Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Koreja lahko

Ssangyong korando 2.0 e-XDi AWD comfort

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Če je nekaj neznano, še ne pomeni, da ni vredno pozornosti. Korejski SsangYong pri nas sicer ni čisto nepoznan, gre pa za pravo eksotiko v zadnjih letih, ker praktično niso imeli modela, ki bi pritegnil.
Koreja lahko
Foto: Miha Kokalj
24. 9. 2014 ob 14:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

svežina med ponudbo SUV-jev je lahko zanimiva
takšne cene ob popustu ne doseže noben konkurent
oblika je zadržana, a vseeno prijetna na pogled
notranjost je dovolj prostorna, tudi prtljažnik
druga vrsta ima nastavljiv naklon sedežev
ima tudi štirikolesni pogon, ki se pusti 'zakleniti'
petletna garancija
Ssangyong nima posebnega ugleda, zato avto hitro izgublja vrednost
občutek na volanu je premalo informativen
karoserija se za malenkost preveč nagiba
podvozje je preglasno in premalo udobno blaži neravnine
ročica menjalnika se ob hitrejšem prestavljanju zatika
motor je premalo zmogljiv v spodnjih vrtljajih
sedeža spredaj imata premalo bočne opore
3,0
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.3 (22 glasov)
video test ssangyong korando 2.0 e-XDi AWD comfort
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Kot vedno, problem je bil v denarju, Ssangyong so Indijci rešili po bankrotu, zdaj pa s polno paro naprej. In morda se vse skupaj popravi že s korandom, ki ima vse, kar imajo uspešnice v popularnem SUV-segmentu, vse skupaj po precej ugodni ceni. Če samo naštevam: dvolitrski dizelski motor, kljukica. Štirikolesni pogon, kljukica. Samodejna klimatska naprava, jasno. Potem USB-priključek, bluetooth, tempomat, parkirni senzorji, ogrevana sprednja sedeža, 17-palčna lahka platišča, popularne led-luči, zatemnjena stekla ... vse kljukica. Pa niti to še ni vse. Z obveznim popustom, brez katerega danes ne prodaš avtomobila, in 5-letno garancijo stane 24 jurjev. Pa najdite enak paket za manj denarja. Ne bo lahko.

Tudi takšnemu avtomobilu je potrebno pogledati pod pločevino, morda še toliko bolj. Prostora je veliko, to je takoj jasno. Tudi na zadnji klopi, ki ima celo po naklonu nastavljiv hrbtni del, kar pomeni, da bodo kakšne dolge vožnje udobnejše. Obenem se klop lepo zloži in ustvari skoraj čisto ravno površino za prevoz večjih predmetov. Materiali so ceneni, to je jasno, ampak izdelava niti ni tako slaba. Plastika zaškripa, če pritisnete nanjo, med vožnjo pa načeloma ne boste slišali čričkov. Da je vse skupaj malo lepše na pogled, so dodali celo zanimivo imitacijo lesa ter veliko svetlečih elementov. Tudi razporeditev stikal in predalčkov je v redu, osrednji zaslon na vrhu armaturne plošče pa je precej majhen in ni občutljiv na dotik. Položaj za volanom Korejci tudi že obvladajo, vse je tako, kot mora biti, prav vsi pa se slabo odrežejo pri občutku na njem. Med vožnjo je vse preveč odsotno, premalo je upora na volanu, premehko in preveč spužvasto deluje. Nekaterim je všeč ta mehkoba, ampak če zgolj občutek primerjam s konkurenco, je v korandu dosti slabše.

Tudi lega na cesti je kljub pretrdemu in preglasnemu blaženju premalo odločna, želel bi si manj nagibanja karoserije in sedežev z malo več bočnega oprijema znotraj, imajo pa dobro ledveno oporo, kar je fino za dolge poti. Motor je verjetno idealen za takšen avto; dvolitrski dizel z okoli 110 kilovati, torej slabimi 150 'konji', povprečna poraba pa je dobrih 7 litrov. Moti sklopka, ki nekam čudno popušča in je korando zato med speljevanji dostikrat cukal, prav nič ne pomaga niti to, da je motor precej len pri spodnjih vrtljajih, dobro potegne šele pri 2000. Tukaj se vidi, da bo treba še vložiti energijo, berite denar, da bo tako dobro, kot pri konkurenci. Menjalnik ima 6 prestav, ročica je dobro postavljena, ampak se pri hitrem prestavljanju zatika, štirikolesni pogon je pa enostaven, nadzorovan elektronsko. Ko je potrebno, se moč prenese še na zadnji kolesi, če je kriza, pa lahko tudi zaklenete razmerje pol naprej, pol nazaj, ampak ne pričakujte, da vas bo izkopal iz nezvoženega blata ali snega. Gre za enostavno vozilo SUV-segmenta, v katerem kupci ne potrebujejo izrazitejših terenskih zmogljivosti, zato se v tej vlogi kar dobro znajde.

Priznam, glede na prejšnje modele je zadnji korando svetlobna leta naprej in upam, da bo naslednji še boljši. Aktualnemu še malo zmanjka pri voznih lastnostih, če odmislim ugled znamke. Korea can do, Koreja zmore, to pomeni korando, in če so uspeli svoj razvoj sami pripeljati tako daleč in po takšni ceni, ni dvoma, da lahko.

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ssangyong korando 2,0 e-XDi AWD comfort
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1998
moč v kW (KM) pri vrt./min 110 (150) pri 4.000
največji navor v Nm pri vrt./min 360 od 1.500 do 2.800
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4410 x 1830 x 1710
medosna razdalja v mm 2650
prtljažnik v litrih 404
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1727
največja hitrost v km/h 180
pospešek 0-100 km/h v s 9,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 7,6/5,4/6,2
poraba na testu v l/100 km 7,1
cena osnovnega vozila v EUR 23.990
cena testnega vozila v EUR 26.990
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 23.990

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |