čakanjem pri rdeči luči ne bo porabljal nič goriva, če boste nežno pospeševali in ne preveč dirjali, pa se boste tudi vozili zgolj na elektriko. V takšnih pogojih bo brez težav prekosil vsak avtomobil z dizelskim motorjem.

Na odprtih cestah pa je vedno vključen tudi bencinski motor, zato poraba ni tako ekstremno majhna, a za 100-kilovatnega bencinarja vseeno pohvalna. Dokaj velika prostornina motorja pomeni, da navora ne primanjkuje niti pri nizkih vrtljajih, nekaj seveda doda še elektromotor, brezstopenjski menjalnik pa pomeni tudi, da je avtomobil glasen, ko močno pritisnemo na stopalko za plin. Takrat se motorni vrtljaji hitro dvignejo visoko in tam med časom pospeševanja tudi ostanejo.

Trije režimi delovanja omogočajo, da se lahko med vožnjo malce »igrate«. Lahko se vozite zgolj na elektriko, a pod zelo omejenimi pogoji (ko se boste ponoči poskušali pretihotapiti domov, vsekakor), poleg običajnega pa lahko uporabite tudi način power, kjer pri vsakem pospeševanju sodelujeta bencinski in elektromotor.

Takšen auris z najbogatejšo opremo stane 24.000 evrov. Če bi imeli hibrida zgolj zato, da boste pozneje med uporabo prihranili na gorivu, potem morda nakup niti ni smiseln. Prav takšno ali manjšo porabo boste dosegli tudi z dizelskim aurisom, pa še nakupna cena bo nižja. Če ste ekološko usmerjeni in bi želeli planetu povzročati čim manj škode, pa nakup priporočam. Auris HSD namreč v okolje izpušča bistveno manj škodljivih emisij od prej omenjene dizelske različice.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Toyota auris HSD sol
vrsta motorja bencinski, štirivaljni + elektromotor
prostornina v ccm 1798
moč v kW (KM) pri vrt./min 100 (136) pri 5200
največji navor v Nm pri vrt./min 207
menjalnik samodejni, brezstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4245 x 1760 x 1510
medosna razdalja v mm 2600
prtljažnik v litrih 279
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1380
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 11,4
poraba (po normah EU) v l/100 km 3,8
poraba na testu v l/100 km 5,8
cena osnovnega vozila v EUR 14.100
cena testnega vozila v EUR 24.100
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 24.100

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |