Karavanski golf smo na testu že imeli in celo enake barve je bil. Med njim in tokratnim pa je vseeno za skoraj sedem tisočakov razlike v ceni. Vas zanima, zakaj?
To vam je seveda jasno, da se cena vsakega modela hitro dviga, ko si kupec začne malce izmišljevati pri opremi in motorjih. Celo podvoji se lahko. Prejšnjega golfa je poganjal turbobencinski agregat, oprema je slišala na ime comfortline, tokratnemu pa je v nosu brnel dizelski stroj in oprema je bila stopničko bogatejša, torej highline. Nekaj stvari nas je prepričalo, ne pa vse in razlika v ceni je utemeljena le ob določenih predpostavkah. Povezanih predvsem z lastniško uporabo.
Za začetek motor. V tem primeru dvolitrski TDI s 110 kilovati moči, torej s 150 'konji'. Motor je povprečno tih in zelo prožen, prav lepo potegne že iz najnižjih vrtljajev in moči mu zlepa ne zmanjka. Bi rekel, da je super izbira za golfa, ampak imajo v ponudbi tudi tako prepričljive turbobencinarje, da bi se sam raje odločil za slednjega. Razlika v porabi med obema testnima primerkoma je bila le dober liter na sto prevoženih kilometrov, razlika v ceni motorjev pa tri tisočake.
Seveda je tokratni TDI močnejši in bolj poln navora, a tudi prejšnji TSI nikakor ni bil podhranjen, trije tisočaki doplačila pa se vam najbrž nikoli ne bodo obrestovali, ko vam bo vsak dan dizel pil malce manj. Razlika v porabi je namreč premajhna. Dizelski motor bi svetoval le v primeru, da letno delate res veliko kilometrov, potem bo manjša poraba vsaj delno dobila smisel, predvsem pa, če ste veliko časa na avtocesti. Tam je TDI z navorom bolj prepričljiv in zaradi vrtenja pri nižjih vrtljajih tudi nekoliko tišji. Za kratke vsakodnevne poti vsekakor izberite bencinski motor, lepše brni, prej se ogreje in je bolj prijeten.
Bi pa lažje priporočil doplačilo za opremo highline, okoli tisočak bo takšen golf dražji od tistega z opremo comfortline. Dobili boste občutno bolj bogato opremljeno notranjost, z delno usnjenimi sedeži, klavirski lak na armaturni plošči, večfunkcijski volanski obroč in še nekaj malenkosti. Z uporabniškega vidika med njima sicer ne bo posebnih razlik, je pa takšna notranjost na oko bistveno bolj bogata in takšno boste gledali vsa leta lastništva. Zato boste na tisti tisočak tudi hitro pozabili … Sam bi priporočil še doplačilo za velik zaslon na armaturni plošči, ki pa ga tudi tokratni golf ni imel.
In najbolj prepričljive točke golfa: zelo enostavno ga je peljati, kar je velik plus, v določenih primeriih je bolj udoben od Fordovega focusa in prtljažnik ponuja več prostora. Uporabnega prostora, ker ima dejansko veliko uporabnih rešitev. Zato je golf kljub zadržanosti ena od boljših izbir, če potrebujete karavan. Je pa res, da je konkurenca v tem segmentu zelo močna. Honda civic ima še več prtljažnega prostora, motor je bolj varčen in pelje se vsaj tako lepo. Je pa hitro dražja, ker je že v osnovi precej bogato opremljena. Focus je vozniško vseeno bolj suveren in po prenovi tudi oblikovno bolj zanimiv, pozabiti pa ne smem niti na družinskega seata leon, ki je bolj drzno oblikovan, pod kožo pa se skriva enaka tehnologija. In še drugi so …
1 / 15
Tehnične specifikacije
Tehnični podatki
tehnični podatki
volkswagen golf variant 2.0 TDI highline
vrsta motorja
turbodizelski, štirivaljni, vrstni, 4 ventili na valj