Natančneje kakšnih tisoč kilometrov bolj jugozahodno. Tam se nahaja Bayonne, priljubljena turistična destinacija, ki je obenem prestolnica francoskega dela Baskije. Korejci s tem nadaljujejo tradicijo poimenovanja svojih križancev po svetovnih mestih, ki so jo pred dobrimi 20 leti začeli z modelom santa fe, kasneje pa nadaljevali še s tucsonom in kono. Ko smo že ravno pri koni, ta po prenovi v dolžino meri 4,21 metra, novi bayon pa 4,18. Ja, med njima je le tri centimetre razlike, a so križanci razreda B-SUV tako priljubljeni, da so se pri Hyundaiju odločili, da bodo imeli v ponudbi kar dva. Za nameček sta si spredaj oblikovno še precej podobna, saj imata oba ogromno motorno masko, oba opcijske led žaromete, nad njimi serijske led dnevne luči, razlike so skratka minimalne. S poudarjeno ramensko linijo in zanimivo obliko zadka, kjer se nahaja svetlobni trak, ki povezuje luči, pa novinec bolj kot na kono spominja na 14 centimetrov krajši ter 5 centimetrov nižji i20.
Bayon si z njim deli tudi notranjost. Ne bom predolg, ker imam v času pisanja pred seboj odprti sliki obeh, pa po pravici ne najdem niti ene same razlike. To niti ni slabo, če ne boste ravno kupili obeh in bili potem ves čas v dilemi, v katerem sedite. Še največja razlika je prav v položaju sedenja, saj se v bayonu vseeno sedi malce višje, sicer pa boste pri obeh od drugega paketa opreme dalje deležni 10,25-palčnih digitalnih merilnikov ter 8-palčnega zaslona na dotik. Tudi ta lahko meri 10,25 palca, a bo treba zato poseči po četrtem paketu ali pa pri paketih comfort in style doplačati dodatnih 750 evrov. Kdor bo, bo lahko svoj mobilni telefon povezal s sistemoma Android Auto ali Apple CarPlay. Povezava je brezžična, kot je lahko tudi polnjenje mobilnih naprav. Bayon bo razvajal še z naprednim ozvočenjem Bose, ogrevanimi volanom, sedeži spredaj in zadaj ter s praktično vsemi najnaprednejšimi varnostnimi in asistenčnimi sistemi. Ti so združeni pod skupnim imenom smart sense, novinec pa naj bi z njihovo pomočjo predstavljal najbogatejši varnostni paket v razredu. In še v eni stvari je bayon boljši od konkurence: prtljažniku! Ta v osnovi sprejme 411 litrov, kar je po besedah zastopnika največ v razredu in obenem skoraj 60 več, kot jih pogoltne v manjšem i20. Celo prtljažnik večje kone jih sprejme 37 manj.
Razlike napram koni se pod pokrovom le nadaljujejo. Če so tam vsi motorji prisilno polnjeni, na voljo tako bencinski kot dizelski, razvijejo najmanj 88 kilovatov moči (120 KM), so spojeni z najmanj šeststopenjskim ročnim menjalnikom (če ne kar sedemstopenjskim robotiziranim DCT, v ponudbi pa je tudi štirikolesni pogon), je pri bayonu zgodba povsem drugačna. Na voljo so le trije motorji in prav vsi so bencinski. Osnovno izbiro predstavlja 1,2-litrski štirivaljni atmosferski MPI, ki razvije 62 kilovatov moči (84 KM) ter 120 Nm navora, povezan pa je s petstopenjskim ročnim menjalnikom. Pogon je le na sprednji kolesi, kot je tudi pri obeh turbobencinskih. Ta nosita oznaki 1.0 T-GDI 100 ter 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT. Da sta litrska, je jasno, da razvijeta 74 (100 KM) oziroma 88 kilovatov (120 KM) tudi, oznaki MHEV ter iMT pa pomenita, da močnejšemu pomaga še blagohibridni sistem z 48-voltno baterijo, ki mu družbo dela pametni šeststopenjski ročni menjalnik. Ta ob prestavljanju navzdol sam dodaja plin, podobno kot to počne ročni menjalnik v nabritem i30 N. Za doplačilo lahko posežete tudi po sedemstopenjskem robotiziranem DCT, ki na sprednji kolesi prenaša bodisi 175 bodisi 204 Nm navora. Glede na motorno ponudbo je bayon res le malce dvignjen in raztegnjen i20, v katerega boste lažje sedli, zahvaljujoč več kot 18-centimetrski oddaljenosti od tal (v primeru 17-palčnih platišč) pa prilezli tudi kakšen meter dlje.
Če je to tisto, kar iščete, se morate odločiti le, kakšnega boste naročili. Na voljo je s petimi paketi opreme (life, comfort, style, premium in impression) ter devetimi karoserijskimi barvami, tudi v kombinaciji s črno streho in pokrovi vzvratnih ogledal. Najbolj priljubljen bo s paketom style ter litrskim trivaljnim turbomotorjem T-GDI 100 v nosu, ki bo po ceniku vaš za 21.090 evrov, medtem ko boste za najcenejši model odšteli 17.990, za najdražji pa 26.190 evrov. Za kovinsko ali mineralno barvo prištejte 400 evrov, navadno belo 180, za zeleno mangrove pa ne zahtevajo doplačila. Za robotiziran menjalnik ga, in sicer 1.200 evrov, na voljo pa je pri obeh turbomotorjih. Ker na navedene cene zastopnik znamke ponuja še poltretji tisočak popusta, je najcenejši lahko vaš za 15.490, najdražji pa 23.690 evrov. V primerjavi z modelom i20, s katerim si deli večino delov, boste za bayon odšteli od 3.000 do 3.550 evrov več, primerljivo zmogljiva in opremljena kona pa je celo 600 evrov cenejša.
Cene, na katere lahko pričakujete 2.500 EUR popusta:
hyundai bayon 1.2 MPI life, 5-st. roč. (62 kW) – 17.990 EUR
hyundai bayon 1.2 MPI comfort, 5-st. roč. (62 kW) – 18.890 EUR
hyundai bayon 1.2 MPI style, 5-st. roč. (62 kW) – 19.990 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 100 life, 6-st. roč. (74 kW) – 19.090 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 100 comfort, 6-st. roč. (74 kW) – 19.990 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 100 style, 6-st. roč. (74 kW) – 21.090 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 100 premium, 6-st. roč. (74 kW) – 22.770 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 100 impression, 6-st. roč. (74 kW) – 24.490 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT comfort, 6-st. roč. (88 kW) – 21.690 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT style, 6-st. roč. (88 kW) – 22.790 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT premium, 6-st. roč. (88 kW) – 24.470 EUR
hyundai bayon 1.0 T-GDI 120 MHEV iMT impression, 6-st. roč. (88 kW) – 26.190 EUR