Prvi električni avto je bil bolj voz z izjemno težkimi svinčeno-kislinskimi akumulatorji, ki jih je že bilo mogoče polniti, vendar niti približno ni prevozil takšno razdaljo kot napredni elektrificirani avtomobili danes. Kar nekaj različnih pogonskih sklopov uporablja elektriko za delovanje in v nedeljski oddaji boste spoznali razlike med njimi. Če ne živite ravno pod kamnom, ste že gotovo slišali za avtomobil hibrid, ki načeloma pod zadnjo klopjo skriva baterijo, ki se polni izključno med vožnjo. Torej vsakič, ko zavirate, se del kinetične energije, ki bi sicer šla v toploto, spremeni v elektriko in se na ta način polni baterija, polni jo tudi termično zelo učinkovit motor, takrat ko je pod večjo obremenitvijo.
Obstajajo še blagi hibridi, pri katerih je baterija še manjša in podaljša delovanje sistema stop-start ter omogoča hitrejše izklapljanje motorja pri ustavljanju, posledično pa se zmanjša poraba goriva. Tretja možnost, ki je za večino najbolj praktična, so priključni hibridi, ki jih lahko napolnite doma. Ti imajo večjo baterijo, običajno s kapaciteto več kot 10 kWh, s tem pa je danes že mogoče prevoziti do 60 električnih kilometrov, torej več kot na dan prevozi povprečen Slovenec na poti v službo in nazaj.
Največje baterije imajo polna električna vozila, ki jih je treba polniti dlje časa, kako se obnesejo v praksi eni in drugi, pa boste izvedeli v tokratni oddaji, kjer vam predstavimo kar 16 različnih elektrificiranih avtomobilov. Gotovo boste našli pravega zase.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!