Leva noga v tem avtomobilu le počiva
Peugeot 505 GTi
Precej težko oziroma z veliko sreče, vsaj v mojem primeru je bilo tako. Prejšnja lastnica je bila moja nekdanja sodelavka Vika, s katero sva od leta 1976 delala v Kemični tovarni Moste. Avto je kupil njen mož in se z njim v Slovenijo pripeljal že leta 1986. Ko je slabo desetletje zatem umrl, mi je Vika dejala, da bo 505 GTi moj takoj, ko sama ne bo več mogla voziti. In tako je pristal v mojih rokah.
Ga imaš že dolgo?
Niti ne, dobil sem ga pred manj kot dvema letoma. Ni bil v voznem stanju, saj je pred tem v garaži stal že pet let in imel je okvarjen menjalnik. Oziroma, tako je izgledalo, potem pa smo ugotovili, da se je le olje menjalnika spremenilo v blato, ker ga že toliko časa nihče ni zamenjal, zato smo menjanik razdrli, vse skupaj temeljito očistili, sestavili in nalili novo olje. Sedaj deluje brezhibno in od takrat sem z avtomobilom prevozil okoli 5.000 kilometrov.
Je. Modelov 505 je tudi v Sloveniji še nekaj, enega z dizelskim motorjem ima v garaži lastnik ne prav daleč od tukaj. Je pa po mojih informacijah ta edini GTi, vsekakor pa edini še s samodejnim menjalnikom. Bojda je celo edini na področju nekdanje Jugoslavije. Takšna kombinacija je bila namreč serijska le za ameriški in avstralski trg, sicer pa je bilo potrebno doplačilo. In čakanje, ker številne kombinacije takrat seveda niso bile na voljo kar takoj.
V letih, ko so 505 GTi izdelovali, je prihajalo do manjših razlik v močeh motorja. V mojem primeru je pod pokrovom bencinski motor s prostornino 2165 kubičnih centimetrov in s 86 kW moči, torej z okoli 115 konjskimi močmi. Samodejni menjalnik ima štiri prestave, vse skupaj pa je seveda v originalnem stanju in v takšnem bo tudi ostalo. Predelave me sploh ne mikajo, menim, da morajo starodobniki ostati v originalnem stanju, popravi in zamenja se le tisto, kar je pač potrebno. Rezervne dele je sicer včasih težko dobiti, končnikov in manšet denimo v Sloveniji na pooblaščenih servisih nisem našel, najlažje se stvari dobi kar preko spletne trgovine neposredno iz Francije.
Imam, ta 505 GTi ni edini starodobnik. Doma je še 'hrošč' iz leta 1975, a zaradi pomanjkanja časa in denarja še čaka na obnovo. Morda še bolj ponosen pa sem na zbirko Tomosovih motorje, s sinom Miho jih imava veliko, enajst jih deluje, na obnovo pa jih čaka še več. In najbrž bodo morali še nekaj časa počakati, saj je zadnje leto je moj konjiček ravno ta 505 GTi, pri katerem mi je všeč ogromno stvari. Od barve in zelo udobnih sedežev ter nasploh podvozja, pa do samodejnega menjalnika.
Imaš za konec še kakšno prigodo?
Prva se je zgodila že na prvi vožnji, ko sem zapeljal iz delavnice na glavno cesto. Z levo nogo sem pritisnil na pedalo, za katerega sem mislil da je sklopka, pa je bila zavora. Malo je manjkalo, pa bi z glavo udaril v volan in očitno je, da sem se zelo hitro naučil, da leva noga v tem avtomobilu le počiva ob strani. Druga zanimivost se mi je zgodila na Tivolski cesti v Ljubljani. Po levem pasu se je pripeljal gospod in me je vprašal, če mu prodam avto. Ponudil je med 5-8 tisoč evrov. Samo zasmejal sem se in mu rekel, da ni naprodaj.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!