Nobenega dvoma ni, da Mercedes-Benz zadnja leta predstavlja atraktivne avtomobile in večina zaslug gre Robertu Lešniku. Tokratna trojica seveda posnema linije limuzine, v osnovi pa to pomeni, da pozabite na nešteto linij in presekov karoserije, bistvo novega hišnega oblikovanja je enostavnost in čistost. Čeprav se na samo oblikovanje ne spoznam, moje oči vseeno vedo, kaj je lepo, in kupejevska različica razreda E je vsekakor paša za oči. Je pa res, da obe izvedenki, s karavanom vred, ne bosta privabili ogromnega števila kupcev. Velik primat še vedno drži limuzina, pri razredu E se zanjo odloči skoraj 70 odstotkov vseh kupcev, karavan jih bo bojda premamil 18 odstotkov, ostalo pa si bosta porazdelila coupe in cabriolet.
Torej, coupe. Z vseh kotov je izjemno eleganten, skoraj ni pomembno, v kateri barvi ga gledate. Bočna silhueta je kajpak nizka in nastopaška, na vsakem boku le ena dolga vrata, je pa kupe od predhodnika precej zrasel. Več kot dvanajst centimetrov, če sem natančen, večina prirastka pa je namenjenega zadnjim potnikom. Tudi stebrička B ni pri tem avtomobilu, zato je seveda celoten izgled še bolj oster, prav tako pa je boljša preglednost vstran.
Serijska oprema je avantgarde, doplačilno pa lahko izberete še AMG line, v obeh primerih bo E coupe od limuzine bližje tlom. Varnostni pas ima podajalnik in se pripelje do voznikovega sedeža, da je pripenjanje lažje, drugačne so še zračne šobe znotraj, te spominjajo na lopatice turbine, veliko je usnja.
Karavan je do stebrička B enak limuzini, oba imata v primerjavi s prejšnjo generacijo stebriček A bolj položen, zato je zračnega upora manj. Novost so še drugačne luči, slabih sedem centimetrov daljše medosje, poleg udobja in elegance pa se karavan seveda lahko pohvali še z velikim prtljažnikom. Za 640 litrov ga je oziroma še trideset več, če boste naslonu zadnje klopi nekoliko spremenili naklon. Karavan ima zadaj serijsko zračno vzmetenje, serijski je tudi asistent za pomoč pri bočnem vetru, imenuje se Crosswind Assist in z zaviranjem pomaga umirjati vozilo. Celo šesti in sedmi sedež si lahko omislite v E karavan.
Še bolj atraktiven in robusten je E all-terrain, ki je serijsko obut v 19-palčna platišča in skoraj 3 centimetre bolj oddaljen od tal kot klasični karavan, celo pet, če boste dvignili zračno vzmetenje v najvišji položaj. Za tiste najbolj hitre sta na voljo E 63 AMG in E 63 S AMG, oba čistokrvni zveri, ki znata sedaj tudi izklapljati valje ali pa drseti skozi zavoje brez pomoči štirikolesnega pogona 4Matic. Močnejšemu S namreč lahko pogon prestavite le na zadnji kolesi.
Nekaj cen:
mercedes-benz E 220 d coupe 9G-Tronic – 53.250 EUR
mercedes-benz E 220 d coupe 4Matic 9G-Tronic – 56.460 EUR
mercedes-benz E 300 coupe 9G-Tronic – 58.530 EUR
mercedes-benz E 400 4Matic coupe 9G-Tronic – 79.230 EUR
mercedes-benz E 220 d karavan 9G-Tronic – 51.960 EUR
mercedes-benz E 220 d karavan 4Matic 9G-Tronic – 55.350 EUR
mercedes-benz E 220 d karavan 4Matic 9G-Tronic all-terrain – 60.350 EUR