Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Čista starina

Fiat punto 1.4 8V LPG easy

Avtor prispevka: Iztok Krajnc
V svetu avtomobilizma je zadnjih nekaj let zelo pestro, saj zaradi ostre konkurence proizvajalci svoje avtomobile nenehno posodabljajo in opremljajo z novimi tehnologijami. Posledično se je skrajšala tudi življenjska doba ene generacije na sedem let ali manj, čeprav že po vsaki medgeneracijski posodobitvi proizvajalci avtomobilom dodajajo pridevnik novi.
Čista starina
Foto: Gašper Miš
4. 7. 2014 ob 7:25
Komentarjev: 1

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

tovarniška predelava motorja na LPG
zaradi popusta ugodna cena avtomobila
čistejši izpuh ob vožnji na utekočinjen naftni plin
vožnja na plin je ob trenutnih cenah in zmerni porabi izredno ugodna
udobno podvozje in spodobna lega na cesti
konkurenca ponuja ugodnejšo tovarniško predelavo na plin
zastarela tehnologija v primerjavi s konkurenti
neudobni sedeži
praktično nespremenjena oblika že 9 let
(samo) petstopenjski menjalnik
glasen motor, ki ga je potrebno ves čas priganjati
konkurenti so ga prehiteli po levi in desni
2,2
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3 (25 glasov)
video test Fiat punto 1.4 LPG easy
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Na trgu pa se med številnimi 'novimi' avtomobili še vedno tu in tam najdejo prave starine, ki v bolj ali manj enaki obliki vztrajajo že vrsto let. Na primer fiat punto, ki je v svoji tretji generaciji zapeljal na ceste že leta 2005, tako da je letos na rojstnodnevni torti upihnil že deveto svečko. To nikakor ne pomeni, da je punto slab avtomobil, je pa res, da ne more več učinkovito konkurirati ostalim novejšim avtomobilom, ki so ga tehnološko prehiteli tako po levi kot po desni.

Punto je sicer v devetih letih 'doživel' dve posodobitvi in spremembi imena, saj je na tržišču do leta 2009 nastopal kot grande punto, nato do leta 2012 kot punto evo, zadnja izdaja pa se je imensko vrnila h koreninam, tako da je punto znova samo punto. Seveda tudi oblikovno ni bilo pretresljivih sprememb, bolj kozmetični popravki in več opreme za nižjo ceno. Tudi v notranjosti se je čas ustavil. Špartansko plastično okolje je sicer odraz cenovnega razreda, so pa zasloni le eno-, največ dvovrstični in tudi potovalni računalnik je samo enosmeren, čeprav ga testni punto sploh ni imel, pa tudi sedeži bi lahko bili bolj udobni. Ker pa torinski proizvajalec avtomobilov še vedno ni razkril načrtov za resnično novega naslednika, so se enostavno odločili, da bodo punta skušali približati kupcem s tovarniško predelavo motorja na utekočinjen naftni plin. Cena slednjega je v času pisanja testa točno polovična ceni litra 95-oktanskega bencina, zaradi česar je vožnja lahko zelo ugodna, če odmislimo za tisočaka in pol višjo ceno avtomobila.

Ker se fiatu punto leta poznajo tako znotraj kot zunaj, je zgodba popolnoma enaka tudi pod pokrovom motorja. V primeru testnega je tam precej glasno za pogon skrbel 1,4-litrski bencinski motor, ki proizvede 57 kW (78 KM), kar se ne sliši tako slabo. Vendar ga je bilo potrebno ves čas priganjati že ob samo enem potniku v avtomobilu in tudi padec hitrosti na avtocestnih klancih je bil zelo pogost pojav, tako da si raje sploh ne predstavljam, kaj bi se zgodilo, če bi se štirje odpravili na morje. Pri 130 km/h se je sicer vrtel s 3700 vrtljaji na minuto, zato je glasen, po drugi strani pa je na testu povprečno porabil samo 7,8 litra plina na 100 prevoženih kilometrov, kar se še kako pozna v denarnici, ker je LPG polovico cenejši od bencina. Če se res veliko vozite, je to potem takšen strošek, kot bi vam običajen avto porabil 4 litre, le da se je tukaj seveda potrebno pogosto ustavljati na bencinskih servisih.

Se pa punto kljub vsem pomanjkljivostim dobro drži ceste, podvozje je za razred vozil udobno, le volan bi lahko ponujal še malo več informacij, vendar kljub vsemu svojo nalogo opravlja zadovoljivo. Sam bi rad videl še bolj udobne sedeže, sploh zadnjo klop, prtljažnik pa ponuja skromnih 275 litrov prostora, kar je celo 10 litrov manj od opla corsa, prikritega brata, narejenega na enaki platformi. V tem primeru ne bo najboljši za daljša družinska potovanja, čeprav je to avtomobil, ki mora biti zelo veliko na cesti, da je nakup s predelavo na plin sploh smiseln.

Leta seveda niso prinesla samo negativnih stvari, saj pri Fiatu za punta ponujajo skoraj 3 tisočake popusta, tako da je vstopni model na voljo že za slabih 9 tisočakov. Cena testnega se je seveda zaradi nekaj dodatne opreme in predelave na plin (1.500 EUR) povzpela na dobrih 15 tisočakov, če odštejemo popust, pa je takšen punto na voljo že za dobrih 12 tisočakov. Seveda pred nakupom izračunajte, če se vam takšen na utekočinjen naftni plin sploh splača, je pa na koncu izpuh tega čistejši, kar tudi nekaj šteje.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki fiat punto 5v 1.4 8V LPG easy
vrsta motorja bencinski s predelavo na LPG, štirivaljni, vrstni, 2 ventila na valj
prostornina v ccm 1368
moč v kW (KM) pri vrt./min 57 (78) pri 6.000
največji navor v Nm pri vrt./min 115 pri 3.250
menjalnik ročni, petstopenjski
pogon na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4065 x 1687 x 1490
medosna razdalja v mm 2510 (500)
prtljažnik v litrih 275
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1115
največja hitrost v km/h 165
pospešek 0-100 km/h v s 13,2
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,4/4,7/7,0
poraba na testu v l/100 km 7,8
cena osnovnega vozila v EUR 11.490
cena testnega vozila v EUR 14.570
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 15.290

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
MDYxMDIwMTI1OTcuanBnMTM4MzY0MTU1OA==.jpg
euro pravi:
Italijani pri FIATu so dobesedno zaspali.  
(pred 1 desetletji )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 7. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |