Grobo povedano, sklopke pridejo prav pri napravah, ki imajo dve vrteči se gredi. V avtomobilih jih potrebujemo, ker se motor, ko je prižgan, stalno vrti, kolesa pa pač ne. Da se lahko avto ustavi, brez da bi uničili motor, mora biti nek vmesnik, ki odklopi motor od koles oz. menjalnika. In to je sklopka.
Za začetek torej moramo vedeti kaj o trenju. Ta v bistvu govori o tem, kako težko je drseti z eno plastjo ob drugo. Trenje se ustvari z majhnimi izboklinicami in vdolbinicami, ki so na sleherni površini. Večje in globlje kot so, večje bo trenje. Sklopka deluje tako, da ustvari trenje med vztrajnikom in lamelo sklopke. Vztrajnik je povezan z motorjem, lamela in vse, kar sledi, pa z menjalnikom. Ko stopalo umaknete s stopalke, vzmeti potisno ploščo potisnejo proti disku sklopke, ki nato pritisne na vztrajnik. To poveže motorno gred z gredjo menjalnika in obe se sučeta z enako hitrostjo.
Ko pa pritisnete stopalko, hidravlični bat ali kabel pritisne na izklopno vilico, ki potisni tečaj nato potisne v sredino vzmetne košarice oz. diafragme. Ko se sredica košarice pritisne navznoter, skupek zatičev na obrobju diafragme potisne potisno ploščo stran od diska sklopke. To sklopko nato odmakne od vrtečega se motorja. Tiste vzmeti, ki jih vidite na lameli pa prizanesejo menjalniku, da ni prevelikega šoka, ko se sklopka poveže z njim.
V bistvu je vse, kar morate vedeti, le kdaj pritisniti na stopalko sklopke. In če niste Američan, to nedvomno veste.
Pon | Tor | Sre | Če | Pet | Sob | Ned |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 01 |
02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 |
09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 |
tesla model Y | 224 |
škoda octavia | 190 |
volkswagen taigo | 136 |
renault captur | 129 |
MG ZS EV | 126 |
Podatki veljajo za marec 2023.
Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.
Obljubimo vam, da ne bomo smetili!