Uf, če bi dobil evro vsakič, ko sem na treningu varne vožnje razložil, kakšen je pravilen položaj za volanom … Bi šel lahko že na fine počitnice. Kot rečeno, je to vedno vsem najmanj zanimiva tema, vsi bi radi takoj akcijo, ampak brez tega ne gre in ob malce zahtevnejših voznih razmerah, kakršne imamo na treningu varne vožnje, se to hitro pokaže. Takšne razmere pa imate mimogrede lahko tudi na cesti.
Nekateri spremljate motošport in tam lahko lepo vidite, kako sedijo dirkači. Nihče v Formuli 1 ali v prvenstvu WRC ne 'leži' z iztegnjenimi rokami za volanom, nihče tudi nima desne roke nekje na kolenu sovoznika, leve pa na vrhu volanskega obroča. Razlogov je več, a tisti osnovni je povezan z našim čutom za ravnotežje in nasploh še z ostalimi čutili. Ko jeste kosilo za mizo v jedilnici, svoje zadnjice tudi nimate v fotelju, kajne? Sedeti je potrebno pokonci, da lahko sploh spremljamo okolico in po potrebi pravočasno reagiramo.
Torej, naslonjalo avtomobilskega sedeža damo pokonci, kot med sedalnim in hrbtnim delom naj bo skoraj 90 stopinj, da bo hrbet ves čas varno zasidran v sedež. Sedalni del si lahko dvignete na poljubno višino, nekateri pač radi sedite bolj visoko, ker potem lažje vidite ven. Če ste bolj visoki, si med glavo in stropom nujno pustite za pokonci postavljeno pest prostora, ob trku vas namreč lahko nekoliko dvigne, ker boste malo bolj malomarno pripeti, in bo glava takoj udarila v strop. Vzglavnik si namestite tako visoko, da bo njegov vrh poravnan z vrhom vaše glave, nikoli naj ne bo prenizko. Tudi če vas bo ob trku malo dvignilo, bo glavo še vedno zadržal. In čimbolj naprej ga postavite, če gre, naj bo glava med vožnjo nanj kar naslonjena, bo najbolj varno. Eden od kandidatov je nekoč na treningu varne vožnje dodal, da so njegovi vzglavniki vedno povsem dol, ker od zadaj potem avtomobil lepše izgleda. Mislim, da dodatno pojasnjevanje glede nesmiselnosti izjave niti ni potrebno.
Tudi oddaljenost od stopalk in volana je zelo pomembna. Bodite dovolj blizu, da po pritisnjeni stopalki sklopke oziroma zavore noga ne bo povsem iztegnjena. V primeru, da bo, se lahko zgodi, da niti ne boste zavirali dovolj močno, obenem pa vas bo takšen potisk stopalke še malce dvignil s sedeža, kar spet ni varno. Cilj voznika in ostalih potnikov je, da so ves čas zasidrani v sedež, le tako bo vožnja res varna.
In volan? Držali ga bomo z obema rokama, pravilno oddaljenost pa si nastavite tako, da lepo naslonjeni povsem iztegnete levo ali pa desno roko, ta mora v zapestju pasti preko obroča. To pomeni, da bo pri pravilnem položaju še vedno lepo pokrčena. Leva roka na levo prečko in desna na desno, položaj '15 do treh' je edini pravilen. Včasih so učili, da morata biti roki malce višje, 'deset do dveh' so rekli, a to predvsem zato, ker krmilni sistemi pogosto niso imeli servoojačevalnikov in je bilo potrebne malo več moči. Novejši položaj je za samo vrtenje bolj ustrezen, ker je potrebno manj preprijemanja.
Roka znotraj volana nima kaj početi, na vrhu tudi ne.
Roka znotraj volana nima kaj početi, prav tako ne na vrhu. Praktično vsa vozila imajo varnostne blazine in slednja bo vašo roko v tem primeru porinila v vaše čelo, pa boste na njem imeli odtisnjen čas trka. Obenem pa še razbito glavo. Da ne boste komplicirali mogoče še en enostaven pregled, če sedite ravno prav daleč od volana. Med vami in volanskim obročem naj bo približno za list formata A4 prostora. Če ste ženska z zajetnim oprsjem, bo to malo težje, ampak nimate vsi tako velikih problemov. Evo, ste že boljši voznik, ker ste prebrali tole, pa se še odpeljali niste!