Volan na Facebook-u Uredništvo Oglaševanje
 

Audi A4

Mednarodna premiera

Avtor prispevka: Anže Jereb
Subtilne spremembe bočne silhuete in na prvi pogled le spremenjene luči spredaj in zadaj neverjetno suvereno skrivajo dejstvo, da gre za povsem novo generacijo, ki ima novih kar 90 odstotkov vseh sestavnih delov.
Audi A4
Foto: Anže Jereb
29. 9. 2015 ob 15:15
Komentarjev: 1
video mednarodna premiera audi A4
VIDEO VSEBINA
 
Zapri video

Vsaka znamka ima model, na katerega se najbolj zanaša. Ker se pač najbolje prodaja in je zato glavna molzna krava, če se lepo izrazim. To je seveda lahko dobro in slabo in pri Audiju je ta model ravno A4. Model, ki je z začetnim imenom audi 80 svojo pot začel že leta 1972 in se po devetih generacijah (petih z imenom A4) prelevil v avtomobil, ki ga vidite na fotografijah, vmes pa doslej prepričal že več kot 12 milijonov kupcev. Pri nas ta model izbere kar četrtina kupcev vozil znamke Audi.

Še pred prvo vožnjo sem bil prepričan, da bo odličen, kakovosten in prepričljiv, ker inženirji na tem področju pač nikoli ne tvegajo, oblikovno pa vseeno ne sme biti povsem drugačen od svojega predhodnika, ker bi s tem lahko odgnal številne kupce. In Audi je tako ali tako oblikovno konzervativna znamka, zato bo kdo med vami nemara celo pomislil, da gre za praktično enak avtomobil, le nabasan s kupom tehnologije.

Pa ni. Kot rečeno je sprememb ogromno in najprej boste opazili občutno agresivnejše luči spredaj in tudi tiste zadaj so bistveno bolj prisekane. Glavni oblikovalec Frank Rimili je dejal, da so želeli narediti bolj možat avtomobil, ker naj bi bil prejšnji preveč nežen, zato je novi sedaj širši in nasploh bolj agresiven. To pa so dosegli z ravnimi linijami in v marsikaterem pogledu me je A4 spomnil na A6, ki smo ga imeli pred kratkim in si test tudi lahko preberete tukaj, saj je, ko stojiš blizu, kot nekakšen kip. Lep in eleganten, a hkrati s prisekanimi linijami deluje kot izklesan. No, da ne zaidem …

Da je zunaj res konkretno spremenjen, pove naslednje. Luči so v serijski izvedbi le še ksenonske, doplačilno pa je na voljo LED ali celo matrični LED, podoben kot v tem audiju A8. Celotna karoserija stoji na novi modularni platformi, zato je avtomobil kljub nekoliko daljši medosni razdalji shujšal, limuzina do 100 in karavan do 120 kilogramov. Tudi količnik zračnega upora Cd so občutno popravili in z vrednostjo 0,23 je eden najboljših na svetu.

Da gre res za novo generacijo, je opazno znotraj, kjer je novo pravzaprav vse. Stari A4 se je že slabo staral, tukaj pa je napredek več kot očiten. Sam sem sicer izbral polno opremljeno izvedbo, kjer je armaturno ploščo krasil pravi les in ušesa razvajal sistem Bang&Olufsen z 19 zvočniki in 755 vati sistemske moči, a že v osnovi je okolje vrhunsko. Pred voznikom se nahaja ogromen zaslon, kakršnega imata tudi passat in TT, osrednji del armaturne plošče je prijeten in poln tehnologij na dotik – tudi stikala za upravljanje klimatske naprave so delno občutljiva na dotik, ob dotiku se pokažejo vse funkcije, po pritisku pa določeno izmed njih tudi izberemo. Vse skupaj pač deluje perfektno in je tudi nadvse uporabno urejeno in kakovostno. Temu delu so se konkretno posvetili.

Nova platforma je omogočila, da je za zadnje potnike sedaj 2,3 centimetra več prostora, hvalijo se, da ga je največ v segmentu, prtljažnik ponuja 480 litrov prostornine, zaradi posebnih stekel in drugih izolativnih elementov pa naj bi bil A4 med vožnjo tako tih kot A8. Najbrž to drži, sam lahko potrdim le, da so aero-akustične lastnosti res izjemne in je A4 zelo tih in miren. Med pogovorom s sogovornikom sva na prazni avtocesti nehote pospešila do 170 km/h in pri tej hitrosti tudi kar nekaj časa vztrajala, ker nihče med nama sploh ni opazil, kako hitro se dejansko peljeva.

Torej, motorji … Sedem jih je na voljo ob začetku prodaje, nekaj novih in nekaj prenovljenih. Štirje so dizelski TDI in trije bencinski TFSI, močni vse tja do 200 kW. Čista novost je 1,4-litrski TFSI motor, prav tako pa so konkretno prevetrili obe zmogljivejši varianti trilitrskega TDI, eden od šestvaljnih dizlov ima oznako ultra in je še posebej varčen, ponuja pa 161 kilovatov, torej 218 'konjev'. Tudi dvolitrski turbobencinar z enako oznako obstaja, ponuja pa 190 'konjičev'. O 'štromarski' različici e-tron zaenkrat ni govora. So pa na splošno moč motorjev povečali za do 25 odstotkov, ti pa so obenem do 21 odstotkov varčnejši.

Na premieri sem se zapeljal z najmočnejšim turbobencinarjem in najbrž ni presenetljivo, da je zelo suveren. Tudi menjalniki so bili deležni popravkov in poleg ročnega sta na voljo še osemstopenjski tiptronic in sedemstopenjski dvosklopčni S-tronic, odvisno od tega, kateri motor boste izbrali. Močnejše različice ostajajo štirikolesno gnane, quattro zna aktivno razporejati navor med obema osema, možna pa je tudi izbira športnega zadnjega diferenciala.

Kje nas je A4 najbolj prepričal? Pri avtonomični vožnji. Do 65 km/h zna ob določenih pogojih, torej v primeru, da imate samodejni menjalnik, vključen radarski tempomat in še nekaj malenkosti, voziti povsem samostojno. V gneči torej varno ustavi vozilo in sam ponovno spelje, se izogne morebitni oviri na cesti (pokvarjeno vozilo), sam zavije ... voznik se mora le vsake toliko dotakniti volanskega obroča, s čimer so zadostili zakonskim omejitvam avtonomne vožnje.

Sicer pa med vožnjo nad voznikom bdi kar trideset različnih varnostnih sistemov; na avtocesti sem denimo preizkusil, kako se obnese sistem, ki ohranja vozilo na svojem pasu. Potrjujem, da lahko voznik povsem varno celo spusti volan, aktivni tempomat skrbi za primerno varnostno razdaljo, avtomobil pa zavoje v celoti prepelje samostojno in sistem sam obrne volan. V primeru, da uporabljate še navigacijo, ta poskrbi, da avtomobil sam zmanjša hitrost pred zavojem ali, v mojem primeru, pred cestninsko postajo. V tem primeru si pomaga še s sistemom za prepoznavo znakov.

Pri nas boste novega A4 lahko naročili že novembra, za 1,4-litrski TFSI bo potrebno odšteti vsaj 31.900 EUR, dvolitrski TDI s 110 kW moči pa bo vaš za 35.900 EUR.

 
Komentarji
Komentarji uporabnikov
 
1
RFNDMDA0MzcuSlBHMTMyNTAyOTQ5OQ==.jpg
Pioneer pravi:
Kar se same armature tiče, je to kopija Lexusa GS s sredinskimi zračniki iz CT-ja, seveda vse skupaj spremenjeno z določenimi modifikacijami. Sama zasnova pa je popolnoma Lexusova. Nič neobičajnega in pričakovano za Audi.
(pred 8 leti )
NAJBOLJ BRANO
NAJBOLJ KOMENTIRANO
VOLAN NA FACEBOOKU
 
   
Danes je 12. 10. 2024
Oktober 2024
Pon Tor Sre Če Pet Sob Ned
 
30010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031010203

€/L
Q Max 100

€/L
Q Max 95

€/L
Q Max diesel
tesla model Y 224
škoda octavia 190
volkswagen taigo 136
renault captur 129
MG ZS EV 126

Podatki veljajo za marec 2023.

Letos je bilo v SLO prodanih 13.450 novih avtov.

Anketa
Kaj nas bo premikalo v prihodnosti?
993Elektrika v baterijah. 992Fosilna goriva. 991Sintetična goriva. 990Vodik.


Vsak petek boste prejeli sveže e-novičke Volan.

Obljubimo vam, da ne bomo smetili!

Obvestila
Javna agencija RS za varnost prometa Nekaj več kot 2.600 kršitev pred 2 leti  | 
Motulli Dolenjski Motulli osvaja Švico pred 2 leti  | 
Peugeot Slovenija Nov prodajno-servisni salon pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varno v jesen in zimo pred 2 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Na šolske poti so se vrnili otroci! pred 3 leti  | 
Zavod VOZIM, Big Bang Varno v jesen pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Od danes pomembne zakonske spremembe pred 3 leti  | 
Toyota startup pospeševalnik Klic po inovacijah mobilnosti za vse in ... pred 3 leti  |  Volan
Zavarovalnica Triglav - DRAJV Osvoji nove brisalce Bosch pred 3 leti  | 
Ford in Fordwich Bodo preklopili na elektriko? pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Preprečevanje vožnje pod vplivom ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Varujmo življenja, vozimo trezni! pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Pasavček tudi v časih epidemije pred 3 leti  | 
Continental in skupina Volkswagen Recept za uspešno večdesetletno ... pred 3 leti  | 
Javna agencija RS za varnost prometa Alkohol ostaja širok družbeni problem pred 3 leti  | 
Toyota Motor Europe Prodajni rezultati pred 3 leti  | 
Continental Zimske ali celoletne pnevmatike? pred 3 leti  | 
Ford transit connect Najvarčnejši v segmentu pred 3 leti  | 
Peugeot Iščejo najstarejšega pred 3 leti  | 
Continental 73-krat od Zemlje do Marsa pred 3 leti  |