Mazda je v zadnjem času ena od znamk, ki je naredila največji preporod in svojo floto vozil, ki je še pred leti postajala vse bolj mlačna, zamenjala z novimi generacijami, ki jim kaj dosti ne gre zameriti. Konkretna prevetritev je bila nujno potrebna, saj je bila krivulja prodaje že nekaj časa obrnjena navzdol in narediti je bilo potrebno nekaj drastičnega, da bi vse skupaj popravili. Začeli so, kot rečeno, z modelom CX-5, ki je takoj postal prava uspešnica, pozneje pa še z vsemi ostalimi. Danes v svoji floti nimajo predstavnika, ki ne bi bil zanimiv.
CX-5 je od takrat ujel več kot 1,5 milijona kupcev in postal najbolje prodajan model v zgodovini znamke.
CX-5 je od takrat ujel več kot 1,5 milijona kupcev in postal najbolje prodajan model v zgodovini znamke, če gledamo le eno generacijo. Prejel je preko 70 različnih nagrad in kljub temu, da je bil začetnik, tudi konkretno uveljavil besedno zvezo 'sky active', ki jo s pridom uporabljajo še vedno. Saj veste, gre za tehnologijo oziroma za sklop motor-menjalnik-podvozje-karoserija, zaradi katerega so njihovi avtomobili tako vozniško prijetni.
To je zdaj nova generacija, ki bo morala stopiti v velike škornje prejšnje. Zato je že na pogled zelo napadalna in je nikakor ne boste zgrešili. Zlasti sprednja maska je res ostro zarezana, kot morski pes je, pa če jo gledate povsem od spredaj ali pa s strani. Res hudo. Zadek je sicer malo bolj zadržan, a deluje moderno in skladno in celo s strani je avto eleganten. Znotraj sem sicer od najbogatejše opreme revolution top pričakoval nekaj več barvne domiselnosti, vsaj kakšno rdečo ali belo črto, ki bi vse skupaj poživila, pa tudi kakšen kos opreme več, denimo panoramsko streho. Je pa kakovost izdelave na zavidljivi ravni, materiali so odlični, nič ne škripa ali poka, kamor položite roko, je skoraj vedno podlaga mehka. To področje lahko le pohvalim.
Okoli voznika sicer ni posebne oblikovne drame, okolje je dejansko izboljšana verzija tistega iz prejšnje generacije. CX-5 2.0, če se izrazim računalniško. Stikala so na podobnih mestih in ne dosti drugačna, vmesnik zaslona je dejansko enak, kar ni zamera, ker je odličen, pač, poznano in dodelano je vse skupaj. Po novodobnih merilih bi bil lahko zaslon še večji, a je vseeno pregleden, še vedno podpiram dejstvo, da je občutljiv na dotik le na mestu, med vožnjo pa ne in je potrebno uporabiti stikala, kar naj bi bilo bolj varno.
Res me motijo le tri malenkosti. Da moram ob vsakem zagonu avtomobil spomniti, da želim samodejno držanje zavore, ko se ustavim, funkcija 'auto hold' se namreč vedno znova izključi. Da si sistem ne zapomni, da nimam rad samodejnih popravkov volana, tudi to funkcijo je treba vedno znova ob zagonu izključiti. In da sta stikali gretja zadnjih sedežev nameščeni tako nerodno, da ju z roko vedno vključim. Če sem res 'picajzlast', me malo moti, da je tudi sistem start/stop potrebno izključiti po vsakem zagonu vozila, če vas slučajno moti nenehno izklapljanje. Torej, tri stikala moram pritisniti pred vsako vožnjo, da je potem mir.
Vožnja je podobna tisti v prejšnji generaciji. CX-5 se pelje precej lepo in bolje od večine tekmecev, sem pa vseeno pričakoval več. Ne zdi se preveč okoren in zelo lepo sledi zavojem, vseeno pa na trenutke poskakuje oziroma stresa bolj, kot bi želel. Sicer je večino čas prijetno miren, sem ter tja pa ga kakšno zaporedje grbin vseeno malce vrže s tira. In občutek na volanu je kar preveč umetno obtežen. Za 18-palčna platišča sem najprej menil, da so premajhna, ker bi z večjimi avtomobil deloval še bolj nastopaško, a za vozniško udobje izberite točno takšna. 18 palcev pomeni, da je CX-5 bolj udoben, še vedno pa dovolj čvrst.
Motor z malo manj kot 130 kW moči nima nobenih težav s premikanjem vozila, je tih in prožen, pravzaprav bo najbrž dovolj že nekoliko šibkejši, takšen pa lepo zvezno pospešuje, ni preglasen in s porabo malo nad 8 litrov povprečno 'žejen'. Dober je tudi 6-stopenjski samodejni menjalnik, hiter in odziven, pač, precej doda k vsesplošnemu ugodju med vožnjo. Mazda se hvali, da je novi štirikolesni pogon sedaj bistveno boljši, da 200-krat na sekundo preverja kopico parametrov in ves čas skrbi za dober oprijem. Ko smo ga mučili po grdem makadamu pod prvakom Karavank, je šlo gladko in brez najmanjše težave. Na bolj zahtevne podlage se z njim itak ne boste peljali, zato zaključujem, da je več kot dovolj zmogljiv.
Tudi prostora je dovolj, podobno kot prej, saj so mere avtomobila skoraj identične. To pomeni, da bodo štirje potniki sedeli dovolj razkošno, peti sicer malo manj, prtljažnik pa bo večinoma tudi zadostil dopustniškim potrebam, zato zaključujem, da je tudi v drugi generaciji CX-5 eden boljših predstavnikov segmenta.
Še cena je precej zanimiva, takšen polno opremljen namreč stane manj kot 40 tisočakov. Morda sem sam pričakoval večji bum, nekaj podobnega, kot je naredila prva generacija, ta se mi zdi malce dolgočasna, česar od znamke nisem vajen. Najbrž neupravičeno, recepta, ki je odličen, se konkretno ne spreminja, samo malce se še popili malenkosti. In to je Mazda tudi naredila.