Ford focus
Mednarodna premiera
Kupci in novinarji smo se vedno navduševali nad odličnimi voznimi lastnostmi tega forda. Ponujal je najboljše razmerje med športnostjo in udobjem, tako pa naj bi ostalo tudi v prihodnje. Za največje privržence bo morda razočaranje, da trivratne različice ne bo več, je pa sedaj petvratna tista, ki nosi nekakšen predznak športna. Potem sta na voljo še limuzina in karavan, vsi skupaj pa bodo hkrati na voljo pri nas baje še pred poletjem. Morda je zanimivo, da se bo novi focus prodajal tudi v Severni Ameriki, kjer doslej niso bili naklonjeni do za njih tako majhnih avtomobilov, po drugi strani pa je to še en dokaz, da se Ford zelo resno loteva koncepta 'One Ford', ki bo promoviral globalne modele. Nova C-platforma, na kateri sloni tudi focus, bo služila za osnovo kar desetim modelom, kar pomeni 2 milijona vozil na leto na isti razvojni osnovi. V ZDA in Nemčiji se je proizvodnja novega modela že začela, kmalu pa bo sledila še na Kitajskem.
Pravijo, da bodo z novim focusom kupcem ponudili kakovosten, varčen in varen avtomobil, ki bo s svojo tehnološko naprednostjo presegel pričakovanja kupcev. Od starega je le za 2 centimetra daljši in celo malo nižji in ožji, kar pomeni, da bo še vedno lahko zapeljal v vse garaže, kamor gre aktualni. Izjemno veliko stavijo na zelo dinamičen zunanji izgled. Če morda na prvi pogled ni tako očitno, pa se pohvalijo, da še nikoli niso toliko sredstev namenili razvoju uporabniškega vmesnika v notranjosti. Vidi se, da so materiali boljši, sistemov za pomoč vozniku pa je toliko, da je fino prej prebrati priročnik.
Zelo zanimiv je serijski TVC (Torque Vectoring Control), ki deluje kot zapora diferenciala in z zaviranjem notranjega gnanega kolesa malo pripomore k boljši trakciji. Potem je tu še sistem, ki samodejno zavre vozilo do hitrosti 30 km/h, če tega v kritični situaciji že prej ne stori voznik, spet drugi varnostni sistem z različnimi algoritmi meri utrujenost voznika, še eden pa pomaga ohranjati smer na vozišču z opozarjanjem in popravljanjem volana. Seveda lahko novi focus tudi sam parkira. Kot novost je na voljo še maska z aktivnim vstopnikom zraka, ki se pri večjih hitrostih lahko malce pripre, da je avtomobil bolj aerodinamičen, in vse te stvari so tokrat na voljo v tem cenovnem razredu, čemur pri Fordu pravijo 'demokracija tehnologije'. Pomeni, da bo na voljo vsem po ugodni ceni, ne več le v najdražjih avtomobilih.
Tudi ponudba motorjev je povsem prenovljena in za vsak okus. Vsi bencinski imajo 1,6 litra prostornine in od 77 do 134 kilovatov oziroma 105 do 182 'konjev'. Dizelski motorji naj bi bili še bolj varčni, ponudba pa obsega od 70 do 120 kilovatov, oziroma 95 do 163 'konjev'. Najbolj pomembno pa je, da je vsa ta moč ob odličnem podvozju še vedno odlično izkoriščena. Če bo vse po planih, naj bi bil novi focus pri nas še pred poletjem za okoli 15 tisoč evrov.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!