Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Citroën C5 aircross

Domača premiera

Avtor prispevka: Gašper Miš
Pri Citroënu so po štirih letih prenovili 4,5 metra dolg križanec C5 aircross. Prenova lepotni tretma prinaša tako zunaj kot znotraj, na srečo številnih pa pod pokrovom še naprej ohranja turbodizelski motor.
Citroën C5 aircross
Foto: Gašper Miš
9. 9. 2022 ob 17:00
Komentarjev: 0

Prenovljeni C5 aircross boste brez težav prepoznali kljub novi motorni maski, dodatnim režam za zajem zraka ter povsem novemu svetlobnemu podpisu v obliki črke V. Tudi glavna žarometa sta nova in vedno svetita v led tehnologiji, isto velja tudi za luči zadaj, ki so po novem temnejše, obenem pa imajo še bolj poudarjeno grafiko. Novinec je s prenovo postal tudi nekoliko bolj oglat, predvsem na račun novega sprednjega odbijača, ki je zdaj bolj ostro odrezan, na dnu pa ima še nov zaščitni element, da je videti bolj robustno. C5 aircross obenem ohranja tudi tako imenovane plastične zaščite Airbump, medtem ko so 18-palčna lita platišča z dvobarvno diamantno obdelavo nova. V ponudbi še naprej najdemo večja, 19-palčna, prvič pa tudi dvobarvne strešne nosilce, ki povečujejo funkcionalnost vozila.

Armaturna plošča ostaja podobna tisti pred prenovo, je pa osrednja konzola nova, ker ima C5 aircross zdaj moderno prestavno ročico, ki ji pri Citroënu pravijo E-toggle. Za dva palca je zrasel tudi osrednji zaslon (po novem lahko meri 10 palcev), je pa res, da ni več tako lepo vkomponiran v armaturno ploščo kot prej, ampak je, podobno kot pri modelih C4 in C5 X, kjer so si ga izposodili, samostoječ. Nov je tudi multimedijski vmesnik, s katerim je podprt, a slovenskega jezika (kot ga ima novi C5 X) za zdaj še ne podpira. Pri Citroënu pravijo, da se bo to že v kratkem spremenilo. Z večjim zaslonom so oblikovalci spremenili tudi obliko sredinskih rež za prezračevanje, ki niso več postavljena vertikalno ob, pač pa horizontalno pod zaslon, medtem ko se pred voznikom še naprej nahajajo veliki 12,3-palčni digitalni merilniki. Pomembno novost predstavljajo še novi in bolj udobni sedeži Advance Comfort, ki jih poznamo iz vozila citroën C4, C5 aircross pa še naprej ohranja tri ločene sedeže v drugi vrsti, ki jih je moč pomikati tako vzdolžno (do 150 milimetrov) kot po naklonu (pet stopenj naklona). Enako velik in s tem eden večjih v razredu ostaja tudi prtljažnik, ki meri od 580 do 720 litrov (od 460 do 600 litrov pri priključnem hibridu).

Več sprememb je pod pokrovom motorja, saj je citroën C5 aircross po prenovi na voljo le še s tremi motornimi različicami, in sicer po eno turbobencinsko, turbodizelsko in priključno hibridno. Glede na preteklo prodajo (več kot 60 odstotkov) bo še naprej najbolj priljubljena turbodizelska z oznako BlueHDi 130, ki pod pokrovom skriva 1,5-litrski štirivaljnik, ki razvije 96 kilovatov moči (131 KM) ter okroglih 300 Nm navora. Pred prenovo je dobro tretjino prodaje beležila še turbobencinska, ki je zdaj na voljo le še z oznako puretech 130. To pomeni, da je pod pokrovom 1,2-litrski trivaljnik, ki prav tako razvije 96 kilovatov moči (131 KM), je pa navora tu le 230 Nm. Vse bolj zanimiv postaja tudi priključni hibrid, ki je na trg prišel z dvoletno zamudo, prenovo pa doživlja istočasno. Ta je najmočnejši v ponudbi, saj v kombinaciji 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika puretech 180 in elektromotorja na sprednji osi razvije kar 165 kilovatov sistemske moči (224 KM) in 360 Nm navora.

