In prav zato je takšna kuga tudi avtomobil, ki ga zelo težko realno ocenim. Napak praktično ne najdem, razen te, da bo tudi slabih deset tisočakov cenejša kuga skoraj enako prepričljiva. Lani smo imeli namreč na testu stopničko slabše opremljeno kugo. Razlika v ceni je bila šest tisočakov, ker je bila tudi tista dobesedno nabita z opremo, in če vprašate mene, med tisto in to ne najdem dovolj razlik, da bi se odločil za to, dražjo. Seveda izgleda še malo bolj posebno s takšno atraktivnejšo zunanjostjo, znotraj je tokrat moja ušesa negovalo devet zvočnikov, štorasti boste v takšnem primeru veseli sistema za samodejno parkiranje in v sanjskem svetu, kjer denar ni ovira, je tole kuga, ki jo vzemite. Sicer pa cenejšo.
V vsakem primeru boste namreč kupili enega najbolj prepričljivih SUV-jev. Vozniško je kuga odlična kot pač vsak ford, z upoštevanjem, da gre za velik in predvsem precej visok avtomobil, boste nad voznimi lastnostmi navdušeni. Je pa res, da se tudi nekateri tekmeci peljejo zelo prepričljivo, če vam je to pomembno, v kar pa malce dvomim. Tudi kakšna mazda CX-5 ali honda CR-V sta presneto agilni. Vozne dinamike seveda ne omenjam, ker boste vsak drugi dan želeli loviti nekoga s focusom ST, je pa vedno prijetno imeti dober občutek na volanu in zanesljivo podvozje. Morda najbolj zaradi lažjega reševanja kakšne napakice, ki smo jo zakuhali, in bi se želejasto podvozje lahko hitro odločilo, da nas kaznuje.
Najzmogljivejši TDCi seveda odločno potegne, je pa precej zvočno robusten in glasen, porabi pa med osem in devet litrov, zato bo 110-kilovatni čisto dovolj. Resno, razlike niti ne boste posebej občutili, sicer pa je v trenutku, ko tole berete, takšen najmočnejši dizelski agregat postal še nekoliko zmogljivejši in ponuja 132 kilovatov. Tudi glede menjalnika nimam posebnih pripomb, ker deluje pohvalno dobro, če se boste vseeno hoteli malo vključiti v samo vožnjo, pa se lahko zgodi, da boste pogrešali obvolanska ušesca. Sam sem jih. In pogon? Seveda je manj zmogljiv kot v rangerju, a za vsakdan bo več kot dovolj in po zasneženih cestah se boste tistih nekaj dni na leto prebijali brez sleherne težave.
Že v prejšnjem testu smo omenili, da so v tej novi generaciji odpravili praktično vse hibe predhodnika, predvsem so povečali prostornino prtljažnika in nekaj več prostora namenili potnikom. Sedaj ga je vsekakor dovoj, otroci zadaj imajo v tokratnem primeru celo mizice, skratka, vsega je veliko in vse lepo deluje. Obenem pa kuga ni prevelika, da bi bila nerodna za kakšen skok v mesto. Tokratni sistem samodejnega parkiranja deluje dobro, kot vsi ti sistemi pa potrebuje nekaj potrpežljivosti ostalih za vami, ko boste merili ustreznost parkirišč, pozneje pa parkira hitro in natančno. No, meni je bila všeč še vzvratna kamera, ker so takšni avtomobili zaradi svoje zasnove nazaj slabo pregledni.
Nekaj pa mi vseeno ni bilo všeč, in sicer električno pomična prtljažna vrata. Že nasploh jih v vozilih ne maram, ker so prepočasna, ta pa so se dvakrat sama začela zapirati in se enkrat celo konkretno srečala z mojo glavo. Verjetno ni potrebno posebej omenjati, da sem boj izgubil z rano in pozneje veliko buško, prtljažnim vratom pa ni bilo hudega. Očitno imajo svojo voljo. Vzemite torej malce šibkejši motor, kakšen kos opreme manj, doplačajte za vzvratno kamero, parkirati pa se naučite sami. In sem prepričan, da se boste naokoli vseeno vozili zelo zadovoljno, v denarnici pa bo ostalo še nekaj denarja.