Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Hribolazec iz mesta

Ford ecosport 1.5 TDCi ecoblue 92 kW AWD titanium

Avtor prispevka: Anže Jereb
Pred prenovo ford ecosport ni bil posebej prepričljiv avtomobil. Oblikovno že zanimiv, še posebej z rezervno pnevmatiko na 'riti', a mu je zmanjkalo na številnih področjih. Kaj pa po prenovi?
Hribolazec iz mesta
Foto: Gašper Miš
8. 10. 2018 ob 7:00
Komentarjev: 0

Kaj nam je bilo všeč in kaj ne

oblikovno je eden bolj atraktivnih v razredu, sploh, če ima na zadku rezervno kolo
štirikolesni pogon je dobrodošla in redka opcija v segmentu
voda je lahko celo globja od pol metra, pa ne bo težav
skromne dimenzije in majhna masa pomenijo, da se na terenu dobro znajde
sodoben 1,5-litrski dizelski motor lepo paše avtomobilu
notranjost je po prenovi občutno boljša tako ergonomsko kot kvalitetno
prostora glede na skromne mere ni malo
občutek na volanu je dober za vrsto vozila
nasploh je ecosport pretrd in preveč pretresa
zvočna izoliranost je zgolj povprečna
manjka mu uglajenosti, ki jo ponujajo najboljši tekmeci
prtljažna vrata, ki se odpirajo vstran, so lahko za koga zelo nerodna
cena je previsoka
3,6
Zakaj takšna ocena?
Ocenite ga še sami!
3.6 (5 glasov)
test ford ecosport titanium 1.5 EcoBlue 92kW
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Ecosport je bil pred prenovo pri nas na testu in izsledke si lahko preberete tukaj. Dobil je dokaj borno oceno 3,3, saj ni ponudil notranje svežine, štirikolesnega pogona, udobja, niti sodobne tehnologije. Bil je le zanimivo oblikovan in to je bilo to. Zelo se je poznalo, da je bil v osnovi namenjen trgom, kot so Indija, Kitajska in Brazilija, kjer sta poceni izdelava in odmaknjenost od tal najpomembnejši lastnosti, zdaj pa je proizvodnja za nas preseljena v Evropo. Tokratnemu smo tako dodelili boljšo oceno, saj je zelo obsežna prenova poskrbela, da je občutno boljši. Še vedno pa so področja, kjer ne blesti, a pojdimo po vrsti.

Za začetek mi pri tokratnem ni všeč, da zadaj nima rezervne gume, ker z njo izgleda veliko bolj terensko, če že moram trpeti nerodna vrata prtljažnega prostora, ki se odpirajo na stran v obeh primerih. Jo pa lahko ima in z njo je seveda potem za dobrih 20 centimetrov daljši ter posledično malenkost bolj štorast, ampak vseeno ni tako gromozanski, da bi vas to moralo skrbeti. S tem ecosport res izstopa v poplavi malih križancev in če je osnovni namen tako nerodno odpirajočih vrat, da nosijo dodatno kolo, naj svojemu namenu služijo! Moje kaprice na stran, so tudi dobre strani takšnih vrat, na primer, da je nakladalni rob čisto raven in je zelo enostavno zlagati prtljago v prostor, ki ji je namenjen. Le prostor za avtom morate imeti, da vrata lahko sploh odprete.

Da je zunaj lepši, ni toliko pomembno, še bolj je sprememba notranjosti. Velik zaslon in malo gumbov, vse skupaj je precej bolj moderno kot prej in materiali so boljši, kar velika razlika je. Še vedno so nekateri materiali bolj trde sorte in robustni, zato kakšna stvar tudi zaškripa, ampak napredek je očiten. Mene sicer malo moti pretrd voznikov sedež, se pa sedi precej visoko in preglednost je zato dobra. In tudi prostora je relativno veliko, čeprav je ecosport komaj kaj daljši od fieste. Za štiri potnike ga bo dovolj in tudi prtljažnik je prostorninsko soliden.

