Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Nov dokaz zavajanja potrošnikov

Zimski test klubov TCS in NAF

Avtor prispevka: Marko Miklavc
Iz Švice prihaja novica, ki iz nam neznanih razlogov nekoliko zamuja in posledično ni ravno najbolj aktualna, kljub temu pa ta švicarsko-norveški zimski test 28. striktno električno gnanih avtomobilov ponuja dober vpogled na obnašanje električnih avtomobilov pri nižjih temperaturah ozračja.
Nov dokaz zavajanja potrošnikov
Foto: TSC/NAF, proizvajalci
28. 3. 2023 ob 5:00
Komentarjev: 0

Najbolj odmevna švicarsko-norveška ugotovitev ob letošnjem zimskem testiranju nekaterih aktualnih električnih avtomobilov je, da nas proizvajalci takšnih vozil pridno zavajajo glede dejanskega akcijskega dosega njihovih 4-kolesnih izdelkov, ker se morajo lastniki in uporabniki takšnih avtomobilov v realnih pogojih soočiti s povprečno 25-odstotnim odstopanjem od navedenih WLTP številk glede akcijskega dosega s samo enim polnjenjem vgrajenih akumulatorjev.

Najbolj neresni glede obljub o akcijskem dosegu so pri znamki Mercedes-Benz v primeru 'eko' modela z oznako EQE 300, kjer vam Nemci prodajajo marketinško pravljico o približno 620 kilometrih akcijskega dosega, čeprav bo WLTP pravljice v zimski realnosti konec že po približno 410 prevoženih kilometrih. Podobno velja tudi za Škodin 'nekupe' v obliki modela enyaq coupé RS, ker bo češka 'visoko nasajena' kombilimuzina namesto obljubljenih 520 WLTP kilometrov (približno) pozimi lahko prevozila samo približnih 330 kilometrov, preden bo potrebno obiskati kakšno električno polnilnico. Med tokratnim triom 'lažnivih Kljukcev' pa najdemo tudi izdelek znamke Toyota v obliki modela BZ4x, ker vam Japonci ob tem prodajajo WLTP pravljico o dobrih 500 kilometrih akcijskega dosega, v resnici bo 'električnih orgazmov' konec že po približno 320. prevoženih kilometrih. Med znamkami, kjer kupcem prodajajo meglo pa velja omeniti tudi znamko BMW. Njihov model i7 naj bi v idealnih WLTP pogojih lahko prevozil skoraj 600 kilometrov, v resnici bo bavarske zimske idile konec že po približno 430. prevoženih kilometrih.

Najbolj pošteni do kupcev glede akcijskega dosega s samo enim polnjenjem akumulatorjev so pri dveh kitajskih proizvajalcih električnih avtomobilov, sploh pri znamki Maxus, kjer se model euniq6 res ne more pohvaliti s sanjskim akcijskim radijem, ker vam Kitajci ob vztrajanju pri WLTP normi obljubljajo približno 350 kilometrov akcijskega dosega, vendar je razlika med marketinško obljubo in realnostjo neverjetno nizka, ker boste v praksi s tem avtomobilom pozimi lahko prevozili približno 320 kilometrov. Podobno velja tudi za dva izdelka znamke MG (model 5 in model marvel R), ker Švicarji in Norvežani ob tem govorijo o še sprejemljivi laži (od 60 do 70 km manjši akcijski doseg). Pozimi se boste lahko najdlje pripeljali s teslo model S 'Long Range' (obljubljenih 640 km (približno) dosega), ker se boste s takšnim vozilom lahko vozili približno 530 kilometrov. Najmanjšo razdaljo pa boste premagali s prestižnim kitajskim 'SUV tovornjakom' v obliki izdelka znamke Hongqi. Kitajski 'cullinan' (model E-HS9) vas bo lahko peljal samo dobrih 300 kilometrov, čeprav vam Kitajci ob tem obljubljajo približno 460 kilometrov akcijskega dosega.

Model E-HS9, ki skupaj s podobnimi izdelki drugih znamk zelo lepo odraža dekadentnost današnjega sveta, se lahko pohvali s približno 5,2-metrsko dolžino in tudi z ogromno povprečno porabo električne energije (skoraj 30 kWh na vsakih 100 prevoženih km), iz podobno testa sta tudi medijsko opevani 'kompaktni' volkswagen ID.Buzz pro in pa SUV izdelek znamke Voyah (model free), ker pozimi na vsakih 100 prevoženih kilometrov 'pokurita' približno 25 kWh električne energije. Najnižjo zimsko povprečno porabo električne energije pa ponujajo izdelki znamk Tesla (model Y: 16,6 kWh), KIA (niro EV: 17,2 kWh) in MG (model 4: 17,3 kWh), čeprav z njimi pozimi ne boste prevozili največ kilometrov, ker Švicarji in Norvežani ob tem omenjajo od 330 do 340 kilometrov zimskega akcijskega dosega.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 27. 7. 2024
Julij 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
01020304050607
08091011121314
15161718192021
22232425262728
29303101020304

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 2 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 2 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |