Četudi gre za najdražji Kiin model, ta ni butičen in je za znamko precej pomemben. Od leta 2002 dalje, ko je bila splovljena prva generacija sorenta, so prodali vsega skupaj kar dva milijona teh terencev. Tako kot globalno je sorento pomemben tudi za našo majhno državo, saj jih je bilo na naši strani Alp od leta 2002 prodanih 1.200. Druga generacija je ugledala luč sveta leta 2008, zdaj pa se nadejamo že tretje. Gre za segment, v katerem dominirajo premium znamke in ima zato kot vedno zelo težko delo, še posebej, ker sami pri Kii pravijo, da sorento ni premium, vendar je glede na ceno in ponujene pakete ter tehnologije konkurenčen tudi tem. Še posebej ponosni so na ogromen preskok v kakovosti napram prejšnji generaciji, ki bi zdaj naj bila vsaj za razred boljša.
Oblikovno ne bo spuščal čeljusti, saj je precej zadržano oblikovan. Navdih za oblikovanje maske in žarometov so bojda črpali pri uličnem volku. Sicer ne vemo, kakšen točno je uličen volk, vendar na sliki ni izgledal drugače od navadnega. Skratka, gre za moderen in rahlo agresiven obraz, ki pa ne pretirava z izrazitostjo. Avto ima za znamko značilna D-stebriček in zadnji spojler, da ga boste v rit bulječi zlahka spoznali, pa so mu nadeli tudi prominentne zadnje LED-luči. Podoba zadnjice se zaključuje s srebrnim zaščitnim pokrovom podvozja, to pa je to. Kot veleva trend, je zrasel tudi v vse dimenzije razen v višino, kjer je izgubil 15 milimetrov. Daljši je tako za 95 milimetrov, medosno razdaljajo pa so raztegnili za zajetnih osem centimetrov.
Precej pomembnejše spremembe najdemo, ko odpremo vrata. V notranjosti nas namreč čaka popolnoma prečiščen, vodoraven videz s kopico kovinskih okraskov in pravih šivov. Tukaj šele vidimo tisti opevan preskok v kakovosti, kajti ta je res očiten. Postavitev gumbov je enostavna in praktična, širina kabine daje občutek prostornosti, ki smo je sicer navajeni pri kombijih, okrasite pa jo lahko s široko bero možnih barvnih kombinacij. Prostornost se nadaljuje tudi v drugi vrsti, katere klop se deli v razmerju 40:20:40, za doplačilo pa si lahko, če imate pet podmladkov, privoščite tudi še tretjo vrsto z dvema sedežema.
Novi sorento je praktičen vsepovprek: če zložimo drugo vrsto, dobimo povsem ravno dno, če zložimo tudi tretjo, pa pred nami zazeva kar 1732 litrov prtljažnega prostora. Osnovna prostornina prtljažnika sicer znaša 660 litrov. No, s podrtima vrstama lahko tovorimo predmete dolžine 2.003 milimetre, kar je super.
Precejšna razlika naj bi bila tudi med samo vožnjo, saj je krmiljenje zavoljo električnega servo-volana, nameščenega na drog, baje sedaj bolj neposredno in povezano, vzmetenje še udobnejše, zvočna izolacija pa neprimerljivo boljša. Skupne izolirane površine so napram prejšnjemu povečali za kar 250 odstotkov. Pridobil je tudi na varnosti, tako da je zdaj eden bolj varnih v svojem segmentu, saj je kar 53 odstotkov karoserije izdelane iz zelo trdega jekla.
Motorja v Evropi sta na voljo samo dva, in sicer 2,2-litrski dizelski CRDi, ki premore 174 kW (200 KM) moči in 441 Nm navora, povprečno spije 5,7 litra na 100 prevoženih kilometrov, v ozračje pa izpusti 149 gramov ogljikovega dioksida na kilometer. Drugi, bencinski, je prostornine 2,4 litra, premore 183 kW (188 KM) moči in 241 Nm navora, spije 8,8 litra, izpusti pa 205 gramov osovraženega plina na kilometer. Poljaki, ki so iz nekega razloga posebni, imajo na voljo še tretji, dvolitrski agregat, ki ga ostali ne bomo ugledali. Dvokolesno gnani novi sorento ne obstaja, saj so vsi serijsko opremljeni s štirikolesnim pogonom, ki to ni. V praksi pomeni, da nimate izbire, temveč sistem sam zazna, kdaj še zadnja os potrebuje moč in preklopi na štirikolesni pogon.
Sorenta boste lahko nabasali s kopico naprednih tehnologij. Lahko bo pazil na mrtvi kot, dokupili boste lahko aktivni radarski tempomat ASCC ('Advanced Smart Cruise Control'), ki je prvi v kiah sploh; opozorilnika za premik vozila zadaj in spremembo voznega pasu, sistem za branje prometnih znakov, ki je tudi prvič pri Kii, 'around view monitor', samodejno parkiranje, prilagodljive žaromete, ogrevane sedeže v prvi in drugi vrsti, hlajene v sprednji, 7- ali 8-palčni zaslon, panoramsko strešno steklo in še veliko več. Premierno pa pri Kii predstavljajo pametno odpiranje vrat prtljažnika, kar pomeni, da vam ne bo potrebno več kriliti z nogo, temveč se vrata po treh sekundah odprejo čisto sama, v kolikor se zaklenjemu avtu približate z zadnje strani. V kolikor bo to res uporabno, poročamo.
O cenah kaj dosti niso govorili, za primer so pokazali sorenta, ki je bil skoraj dodobra naphan z opremo in ga je poganjal 2,2-litrski agregat CRDi, zanj pa bodo hoteli 54.900 €.Bojda gre za optimalni izbor opreme in slabše opremljenih sorentov kupci zaradi višjega cenovnega razreda niti ne bodo gledali. Njihova slavna 7-letna garancija ostaja, je pa ta omejena bodisi na sedem let oziroma na 150 tisoč prevoženih kilometrov. Aja, sedem let vam bodo tudi redno posodabljali programsko opremo navigacijskega sistema.