Ne glede na to, kateri model znamke Land Rover vam je všeč, obstaja velika verjetnost, da boste nad njegovimi terenskimi sposobnostmi navdušeni. Če iščete le najboljše, pa je pravilen odgovor samo en – land rover defender. Gre za terensko ikono, ki jo pod tem imenom na trgu prisotna skoraj 30 let, ideja o robustnem terencu pa je stara že več kot 70, ko so leta 1948 predstavili land rover serije 1. Po več kot dveh milijonih prodanih vozil pred vami stoji povsem nova generacija, ki bo tako kot prejšnja na voljo v treh karoserijskih različicah – 90, 110 ter 130. Kupci se boste morali sprva zadovoljiti z le eno, in sicer s predvidoma najbolj priljubljeno 110. Gre za številko, ki vam je v preteklosti dejansko nekaj povedala (medosno razdaljo v palcih), danes pa je tu bolj za okras.
Pri tako kultnih avtomobilih, kot je defender, še bistveno bolj cenimo delo, ki ga proizvajalci namenjajo snovanju svojih naslednikov. V primeru defenderja, ki se po treh letih odsotnosti vrača na trg, to pomeni 1,2 milijona testnih kilometrov ter skupaj 45.000 različnih preizkusov v temperaturnem razponu od +50 do -40 stopinj Celzija. O obliki ne bom predolg, ker je ta stvar okusa. Vem, da nekaterim ni všeč, ker pravite, da preveč spominja na hišni discovery, spet drugim, vključno z mano, pa se zdi fantastičen. Logično je, da se mora trideset let napredka nekje poznati, zato je nerealno pričakovati, da bo oblika ostala domala identična, sploh če mora biti avtomobil ob tem še varen. Novi defender je, kar potrjujejo tudi podatki, da je na testu EuroNCAP prejel odlično oceno. Pri Land Roverju se lahko vseeno pohvalijo, da so obdržali nekaj značilnih oblikovnih potez (kot na primer oglato obliko, poudarjene blatnike, razgiban motorni pokrov, rezervno pnevmatiko na zadnjih vratih ter ’alpine lights ’ stekla na robovih strehe), da v modelski paleti še vedno izstopa. Dodobra so prevetrili tudi notranjost, ki je postala moderna, v njej pa lahko najdemo vse od 10-palčnega zaslona na dotik, 12,3-palčnih digitalnih merilnikov in projekcijskega prikazovalnika do digitalnega vzvratnega ogledala. Tudi materiali niso slabi, je pa res, da v defenderju delujejo bolj robustno kot v discoveryju.
Defender, ki stoji na povsem novi platformi D7x, ki so jo zasnovali posebej zanj (po novem govorimo o samonosni karoseriji in ne več šasiji), je na voljo s tremi motorji v skupaj štirih konfiguracijah moči. Na dizelski strani, ki bo pri nas najbrž bolj priljubljena, ponujajo 2,0-litrski štirivaljni motor ingenium, ki v različici D200 razvije 149 (200 KM), v močnejši D240 pa 179 kilovatov moči (240 KM). Navora je vedno 430 Nm. Tu sta še dve bencinski, in sicer še ena 2,0-litrska štirivaljna P300, kjer je moči (ja, uganili ste) za 224 kilovatov (300 KM), navora pa 400 Nm. V bistvu najbolj zanimiva se mi zdi različica P400 MHEV, ki bo na voljo čez dobro leto. Ne samo zato, ker je najbolj zmogljiva in razvije kar 299 kilovatov (400 KM) ter 550 Nm navora, ampak predvsem zato, ker ima nov 3,0-litrski vrstni šestvaljnik, podprt s turbino in električnim kompresorjem. Za piko na i je še blago-hibridna, saj bo delovala na podlagi 48-voltne napetosti. Govori se, da je pod motornim pokrovom dovolj prostora, da lahko tja namestijo bencinski osemvaljnik, kakršnega je imela že prejšnja generacija defender works.
Da je pogon vedno štirikolesni, najbrž ni treba posebej poudarjati, lahko pa omenim, da so ročni menjalnik poslali v večna lovišča in ga pri novi generaciji nadomestili z 8-stopenjskim samodejnim ZF. Pravijo, da je defender najbolj robusten land rover do danes, ki v osnovi stoji na klasičnih vzmeteh, opcijsko pa je na voljo tudi z zračnim vzmetenjem. To krajši različici omogoča, da je od tal oddaljena več kot 29 centimetrov, posledično brede po 90 centimetrov globoki vodi, prepriča pa tudi z odličnimi koti. Vstopni znaša 38, prehodni 31, izstopni pa kar 40 stopinj. Defender lahko pleza še po 45-stopinjskem oziroma 100-odstotnem klancu, na svoja pleča pa naloži do 900 kilogramov tovora.
Kaj to pomeni v praksi, težko rečem, ker je šlo tokrat samo za statično predstavitev, kjer smo lahko le pretipali predprodukcijski avtomobil. V tem primeru je šlo za daljšo različico defender 110 (ki v dolžino meri 4,76 metra), ki jo je že moč naročiti, sama vozila pa lahko na cesti pričakujemo v mesecu aprilu. Drugo polovico 2020 bo ponudbo okrepila še krajša 90 (s 4,32 metra), govori se tudi, da lahko čez leto ali dve pričakujemo še defender 130, ki bo lahko prevažal do osem oseb. Če boste doplačali za dodaten sedež (ki je nameščen spredaj na sredino), jih bo šest gostil tudi defender 90, daljši 110 pa jih lahko prevaža sedem. Poleg šestih paketov opreme (base, S, SE, HSE, first edition in X) lahko oba, kasneje pa najbrž vse tri, opremite še s štirimi linijami (urban, adventure, explorer in country) in na ta način še dodatno poudarite njegov terenski karakter. Sploh zanimiva se mi zdi opcija, da lahko vozila first edition naročite oblečena v zaščitno folijo, ki se s segrevanjem povrne v prvotno stanje, da vam defenderja ne bo preveč škoda, ko se boste z njim podali na kakšen hud teren.
Ker je cenik še v pripravi, so nam pri zastopniku znamke za zdaj zaupali le štiri cene, in sicer tiste najbolj osnovne: 61.774 evrov boste odšteli za krajšo različico z dizelskim motorjem (defender 90 D200 base, 8-st.sam.), z bencinskim pa vas bo stal 69.333 evrov (defender 90 P300 base, 8-st.sam.). Za dobrih 40 centimetrov daljši in 115 kilogramov težji defender 110 boste v povprečju odšteli dodatnih sedem tisočakov, kolikšno doplačilo bodo zahtevali za različico 130, pa za zdaj še ni znano. Tudi cene tovorne različice LCV, ki na trg prihaja oktobra prihodnje leto, ostajajo neznanka, znano je le, da želi zastopnik v polnem koledarskem letu na slovenske ceste pospremiti približno 10 vozil.
Cene vstopnih različic:
land rover defender 90 D200 base, 8-st.sam. (149 kW) – 61.774 EUR
land rover defender 110 D200 base, 8-st.sam. (149 kW) – 68.807 EUR
land rover defender 90 P300 base, 8-st.sam. (224 kW) – 69.333 EUR
land rover defender 110 P300 base, 8-st.sam. (224 kW) – 76.637 EUR