Novi 308 ima tudi nekaj slovenskega pridiha. Nov logotip, ki se pojavlja na njem, je namreč izdelan v Sloveniji, med sprehajanjem po meniju osrednjega zaslona pa boste tudi prvič opazili slovenski jezik. Kaj je še novega in pade takoj v oči? Morda to, da je logotip zdaj prvič mogoče najti tudi na straneh vozila, sicer le pri bogatejših paketih opreme GT in GT pack, izgleda pa super. K bolj drznemu izgledu poleg številnih odrezanih linij pripomorejo tudi nove dimenzije. V primerjavi s prejšnjim je za dobrih 10 centimetrov daljši, enako širok in skoraj dva centimetra nižji, torej posledično bolj slok. Vetrobransko steklo je debelih deset centimetrov bolj nazaj, zato je pokrov motorja daljši in bolj markanten, za 5,5 centimetra daljše medosje pa prinaša še več prostora znotraj. Za kolena potnikov zadaj denimo tri dodatne centimetre.
Povsem nova je kajpak tudi notranjost. Ker smo včasih potarnali, da je okoli voznika premalo odlagališč, jih je sedaj občutno več. Prestavna ročica je oblikovno skoraj identična tisti, ki jo že najdemo v njihovih električnih vozilih, torej majhna, da je okoli nje več prostora. Zaslon pred volanskim obročem ima kar 10 palcev dolgo diagonalo in je v osnovi v tehniki 2D, pri bogatejših opremah pa so merilniki tridimenzionalni. Še en 10-palčni zaslon je na sredinskem delu armaturne plošče, pravijo, da je tako hiter in občutljiv na dotik kot zaslon mobilnih telefonov, pod njim pa so za pomembnejše funkcije še klasični gumbi. Tudi nekaj, o čemer smo pri peugeotih včasih tarnali in jih pogrešali.
Na osrednjem delu boste našli še 'programabilne' gumbe, ki jim uporabnik lahko dodeli funkcije po svojih željah, pa tudi elementi na sredinskem zaslonu se lahko prilagodijo potrebam lastnika. Peugeot i-connect namreč omogoča, da si na osnovni zaslon na primer nastavite točno tiste stvari, ki jih potrebujete najpogosteje. Velik poudarek je skratka namenjen personalizaciji. Tudi ’mirror screen’ je brezžičen, tako boste lahko brez uporabe kabla prezrcalili sliko svojega telefona na zaslon. Pri Android Auto je pogoj le, da imate na telefonu naložen vsaj operacijski sistem Android 10 in telefon omogoča povezovanje z omrežjem 5G. Apple Car Play je v tem pogledu manj zahteven in pač vedno deluje brezžično.
Že v osnovni različici lahko pričakujete precej dobro založen avtomobil, ki ima serijsko led luči, pri opremah GT in GT pack pa so te celo matrične. Za sprednjim logotipom se dejansko skriva radar, ki skrbi za delovanje sistemov ADAS. Večino teh poznate že od prejšnje generacije, lahko pa omenim še novitete: zaznavanje prečnega prometa za vozilom, izboljšano delovanje nadzora nad vozili v mrtvem kotu, ki deluje do 75 metrov daleč, in sistem drive assist 2.0, ki bo na voljo v naslednjih mesecih. Ta omogoča prilagoditev hitrosti v ovinku, vnaprejšnje opozarjanje nad zmanjšanjem hitrostne omejitve, še preden do nje dejansko pripeljete, pa tudi samodejno ponujanje prehitevanja ob uporabi radarskega tempomata.
Motorna paleta je bogata in zaenkrat vsebuje 1,2-litrski turbobencinski, 1,5-litrski turbodizelski motor in dve različici hibridnega sklopa. V naslednjem letu pričakujte še polno električno izvedenko modela 308. Torej priključna hibrida … V obeh primerih je spredaj 1,6-litrski bencinski motor, temu pa pomaga še elektromotor. Pogon je v obeh primerih le spredaj, sistemska moč pa 132 kW oziroma 165 kW. Da bo lažje razumljivo, 180 oziroma 225 ’konjičkov’. Baterija ima 12,4 kWh, kar naj bi zadostovalo za 60 umirjeno prevoženih kilometrih. V praksi najbrž nekaj manj, vseeno pa bo velika večina dnevne prevoze lahko opravljala samo s pomočjo elektrike.
V primeru hibridne različice vam bodo brezplačno dali še polnilnico v vrednosti evrskega tisočaka, predlagam pa nakup močnejšega 7,4-kilovatnega polnilnika, da bo potem lahko polna v dveh urah. Doplačilo stane le 250 evrov, a je takšen polnilnik veliko uporabnejši od serijsko vgrajenega z močjo 3,7 kilovata. Uvoznik načrtuje prodajo okoli 500 vozil v letošnjem letu, od tega bo vsaj deset odstotkov priključnih hibridov.
Še nekaj cen:
peugeot 308 active pack 1.2 puretech 110 – 19.371 EUR
peugeot 308 active pack 1.2 puretech 130 – 20.196 EUR
peugeot 308 allure pack 1.2 puretech 130 – 22.692 EUR
peugeot 308 active pack hybrid 180 – 31.829 EUR