Če ste se že namakali na najbolj zahodnem balearskem otočku, ste verjetno slišali domačine, da ga kličejo 'ibitha' in ne 'ibica'. Kljub zanimivemu imenu, ki ga je leta 1984 povzel Seatov mali avto, pa v zadnjem obdobju ostaja kar nekako v senci svojega večjega brata.
Če torej ne znamo vsi pravilno izgovoriti imena, pa težje razumemo, zakaj se ne vrnejo leta stare slave, ko je bil ta Seatov malček še kako priljubljen. Sploh, ker je tudi nova, že peta generacija zelo dobra in ker je ravno ta model doletela prav posebna čast. Ibiza je prva v skupini Volkswagen debitirala z novo platformo MQB A0. Splovljena je bila celo pred hišnim bratom polom! Zakaj je to čudno? Ker je polo običajno tisti, ki prvi dobi vse bombone, kot je tudi v navadi pri ostalih modelih, ki si s španci in čehi delijo platforme.
Na tej platformi se bosta nekoč vozila tudi nova fabia in prav kmalu že audi A1, tudi Škodina scala, čeprav bo imela tista nekoliko raztegnjeno, pa upamo trditi tudi, da cel kup še nenapovedanih križancev. Torej, z ibizo v tem trenutku dobite kar lep kos nove tehnologije. Pa še zapakirano v lepi embalaži, kajne? Za moj okus je malce preveč podobna leonu, ampak vseeno ji njegove linije kar pašejo. Še posebej zadnjica, fino so jo zašilili v zgornjem delu. Ta barva ne bo po vsakem okusu, predvsem moškim predstavnikom, ampak z njo izstopa, v pozitivnem smislu. Ko sem prvič ugledal avto, me je kar malce sezula. Sčasoma se je potem navadiš. Če vprašate mene, je to kožna, ampak oni jo kličejo rožnato zlata.
Če je zunaj na pogled čisto solidna, morda celo lepa, zakaj so naredili notranjost, brez da bi uporabili trohico domišljije? Še eno vprašanje, na katero nimam odgovora. Kot da jim je važno samo to, da je vse na svojem mestu, na kakršnakoli čustva pa se požvižgajo. Niso ravno Španci opevani strastneži? Samo nekaj tega slavnega temperamenta bi zlili v kabino, pa bi bilo v redu. Dobro, kožna barva malce razbije monotonost, ampak samo oblikovanje z ogromnimi plastičnimi, docela praznimi paneli, res ni zanimivo. Kakovost izdelave po drugi strani je neoporečna, vendar, ko enkrat sedite v novem polu, ki je praktično enak avto, in občutite, kako je znotraj ves mehak na dotik in manj robat, bo okus ostal malce grenak. Po drugi strani navduši z vsemi svojimi uporabnimi lastnostmi: položaj za volanom je brezhiben, odlagalnih mest dovolj in še uporabna so, preglednost je slaba samo okoli zadnjih širokih stebričkov, sicer OK, in prostora je glede na mere veliko. Celo v prtljažniku.
Gremo na cesto. Nova platforma torej pomeni čisto novo izkušnjo? Niti ne, saj je bila že prejšnja ibiza na asfaltu prepričljiva, zdaj pa deluje le bolj zrelo, tudi večje. Logično, medosna razdalja je po novem daljša za skoraj 10 centimetrov, sama dolžina avta pa je celo za dva milimetra krajša, še vedno le nekaj centimetrov čez štiri metre. Previsa sta tako krajša, celoten avto pa zato deluje toliko bolj kompaktno, suvereno in stabilno. V bistvu je za tako mali avto na cesti kar impresiven, še posebej na slabši podlagi, kjer lepo drvi čez asfaltne anomalije. Kakšen paket FR mi niti na pamet ne pade, že tako deluje dovolj čvrsto pri čisto navadni nastavitvi podvozja, saj je nagibanja že tako ali tako prijetno malo. Da bi v takšnem avtu zamenjal udobje za večjo ’športnost’ v zavojih, pa tudi nima smisla. Paket FR namreč doda postavko 'driver profile' in z njim nastavljivo blaženje. Tale ima paket xcellence, ki je elegantnejši od obeh in ki stane enako kot FR, prinese pa vam nekaj več kroma, elektronike in uporabnih shranjevalnih mest z naslonom za desno roko.
Motor je krasen, litrski trivaljnik brni spredaj, ampak navora ima toliko kot kakšen manjši dizel; okroglih 200 Nm se morda ne sliši ogromno, a občutiti jih je več. Če sem malenkost zloben, tudi zvok je malce podoben dizlu, ker mu manjka en valj in je zaradi tega malenkost manj uravnovešen, ampak razen tega ga ne boste pogrešali. 85 kW oz. 115 'konjev' je dovolj za 9,3 sekunde do stotice na papirju, ampak sumim, da potrebuje še kakšno desetinko manj. Takisto je motor dovolj prožen in ga boste prav radi zavrteli vse tja do šest tisoč vrtljajev, hkrati pa je zelo zmeren pri porabi bencina. Priporočam! Ker ima menjalnik precej dolga prestavna razmerja, boste imeli več dela z njim in tudi s tem je Seat ’nehote’ poskrbel, da je vožnja celo malo športna, čeprav mu za slednje zmanjka še malo bolj obtežen servo za boljši občutek v ovinkih.
Tako opremljena ibiza s praktično vso opremo pride dobrih 20 jurjev, ampak dobite pa skoraj vse, kar zaenkrat segment ponuja.
Ibiza je nedvomno še vedno zelo pomemben avto za Seat, vsem križancem navkljub. Kako pa se kosa s polom, sorodnim konkurentom? Okoli ibize je nedvomno manj premijski pridih, tudi v kabino je šlo veliko manj premisleka, ampak tako mora biti, Volkswagen ima le prvo besedo v družini. To se pozna tudi na ceni, polo s podobno opremo highline in enakim motorjem je skoraj 600 evrov dražji. Pelje pa se praktično enako, seveda. Tako opremljena ibiza s praktično vso opremo pride dobrih 20 jurjev, kar za malčka nikakor ni malo, ampak dobite pa skoraj vse, kar zaenkrat segment malčkov sploh ponuja.
1 / 35
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
seat ibiza 1.0 TSI xcellence
vrsta motorja
turbobencinski, trivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm
999
moč v kW (KM) pri vrt./min
85 (115) od 5.000 do 5.500
največji navor v Nm pri vrt./min
200 od 2.000 do 3.500
menjalnik
ročni, šeststopenjski
pogon
na sprednji kolesi
mere (dolžina x širina x višina) v mm
4059 x 1780 x 1444
medosna razdalja v mm
2564
prtljažnik v litrih
355
masa praznega vozila (nosilnost) v kg
1140 (420)
največja hitrost v km/h
195
pospešek 0-100 km/h v s
9,3
poraba (po normah EU) v l/100 km
5,8/4,1/4,7
poraba na testu v l/100 km
6,7
cena osnovnega vozila v EUR
11.690 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila v EUR
16.284 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR
20.258 (*1.000 EUR popusta v primeru financiranja)