Takšen je na voljo le z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom z oznako ë -EAT8, menjalnik EAT8 pa lahko najdemo tako pri turbodizelski kot turbobencinski različici. Pri slednjih je ta v osnovi šeststopenjski ročni, doplačilo za samodejni pa znaša 1800 evrov. Do danes je samodejni menjalnik predstavljal 38 odstotkov celotne prodaje, s prenovo pa pričakujejo, da bo delež še večji. Pri priključnem hibridu velja omeniti, da litij-ionska baterija s 13,2 kWh ostaja enaka, z 81 kilovati (110 KM) pa enako zmogljiv ostaja tudi elektromotor. To pomeni, da boste lahko z njim še naprej prevozili do 55 električnih kilometrov. Potem bo na vrsto prišlo polnjenje, ki bo trajalo od dveh do sedem ur in pol, odvisno od tega, če boste C5 aircross polnili na navadni šuko vtičnici ali pa s pomočjo domače polnilnice in doplačilnega 7,4 kW polnilnika (doplačilo zanj znaša okroglih 500 evrov). Priključnohibridna različica je obenem edina, ki tudi po prenovi ohranja večvodilno zadnjo premo, zaradi katere je C5 aircross še bolj udoben, čeprav za to že v osnovi skrbi vzmetenje Citroën Advanced Comfort z aktivnimi hidravličnimi omejevalniki.

Kupcem je na voljo pet znanih paketov opreme, in sicer feel, feel pack, C-series, shine in shine pack. Še naprej bo najbolj priljubljen paket shine, sledila bosta paketa feel in feel pack. Za še več raznolikosti bo skrbelo šest barv karoserije, med katerimi je nova modra eclipse, ki jo vidite na fotografijah. Kot še tri druge stane 600 evrov, še 200 evrov več pa zahtevajo za posebno belo barvo perle nacre. Bela banquise je edina, za katero ne zahtevajo doplačila. Štiri barve je za dodatnih 350 evrov moč kombinirati s črno streho, potem pa so tu še štiri barve okrasnih elementov ter štiri notranjega oblazinjenja. Na ta račun boste res vsi našli pravega, za prenovljeni C5 aircross pa od oktobra dalje odšteli od najmanj 31.750 (C5 aircross puretech 130 BVM6 feel) do največ 45.950 evrov (C5 aircross hybrid 225 ë-EAT8 shine pack). Do takrat bo 150 evrov cenejši (razlog tiči v posodobitvi motornih različic, ki bodo namesto standardu Euro 6.3 ustrezala novejšemu z oznako Euro 6.4), številka 150 pa obenem predstavlja še letni plan prodaje. Ta je podoben preteklim, ko so trgovci v štirih letih našli 590 kupcev, ki so v prvi vrsti želeli oblikovno zanimiv avtomobil, ki je bil povrhu še prostoren in udoben. Na te karte bo stavil tudi po prenovi.

Cene, ki veljajo od meseca oktobra dalje (pred tem bo prenovljeni C5 aircross 150 EUR cenejši):

citroën C5 aircross puretech 130 BVM6 feel, 6-st. roč. (96 kW) – 31.750 EUR
citroën C5 aircross puretech 130 BVM6 feel pack, 6-st. roč. (96 kW) – 32.950 EUR
citroën C5 aircross puretech 130 EAT8 feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 34.750 EUR
citroën C5 aircross puretech 130 BVM6 C-series, 6-st. roč. (96 kW) – 33.650 EUR
citroën C5 aircross puretech 130 EAT8 C-series, 8-st. sam. (96 kW) – 35.450 EUR
citroën C5 aircross puretech 130 EAT8 shine, 8-st. sam. (96 kW) – 36.850 EUR
citroën C5 aircross puretech 130 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (96 kW) – 37.950 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 BVM6 feel, 6-st. roč. (96 kW) – 33.250 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 BVM6 feel pack, 6-st. roč. (96 kW) – 34.450 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 EAT8 feel pack, 8-st. sam. (96 kW) – 36.250 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 BVM6 C-series, 6-st. roč. (96 kW) – 35.150 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 EAT8 C-series, 8-st. sam. (96 kW) – 36.950 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 BVM6 shine, 6-st. roč. (96 kW) – 36.550 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 EAT8 shine, 8-st. sam. (96 kW) – 38.350 EUR
citroën C5 aircross BlueHDi 130 EAT8 shine pack, 8-st. sam. (96 kW) – 39.450 EUR
citroën C5 aircross hybrid 225 ë-EAT8 shine, 8-st. sam. (165 kW) – 44.850 EUR
citroën C5 aircross hybrid 225 ë-EAT8 shine pack, 8-st. sam. (165 kW) – 45.950 EUR

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 20. 9. 2024
September 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
26272829303101
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30010203040506

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |