Če boste malo pobrskali po spominu, boste ugotovili, da je v Fordovi ponudbi včasih bil model tourneo connect, nadvse škatlast in oblikovno ne preveč simpatičen križanec med dostavniki in enoprostorniki. Pač tekmec zgoraj omenjenim, ki izhajajo iz enakih korenin. Ampak ga že dolgo ni v ponudbi in to vrzel so sedaj zapolnili z novim tourneom. Da pa vas poimenovanja njihovih vozil ne bodo spravila v zadrego, najprej razložim lahko, kako Ford svoja vozila imenuje. Tri razlličice modela tourneo so v ponudbi. Custom je tisti največji, dejansko kombi, sedemsedežni connect prihaja na trg prav kmalu, najmanjši tourneo courier pa je ta, ki ga gledate na fotografijah.
Le 4,16 metra je dolg, kar pomeni, da se dejansko vmešča med takšnega kangooja in takšnega nema, ima pa kup uporabnih rešitev. Prva so drsna vrata, ki se odprejo široko in lahkotno, hiba je dejansko le steklo, ki se odpre le na zadnjem delu (navzven) in čisto malo. Sicer pa je zaradi oglatih linij prtljažnik kljub majhni dolžini zelo prostoren, s 708 litro prostornine bojda najbolj v segmentu, nad glavami potnikov je največ prostora in enako velja za prostor pred koleni potnikov na zadnji klopi. Če to drži, bi bilo potrebno preveriti, vsekakor pa po prvi vožnji sam bolj cenim izjemno nizek rob prtljažnika, za katerega pa verjamem, da je nižji od tistih pri tekmecih. Pride pa zelo prav, ko je potrebno v 'kurirčka' postaviti težji predmet. Tudi polico prtljažnika je mogoče enopotezno pospraviti za naslonjalo zadnje klopi in sedeži zadaj se lahko poklopijo povsem naprej.
Materiali v notranjosti so bolj trdi, ampak me to ne moti, dejansko se mi zdi celo super, da avto ne bo takoj popraskan, ko boste vanj tlačili svoje svoje rekvizite. Tudi odlagališč je veliko, recimo predal pod stropom, pa v sedežu spredaj in na sredinskem delu armaturne plošče, če boste izbrali manj bogat paket opreme, ki ne bo imel zaslona. In tourneo courier je moral prestati 35% bolj zahtevne teste kot ostali Fordi, zato je tudi trpežen.
Po prvi vožnji po okolici Frankfurta potrjujem, da se pelje kot vsak ford. Ta odličen občutek je pač nezamenljiv in tudi položaj za volanom je brez napak. Sedež in volanski obroč sta izdatno nastavljiva, prestavna ročica je prijetno blizu, robovi vrat so dovolj nizko. Se vidi, da je avtomobil povsem nov in sodoben, zato se sploh ne čuti, da bi bil izdelan z mislimi še na tovorno različico. Moti me le, da je armaturna plošča zastarela, ker je taka, kot v vseh fordih že vrsto let, pa bi bila lahko novejša, kakršno bo imel novi focus. So pa seveda tudi tukaj na voljo vse nove Fordove tehnikalije, od sistema MyKey, Sync in ostalih.
Tri je motorji so na voljo, dva dizelska s prostornino 1,5 in 1,6 litra in s 75 oziroma 95 konji, ki porabita 3,9 in 3,8 litra. Sam sem se naokoli vozil z edino bencinsko alternativo, z litrskih trivaljnim turbobencinarjem ecoboost, ki ima 100 konjev. Čisto fino gre, čeprav se mi zdi glasnejši kot v kakšni fiesti, verjetno zaradi bistveno večje čelne površine. In tudi se mi zdi, da ga je večkrat potrebno bolj močno zavrteti, da se spodobno premakne.
In še nekaj sem opazil. Za razliko od caddyja in kangooja, ki izgledajo v osnovi dokaj borno in jim je treba dodajati nazive cross ali pa extrem in kopico plastičnih dodatkov (zaradi katerih potem izgledajo celo bahaško in nastopaško), courier izgleda prav simpatično. Celo elegantno in že zato bo najbrž prepričal katerega kupca. K nam pride v septembru, cenovno pa ga bodo uvrstili med modela B-max in C-max.