Družinski bolid
Ford S-max 2.0 SCTi ecoBoost powershift titanium S


Fordov S-max velja za najbolj limuzinskega enoprostorca. To nakazuje njegov izgled z nizko silhueto in položnim sprednjim steklom. Tudi počutje za zopet pretankim volanom je na las podobno tistemu v mondeu. Je pa res, da nekaj športnosti izzveni v ogromnem vetrobranu z grelnimi žičkami za odmrznitev pri temperaturah s predpono minus. Tudi S-max je s prenovo dobil led svetila spredaj in zadaj ter tudi za osvetlitev notranjosti. Poglavje, kjer Ford še vedno najbolj šepa, je končna obdelava, saj plastika pri menjalniku spušča obupne zvoke in si tega nikakor ne bi želel imeti v svojem vozilu, sploh, če bi zanj plačal dobrih 41 tisočakov.
Za ta denar dobite dobrih 200 'konjičev', atraktivno obliko in cel kup opreme, ki vam lajša vožnjo in skrbi da je le-ta tudi varnejša. Radarski tempomat skrbi za primerno varnostno razdaljo, samodejne dolge luči, da bo cestišče vedno dobro osvetljeno, hkrati pa s tem ne boste motili še ostalih udeležencev v prometu. Potem sta tu še sistem za nadzor mrtvega kota ter sistem za nadzor zbranosti voznika. Slednjega zaradi naše nestresne službe nismo mogli preizkusiti... Še največ stresa vam bo (poleg pogojno dobre izdelave) povzročala velikost vozila. Že res, da so centimetri v vozilu prednost (prostornost), a za parkiranje in manevriranje po parkiriščih, ki niso šla s trendom rasti avtomobilov, vam tudi parkirna tipala ne bodo nič pomagala. Fizike se tu pač ne da premagati.
Z opremo titanium S izgleda športno, po mojem mnenju najbolj med vsemi enoprostorci. In še najboljše? Kakor izgleda, se tudi pelje. Z nastavljivim vzmetenjem, ki kar petkrat na sekundo nastavi trdoto blažilnikov, in tradicionalno izvrstnim Fordovim podvozjem se S-max pelje kot marsikateri manj družinski avto. Je pa s tem rahlo okrnjena njegova družinska uporabnost. A bolj kot na trdo podvozje se lahko izgovorite na slabo cestišče.
S prenovo je prišel tudi novi rod agregatov; tega žene dvolitrski bencinski, podprt s turbino. 149 kilovatov skrbi, da je moči več kot zadosti, s porabo točno deset litrov pa je glede na velikost, težo, način vožnje in menjalnik presenetljivo varčen. Za povprečnega uporabnika bi bil povsem zadovoljiv dizelski 2,0 TDCi ali 1,6 litrski EcoBoost za tiste, ki ste simpatizerji bencinskih hlapov. Menjalnik z oznako powershift je edina izbira z dotičnim agregatom. Kljub temu da ima dve sklopki, ni tako hiter, kot sem od njega pričakoval, nekaj zaslug za to ima tudi specifika turbomotorja, ki je manj odziven kot atmosferski.
Ford S-max s svojim izgledom cilja na družine, čeprav ne želi biti tipičen družinski avto (nima drsnih vrat) in si je tudi zaradi tega nabral ogromno oboževalcev. Z dobrimi voznimi lastnostmi, atraktivno obliko in naprednim pogonskim sklopom pa cilja predvsem na kupce z večjo kupno močjo. Na koncu bi ga pa tako ali tako imel vsak.
tehnični podatki | ford S-max 2,0 SCTi ecoBoost powershift titanium S |
vrsta motorja | turbobencinski, 4-valjni, vrstni, 4 ventili na valj |
prostornina v ccm | 1999 |
moč v kW (KM) pri vrt./min | 149 (203) pri 5.800 |
največji navor v Nm pri vrt./min | 300 od 1.750 do 4.500 |
menjalnik | robotizirani, šeststopenjski |
pogon | na sprednji kolesi |
mere (dolžina x širina x višina) v mm | 4770 x 1885 x 1660 |
medosna razdalja v mm | 2850 |
prtljažnik v litrih | 285 - 854 - 2100 |
masa praznega vozila (nosilnost) v kg | 1676 (729) |
največja hitrost v km/h | 221 |
pospešek 0-100 km/h v s | 8,5 |
poraba (po normah EU) v l/100 km | 11,0/6,4/8,1 |
poraba na testu v l/100 km | 10,0 |
cena osnovnega vozila v EUR | 25.460 |
cena testnega vozila v EUR | 35.740 |
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR | 41.450 |
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 | 02 |
03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 01 | 02 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!



