Največja novost je možnost štirikolesnega pogona. Če avto že izgleda terensko in je precej visoko nasajen od tal, če lahko brede skozi pol metra globoko vodo, potem mora imeti še štirikolesni pogon, da ne boste mimogrede obstali ravno v luži z blatno podlago. In testni ga ima, kar je super, ga priporočam v vsakem primeru, čeprav mali ecosport kljub temu nima reduktorja, pomočnika za spuščanje po klancu navzdol ali česa podobnega. Terensko je precej sposoben, ker kot kakšna kozica skače preko ovir. Veliko bolj samozavestno se boste odpravili do kakšne odmaknjene plaže ali pa na Velebit, to je jasno.

Tokrat je bil pod pokrovom 1,5-litrski turbodizelski motor z 92 kW oziroma 125 konjskimi močmi, ki je čisto dovolj zmogljiv, ker avto ni velik. Seveda tole ni najidealnejši avtocestni potovalnik, a se s šestimi prestavami precej natančnega ročnega menjalnika dokaj dobro znajde tudi na avtocesti. Z motorno močjo itak ne bo težav, malce bo zmotil le piš vetra, ker je oblika avtomobila dokaj visoka in oglata.

Imam pa mešane občutke pri vožnji nasploh. Všeč mi je Fordov vedno prisoten dober občutek preko volana in tudi sicer je lega značilno zanesljiva in lahkotna. Pač, ecosport v zavoju ne preseneti s čim neprijetnim, nenaporen in enostaven je. Ampak večja oddaljenost od tal zahteva čvrsto vzmetenje, zato je trd, preveč trd. Precej poskakuje in trese na slabih podlagah, teh je pa pri nas kar veliko. In tukaj se mi zdi, da mu tudi največ zmanjka, če ga primerjam s tekmeci. Uglajen res ni in v ozir je treba vzeti dejstvo, da ni najbolj tih, predvsem pa ne udoben. Fiesta, na kateri je bil zasnovan, nas tukaj res razvaja in normalno je, da potem zahtevamo tudi od ostalih fordov odličnost.

Mogoče me to moti še toliko bolj, ker sploh ni poceni. Ta na posnetkih stane 27 'jurjev'. Konkurence ni malo in je obenem zelo prepričljiva. Mazda CX-3 je za takšen znesek že konkretno opremljena in ga po cestni vzornosti in vsesplošni uglajenosti prekaša, tukaj so še hyundai kona, suzuki vitara, celo dacia duster, če naštejem le nekaj tistih, ki ponujajo štirikolesni pogon, skratka, boj je postal še težji in ecosport bo imel kljub boljši oceni zdaj še težje delo. Je pa edini, pri katerem imate lahko na zadku vidno rezervno kolo!

Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
 
tehnični podatki ford ecosport 1.5 TDCi ecoblue 92 kW AWD titanium
vrsta motorja turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj
prostornina v ccm 1499
moč v kW (KM) pri vrt./min 92 (125) pri 3.600
največji navor v Nm pri vrt./min 300 od 1.750 do 3.000
menjalnik ročni, šeststopenjski
pogon na vsa štiri kolesa
mere (dolžina x širina x višina) v mm 4096 x 1765 x 1713
medosna razdalja v mm 2519
prtljažnik v litrih 334
masa praznega vozila (nosilnost) v kg 1456 (444)
največja hitrost v km/h 181
pospešek 0-100 km/h v s 10,9
poraba (po normah EU) v l/100 km 4,8/4,4/4,5
poraba na testu v l/100 km 7,3
cena osnovnega vozila v EUR 17.860 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila v EUR 24.510 (*1.500 EUR popusta)
cena testnega vozila z dodatno opremo v EUR 27.090 (*1.500 EUR popusta)

 

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 1. 2025
Januar 2025
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30310102030405
06070809101112
13141516171819
20212223242526
27282930310102

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |