Novi grand santa fe, ki je svojo evropsko premiero doživel lansko leto na ženevskem avtomobilskem salonu, je bil danes uradno predstavljen tudi pri nas. Novinec je na voljo tako s šestimi kot tudi s sedmimi sedeži in je v primerjavi z osnovno karoserijsko različico modela nekaj sprememb doživel tako spredaj kot zadaj. Podvozje so korejski snovalci priredili, da bo sedaj bolj ustrezalo evropskim kupcem. Grand santa fe je s 4915 milimetri dolžine za 225 milimetrov daljši, s 1885 milimetri za 5 milimetrov širši in s 1685 milimetri višine za 10 milimetrov višji od osnovne karoserijske različice. Daljša je tudi medosna razdalja, ki ob dodatnih 100 milimetrih sedaj meri 2800 milimetrov. S tem je novinec pridobil na prostornosti, kar le potrjuje dodatnih 100 litrov prtljažnega prostora, katerega prostornina sedaj znaša 634 litrov, ob podrtih srednjih in zadnjih sedežih pa le-ta ponudi do 1842 litrov prostora.
Pod motornim pokrovom grand santa fe je prostor našel 2.2-litrski turbodizelski motor CRDi. Govorimo o močnejšem turbodizelskem motorju, ki je kupcem že nekaj časa na voljo v manjšem modelu santa fe. Ta ponudi do 145 kilovatov oziroma 197 konjskih moči, največji navor pri kar 436 Nm in motor, ki ustreza evropskim izpušnim standardom EURO 5 in v zrak izpusti 199 gramov CO2 na prevožen kilometer. Največji navor doseže med 1.800 in 2.500 vrtljaji. Korejci obljubljajo, da tak grand santa fe, povezan s šeststopenjskim samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom, ki je že na voljo v slovenskih prodajnih salonih, ob kombinirani vožnji porabi le 7,6 litra. To je slab liter več kot z omenjenim motorjem, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom porabi manjši santa fe, vse to pa je rezultat dodatne mase.
Novinec je pri nas na voljo s paketoma opreme limited in impression. Potrebam večine bo zadostoval že bogato opremljeni paket limited, zahtevnejši kupci pa boste lahko posegli po paketu impression, ki opremo limited še dodatno nadgradi z 19-palčnimi platišči iz lahke litine, naprednimi xenonskimi žarometi, električno pomično panoramsko sončno streho in električnim odpiranjem vrat prtljažnega prostora, integriranim navigacijskim sistemom s 7-palčnim zaslonom občutljivim na dotik, premium ozvočenjem, ki vključuje deset zvočnikov in ojačevalec, kamero za vzvratno vožnjo, električno nastavljivima sprednjima sedežema s spominsko nastavitvijo za voznikov sedež in vzvratna ogledala ter za konec še s sistemom za aktivno pomočjo pri bočnem parkiranju. Model grand santa fe je v primerjavi z manjšim santa fe dražji za dobre štiri tisočake, kar pomeni, da je 2.2-litrski turbodizelski model s štirikolesnim pogonom, samodejnim menjalnikom in paketom limited na voljo od 49.990 € oziroma 53.690 €, če boste posegli po paketu impression. Seznam dodatne opreme namenjene slovenskemu trgu je sicer sila kratek, saj vključuje le kovinsko barvo, za katero je potrebno odšteti še dodatnih 460 €.
Za konec še pogled na cenik:
hyundai grand santa fe 2.2 CRDi 4WD limited (145 kW) - 49.990 EUR
hyundai grand santa fe 2.2 CRDi 4WD impression (145 kW) - 53.690 EUR