Pisalo se je leto 2005, ko so pri Toyoti začeli pokušati trg mestnih malčkov in nam takrat v sodelovanju s francoskima Peugeotom in Citroënom predstavili prvo generacijo modela aygo. Ta se je z dvema prenovama na trgu obdržala dolgih devet let, drugo, ki sorodstvene vezi ohranja še naprej, pa so pred kratkim pomladili. Ker njeni gabariti ostajajo podobni, še naprej govorimo o kompaktnem avtomobilu, ki v dolžino ne presega meje treh metrov in pol. Prenova sicer ni tako drastična, da bi morali lastniki prejšnjih takoj oddrveti do najbližjega salona, vseeno pa aygu prinaša svež elan.
Če začnemo z zunanjostjo, boste lahko opazili, da ima novinec novo motorno masko, nova so vsa svetila in platišča, kar aygu, po besedah Toyotinih oblikovalcev, prinaša bolj tridimenzionalen videz. Kot vsi podobno veliki oziroma majhni predstavniki veliko stavi tudi na personalizacijo, zato sta ob številnih barvnih okrasnih elementih na voljo še dve novi barvi. Prva je modra, druga pa takšna vijolična, kot jo lahko vidite na fotografijah. Bolj živahna je lahko tudi notranjost, za kar bosta poskrbeli dve novi oblazinjenji, predvsem pa okrasni elementi v kontrastnih barvah, ki lepo poživijo sicer precej preprosto oblikovano armaturno ploščo. Na njej je prostor našel še 7-palčni zaslon, občutljiv na dotik in podprt z multimedijskim vmesnikom touch connect. Tega so razvili v sodelovanju s priznanim proizvajalcem Pioneer in deluje odlično, mladi pa boste bolj cenili, da omogoča še napredno povezavo preko sistemov Apple CarPlay in Android Auto. Celo ukaze Siri prepozna, za nameček pa lahko sistem nadgradite še z navigacijo ter kamero za vzvratno vožnjo.
Pomembno novost so skrili še pod motorni pokrov, saj litrski trivaljni motor VVT-i po novem izpolnjuje normative razreda Euro 6.2. Obenem ponuja dva kilovata več moči (53 kW / 72 KM), navora pa je za dva njutonmetra manj (93 Nm). Pogon seveda ostaja na sprednji kolesi, menjalnik pa petstopenjski ročni oziroma prav tolikostopenjski robotizirani X-shift, za katerega boste odšteli še dodatnih 850 evrov. Atmosferski motor ni le malenkost močnejši in čistejši, pač pa se lahko pohvali še z novim vpetjem in novo izravnalno gredjo, ki pripomore k bolj mirnemu teku. Da bo trivaljnih vibracij v kabini še manj, so ayga povrhu opremili še z novimi izolacijskimi materiali, medtem ko bo za boljšo vozniško izkušnjo poskrbel še programsko izboljšan krmilni sistem ter manjši popravki pri podvozju.
Prenovljeni aygo si lahko kupci tudi tokrat omislite tako v trivratni kot 300 evrov dražji petvratni karoserijski različici. Osnovnemu paketu x in paketom x-play, x-cite in x-clusiv se zdaj pridružuje še nov x-trend, ki je med drugim že serijsko opremljen z varnostnim paketom TSS (Toyota Safety Sense). Na srečo si lahko omenjeni paket, ki vključuje opozorilnik za nenamerno menjavo voznega pasu ter sistem preprečevanja naleta z možnostjo samodejnega zaviranja do popolne zaustavitve, opcijsko omislite tudi pri vseh ostalih, zanj pa boste odšteli od 350 do 480 evrov. Za osnovno različico modela bo sicer treba privarčevati najmanj 9.940 (aygo 1.0 VVT-i x, tri vrata, 5-st. roč.), za najdražjo pa 13.870 evrov (aygo 1.0 VVT-i x-clusiv bitone, pet vrat, 5-st. roč.). Pri Toyoti pričakujejo, da bodo z aygom še naprej nagovarjali predvsem mlade in mlade po srcu, letno pa v prodajne salone zvabili približno 140 kupcev, kar je malo več kot pred prenovo. Novinec si bo tako še letos v razredu, ki v zadnjih letih beleži letno prodajo od 2.400 do 2.900 vozil, priboril približno petodstotni tržni delež.
Informacije o toyoti aygo lahko pridobite še v mednarodni premieri.
Cene:
toyota aygo 1.0 VVT-i x, tri vrata, 5-st. roč. (53 kW) – 9.940 EUR
toyota aygo 1.0 VVT-i x-play, tri vrata, 5-st. roč. (53 kW) – 10.190 EUR
toyota aygo 1.0 VVT-i x, pet vrat, 5-st. roč. (53 kW) – 10.240 EUR
toyota aygo 1.0 VVT-i x-play, pet vrat, 5-st. roč. (53 kW) – 10.490 EUR
toyota aygo 1.0 VVT-i x-cite bitone, pet vrat, 5-st. roč. (53 kW) – 11.820 EUR
toyota aygo 1.0 VVT-i x-trend, pet vrat, 5-st. roč. (53 kW) – 12.480 EUR
toyota aygo 1.0 VVT-i x-clusiv bitone, pet vrat, 5-st. roč. (53 kW) – 13.870 EUR