Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Feng shui

Mercedes-Benz GLK 220 CDI bluefficiency

Avtor prispevka: Anže Jereb
Ljubitelji veščine feng shui nad obliko Mercedes-Benzovega modela GLK verjetno zmajujete z glavo. Njegove linije so namreč pravo nasprotje vsega, kar feng shui zagovarja, zunanji robovi pa tako ostri, kot bi se jih s svojim nožem lotil Gordon Ramsay.
Feng shui
Foto: Anže Jereb
25. 4. 2011 ob 12:00
Komentarjev: 0

Takšna oblika seveda ima svoj namen; avtomobil zaradi nje deluje bolj nastopaško pa tudi resno in terensko robustno. Šele, ko ga postavimo ob bok tekmecema, kot sta BMW X3 ali audi Q5, vidimo, da je njegov sprednji del precej nižji, morda le nekoliko bolj visok kot pri kakšni limuzini, pa tudi, da je od omenjenih GLK za dobrih deset centimetrov krajši.

Preden razložimo, da mu krajše mere lahko štejemo v prid, pa še to. Tudi notranjost je povsem 'ostra'. Vse je odrezano in bore malo zaobljeno, a zelo všečno. V GLK-ju si sicer ne predstavljam v obleko, s kravato odetega gospoda, je pa okolje dovolj elegantno, da bodo zadovoljni tudi bolj zahtevni. Kakovost izdelave je odlična, materiali pa mehki in prijetni. Vložki aluminija lepo razbremenijo sicer bolj monotono notranjost, sedež je izdatno nastavljiv, položaj za volanom pa dober.

Glede upravljanja vozila imamo le eno pripombo, ki jo lahko izpostavimo pri prav vseh mercedesih; to je ročica, s katero nastavljamo smernike in luči. Prav vsi proizvajalci ponujajo za brisanje stekel spredaj in zadaj drugo ročico, ki je na desni strani, tukaj pa ta leva skrbi za prav vse. In zahteva kar nekaj privajanja, saj jo lahko premikamo levo in desno, ven in noter, gor in dol ter jo vrtimo okoli njene osi. Veliko preveč za eno samo ročico. Je pa že na sprednjih sedežih prostora manj od pričakovanega, višji člani uredništva so tarnali nad utesnjenostjo, tudi če so postavili sedež povsem nazaj. Podobno je na zadnji klopi, kjer dolgonogi ne bodo sedeli v udobju, prtljažnik pa s svojimi dobrimi 450 litri ni majhen, a s preveč lepo podlogo kar namiguje na to, da vase ni pripravljen sprejeti česa umazanega. Morda le torbo, ko se aktivni lastnik odloči za malo športa.

Le zakaj manjše mere potemtakem štejemo avtomobilu v prid? Predvsem zaradi voznih lastnosti. Seveda ne gre pričakovati, da se bo avtomobil peljal kot po tračnicah, pa tudi ne, da bi bili lastniki športnih terencev izjemno zahtevni, ko pridemo do poglavja o vozni dinamiki. A GLK na tem področju naravnost blesti. Nobeden od prej omenjenih tekmecev ne zmore ponuditi tako prijetne vozniške izkušnje, kjer sta prejšnja dva težka in pogosto kar malce okorna, je GLK lahkoten in prijetno vodljiv. Višjega težišča in ne najmanjše mase se sploh ne občuti, tudi nagibanja ni preveč in rekli bi, da so prav vozne lastnosti eden najboljših elementov tega avtomobila. Seveda so pomembne tudi ostale lastnosti, pri katerih GLK tudi ni slab, tukaj pa pokaže svojo prednost. Na teren se pa z njim tako ali tako ne bo nihče podajal, kljub štirikolesnemu pogonu. Je namreč preveč eleganten in predrag, da bi ga mučili po brezpotjih.

Čeprav je testno vozilo poganjal drugi najšibkejši motor v ponudbi, niti ne vidimo potrebe po bolj zmogljivem. 125 kW je povsem dovolj, da je avtomobil živahen in nikoli se nam ni zazdelo, da bi potrebovali več. Prehitevanja so enostavna, sunek v hrbet pri močnem pospeševanju pa tudi jasno občuten. Seveda, poglejte si krivuljo navora, pa vam bo hitro postalo jasno, kam pes taco moli. 400 Nm navora je na voljo pri vsega 1400 vrtljajih. Zato se avtomobil nikoli ne zdi podhranjen, le izjemno prožen in živahen. K splošnemu občutku pripomore seveda še odlični sedemstopenjski menjalnik 7-G tronic, ki mimogrede svoje delo opravlja tudi v najbolj športnih različicah AMG. Menjalnik je lahko uglajen, ali pa športno hiter. Pogonskemu sklopu bi skoraj že namenili oceno odlično, pa nas je vseeno v nečem razočaral. Poraba goriva je občutno prevelika, pod osem litrov se ni hotela spustiti niti pri izjemno previdni vožnji.

Če je prostornost v prvem planu, potem GLK ne blesti najbolj in znajo tekmeci ponuditi več. V primeru, da se kljub večjemu avtomobilu še vedno želite peljati bolj dinamično, pa je prava izbira. Cena takšnega GLK-ja z nekaj dodatki znaša več kot 46.000 evrov, kar seveda ni malo, a se za to znamko povsem spodobi.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueEFFICIENCY
vrsta motorja dizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 2143
moč v kW (KM) pri vrt./min 125 (170) pri 3200-4800
največji navor v Nm pri vrt./min 400 pri 1400-2800
menjalnik samodejni, sedemstopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4525 x 1840 x 1689
medosna razdalja v mm 2755
prtljažnik v litrih 450 – 1550
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1790 (650)
največja hitrost v km/h 205
pospešek 0-100 km/h v s 8,5
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,2/5,1/5,8
poraba na testu v l/100 km 8,3
cena osnovnega vozila v EUR 36.690
cena testnega vozila v EUR 38.580
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 46.370

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 19. 5. 2024
Maj 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
29300102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 2 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 2 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |