Na tretjem Kenshiki forumu Toyota razkazuje svoje mišice in tehnično superiornost. Plani za prihodnost so smeli in moderni, usmerjeni pa v brezogljično mobilnost.
Toyota že dolgo ni več samo avtomobilski proizvajalec, ampak svoje poslanstvo širi na zagotavljanje mobilnosti za vse. Sploh ne nujno z lastništvom avtomobila! Na globalni ravni se zato lotevajo lažjih projektov, pa tudi takšnih, ki mejijo na znanstveno fantastiko. Veliko mobilnostnih projektov je tudi pri nas, naštejem tokrat samo dva. Prvi je projekt Heroji v pižamah, drugi pa projekt zagotavljanja varnega prevoza otrok iz šol domov, ki ga uvajajo v Kočevju. Globalno se vedno trudijo skrbeti za mobilnost, vse skupaj pa z nujno potrebo po varovanju okolja. Na Kenshiki forumu so nam zato razkrili, kaj od njih lahko pričakujemo v prihodnje.
Da je Toyota prva začela s hibridi, vemo vsi. Danes ji sledijo praktično vsi proizvajalci in baje je tekmecev več kot 3000. Ampak posebne bojazni za Toyoto ne vidim, ker so njihovi hibridi že toliko časa na sceni in res vrhunski, zdaj prihajajo počasi že modeli s peto generacijo hibridnega sklopa, ki bo še boljša. Če želimo ohraniti naš svet čist, pravijo, je potrebna elektrifikacija. Zato bo k nam kmalu pripeljal še baterijsko-električni bZ4X. bZ kot beyond Zero.
Ta je šele prvi v vrsti električnih vozil, ki bodo na ceste zapeljala v prihodnjih letih. Je oblikovni in tudi siceršnji posebnež, na katerega smo čakali dolgo, pri Toyoti pa zagotavljajo, da bo poleg zavidljivih terenskih lastnosti in precejšnjega električnega dosega ponudil še neomajno kakovost. Na baterijo bodo ponudili garancijo milijon kilometrov, v tem času pa njena zmogljivost ne bo smela pasti na manj kot 90 odstotkov prvotne. Sliši se nadvse impresivno, predvidevam pa, da že samo vozilo ne bo zdržalo tolikšnega števila kilometrov, vsaj precejšnje število komponent, četudi ga baterija bi.
Še bolj impresivna in zanimiva se mi je zdela tema o vodiku. Tudi na tem področju Toyota dela pospešeno, eno bolj znanih vozil na vodik je model mirai, ki je na cestah zdaj že v drugi generaciji. Je pa implementacija tovrstne tehnologije mogoča še marsikje drugje, od letalskega, ladijskega in tovornega prometa, do vodikovih 'generatorjev', ki lahko skoraj neslišno proizvajajo elektriko in jo v posebnih hranilnikih potem obdržijo do trenutka, ko jo potrebujemo. In na hranilnik denimo priključimo električno vozilo, ki tako za polnjenje ne potrebuje klasičnega omrežja. Tovrstne vodikove tehnologije za pridobivanje elektrike bi kajpak lahko implementirali še v marsikaterem drugem tehnološkem sektorju.
Če se vrnem na model mirai, ki je že sam po sebi zelo impresiven: okoli 5,6 kilograma vodika ima shranjenega in s tem lahko prevozi dobrih 600 kilometrov. Ko porabiš, ga precej enostavno spet natopolniš v petih minutah in greš dalje. Seveda je v tej fazi infrastruktura še velik problem, a gre tudi na tem področju napredek hitro naprej, Nemčija je denimo zgleden primer tega in v tej državi je skupaj več vodikovih polnilnic kot v vsej preostali Evropi.
Saj vem, boste spet nekateri rekli, ja, ampak pridobivanje vodika pa ni čisto … in prav je, da ste skeptični. Lahko je, temu rečemo kar zeleni vodik, ker je proizveden iz naravnih virov. Še več sončnih ali vetrnih elektrarn in ga imamo. Seveda čisto 'simple' vse skupaj ni, ampak kjer je volja, so potem tudi rezultati, kot dokazuje Toyota. Do leta 2025 bodo Japonci trgu ponudili 60 novih ali posodobljenih električnih proizvodov. S hibridi vred. To pomeni, da bo takrat v njihovi ponudbi le še manj kot 10 odstotkov vozil z motorjem na notranje zgorevanje. Do leta 2035 pa bodo na velikem odstotku trgov celotnega sveta že ponujali povsem brezogljično mobilnost.
In ko smo ravno pri mobilnosti … Združujejo se s številnimi partnerji, na primer z Amazonom, s katerim gradijo Woven city, urbano mesto prihodnosti, kjer bodo predstavili povezano, avtonomno električno uporabo, poganjala pa jo bo njihova vodikova tehnologija. Mobilnost za vse, pravijo. Predvsem pa, da gremo k viziji nič. Nič ogljičnega onesnaževanja.
Ob vsem tem seveda niso pozabili na bolj čustven del mobilnosti. Še vedno so trdno zasidrani v vseh mogočih dirkaških tekmovanjih: od WRC, do dirke v Dakarju in tako naprej. Tudi med klasičnimi vozili še vedno navdušujejo z atraktivnimi modeli, prav kmalu bo namreč na ceste zapeljal GR86, za katerega komaj čakam, da ga dobimo v roke.
Čakam tudi model corolla cross, ki bo lepo zapolnil majhno vrzel v njihovi ponudbi križancev. Med modela C-HR in RAV4 se bo umestil, kar pomeni, da bo za marsikoga po velikosti ravno pravšnji, seveda bo na voljo tudi kot hibrid. Prav corolla cross je namreč prvi model z že peto generacijo hibridnega sklopa. Glede na to, da Kenshiki pomeni vpogled oziroma razumevanje, je za predstavitev planov za prihodnost izraz odličen. In prihodnost bo očitno pri Toyoti zelena in čista. Pa zraven tudi še zabavna!