Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Volkswagen amarok

Domača premiera

Avtor prispevka: Matej Mihinjač
Pri nas je že novi Volkswagnov amarok, ki bo po novem navdušil zahtevne voznike z močnim 3,0-litrskim šestvaljnim motorjem in bogato opremo, tako da bo kradel kupce celo SUV-vozilom.
Volkswagen amarok
Foto: Matej Mihinjač
29. 11. 2016 ob 0:00
Komentarjev: 0

Amarok je v petih letih prejel več kot 40 naslovov in nagrad ter se prodal v 78 tisoč primerkih po vsem svetu. Trenutno je pri nas šele na 5. mestu po prodaji, kar se zna z novim modelom ob prihodu šibkejših različic spremeniti, gre pa za zelo specifično nišo, saj se v vsem letu pri nas proda le okoli 300 tovrstnih vozil. Ob začetku prodaje je amarok beležil med 50 in 60 prodanih vozil letno, novi model pa se po cenovni lestvici seli še malo višje, da bo bolje ugajal zahtevnim kupcem.

Oblika je skoraj nespremenjena, opazili boste le rahlo spremenjeno masko in odbijač ter bolj moderne luči, lastniki starih pa še večja platišča (v ponudbi celo 20-palčna) ter nove barve. V začetku prihodnjega leta bosta na voljo še posebni barvi: siva in modra mat. Sicer je že stari model deloval dovolj markantno, da drugih sprememb očitno ni potreboval. Zato pa jih je notranjost, ki je s prenovo pridobila največ. Tako oblikovno kot kvalitetno, saj so nekateri materiali boljši, predvsem pa so zdaj na voljo velik osrednji zaslon, moderni merilniki z več informacijami, boljši volanski obroč z gumbi in celo vrhunski sedež z ergonomskim certifikatom, ki ga bodo kljub konkretnemu doplačilu (3.174 EUR) veseli tisti, ki veliko sedijo na dolgih poteh.

Po novem je lahko že vstop v vozilo bolj markanten po zaslugi stranske stopnice z led-svetili, sicer pa se lahko amarok pohvali z boljšo zaščito podvozja in še 2 centimetra večjo oddaljenostjo od tal. ESP ima po novem dodano funkcijo večnaletnega zaviranja, spredaj in zadaj so nove kolutne zavore (prej zadaj bobnaste), nov hidravlični servoojačevalnik, imenovan servotronic, pa je zdaj serijski. Prav tako sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah ter nova ročni (z dvojnim masnim vztrajnikom) in samodejni menjalnik, kar je zaradi novega motorja seveda logično.


Odslej bo na voljo le 3,0-litrski turbodizelski šestvaljnik, ki ima svoje korenine pri Audiju, vendar je prirejen za potrebe delovnega in terenskega stroja, kot je amarok. Med drugim ima ločeno hlajenje glave in bloka motorja, kot med valji znaša 90 stopinj, tehta pa 194 kilogramov. Za boljše mazanje je dodana variabilna oljna črpalka, medtem ko je na novo razvit turbopolnilnik VTG vodno hlajen. Največja moč znaša 165 kW (224 KM), navor pa 550 Nm. Za kratek čas, 10 sekund, je na voljo še funkcija overboost, ki se aktivira ob vsaj 70 odstotkov pohojenem pedalu za plin in za kratek čas doda še 15 kW moči. Tale podatek bo najbolj presenetil: pospešek je enak, kot je bil nekoč pri golfu VR6 - 7,9 sekunde do 100 km/h! V 16. tednu prihodnjega leta pričakujemo še šibkejši motor s 150 kW (204 KM) in 500 Nm, še malo kasneje pa različico s 120 kW (163 KM) ter 450 Nm navora, pri čemer prostornina seveda ostaja ista. Največja prednost povečane prostornine je navor pri nižjih vrtljajih, obenem pa po novem lahko vleče priklopno vozilo s kar 3,5 tone mase. Motorji izpolnjujejo zahteve standardov Euro 6 s katalizatorjem SCR, kar pomeni dolivanje tekočine AdBlue na servisih.

Na voljo bodo kar trije pogoni, pri čemer bo amarok s pogonom na zadnji kolesi na voljo samo z najšibkejšim motorjem in ročnim menjalnikom s 6 prestavami. Začetna cena bo 32.911 EUR, s tem da v drugi polovici 2017 pripelje še cenejši s paketom opreme trendline za 30.900 EUR. Amarok s priklopljivim štirikolesnim pogonom ima tog prenos moči med obema premama in se ga vklopi z gumbom, v primeru ročnega menjalnika je na voljo še reduktor za počasno vožnjo po terenu, kjer lahko ob polni obremenitvi premaguje celo 100-odstotni naklon (45 stopinj). Tretja različica pogona je stalni štirikolesni z diferencialom torsen in možnostjo dodatne mehanske zapore zadnjega diferenciala. Menjalnik je v slednjem primeru lahko le 8-stopenjski samodejni.

Na motokros progi v Žireh so nam v praksi lepo pokazali, kaj vse zmore serijski pick-up, tudi ko je polno obtežen. V začetku je torej pri nas na voljo le model s stalnim štirikolesnim pogonom, kasneje pa pripelje še takšen s samo zadnjim oziroma priklopljivim, medtem ko v Evropi ne bo več enojne kabine. Prednost vozil pick-up je tudi ta, da jih lahko registrirate kot tovorna, zato so zanimiva za določen krog kupcev, amarok pa s svojo ponudbo, ki sili v razred SUV-vozil, na našem trgu nagovarja tiste bolj zahtevne voznike.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
Ni komentarjev, dodajte jih!
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 10. 12. 2024
December 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
25262728293001
02030405060708
09101112131415
16171819202122
23242526272829
30310102030405

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 3 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 4 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 4 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 4 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 4 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 4 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 4 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 4 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 4 leti  |